וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי האולטימטום: נתניהו התחייב לגולדקנופף שחוק הגיוס יקודם לפני אישור התקציב

עודכן לאחרונה: 11.9.2024 / 20:57

ראש הממשלה נועד עם יו"ר יהדות התורה והתחייב כי יכנס בימים הקרובים דיון בלשכתו עם כלל הגורמים הרלוונטיים במטרה לזרז את הליכי החקיקה שנועדו לפטור תלמידי ישיבות ש"תורתם אומנותם" מגיוס. "כמעט שנתיים אנו מחכים לחוק הזה - שעון החול אזל", אמר גולדקנופף בדיון

בווידאו: אבנים על הרכב וקריאות גנאי: השר גולדקנופף הותקף בהפגנה/צילום: רוני כנפו, שימוש לפי חוק 27א לזכויות יוצרים

לאחר האיום שהשמיע השבוע, ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נועד הערב (רביעי) עם יו"ר יהדות התורה, השר יצחק גולדקנופף - והתחייב שהחוק לגיוס חרדים יקודם בכנסת עוד לפני אישור תקציב 2025 בכנסת - כפי שדרש גולדקנופף. נתניהו אמר כי יכנס בימים הקרובים דיון בלשכתו עם כלל הגורמים הרלוונטיים במטרה לזרז את הליכי החקיקה שנועדו בעיקר לפטור את תלמידי ישיבות ש"תורתם אומנותם" מגיוס לצה"ל.

במהלך הפגישה הבהיר השר גולקנופף לנתניהו: "כמעט שנתיים אנחנו מחכים לחוק הזה. עכשיו שעון החול אזל". נתניהו השיב: "אכנס דיון אצלי, אני רוצה להבין מה תקוע ואיך אפשר לקדם את החקיקה בהקדם".

שר האוצר בצלאל סמוטריץ', יצחק גולדקנופף, ראש הממשלה בנימין נתניהו. צילום: יונתן זינדל, אבשלום ששוני, חיים גולדברג/פלאש 90, ראובן קסטרו, עיבוד תמונה
שר האוצר בצלאל סמוטריץ', יצחק גולדקנופף, ראש הממשלה בנימין נתניהו/עיבוד תמונה, צילום: יונתן זינדל, אבשלום ששוני, חיים גולדברג/פלאש 90, ראובן קסטרו

ביום שני האחרון, השר גולדקנופף הודיע לנתניהו כי "בלי חוק הגיוס - לא יעבור תקציב לשנת 2025 בכנסת". גורם בכיר במפלגה הבהיר אז: "אנחנו דורשים לקדם את הצעת החוק שפוטרת את תלמידי הישיבות שתורתם אומנותם בתוך תקופה של חודש ולכל המאוחר לפני אישור התקציב".

גולדקנופף אמר את הדברים לנתניהו במהלך פגישה שכינס ראש הממשלה בלשכתו יחד עם שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ואנשי משרד האוצר. יו"ר יהדות התורה נכנס ללא הודעה מוקדמת לפגישה ואמר: "ראש הממשלה, אני חייב להגיד לכם לפני שאתם מתקדמים עם התקציב, תסיימו את חוק הגיוס. אם לא יעבור חוק גיוס לא יעבור תקציב. קודם גיוס ורק אחרי נדבר על אישור התקציב".

sheen-shitof

עוד בוואלה

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
הפגנת החרדים נגד מתווה הגיוס, 11 באפריל 2024. רויטרס
הפגנת החרדים נגד מתווה הגיוס, 11 באפריל 2024/רויטרס

חוק הגיוס נדון בימים אלה בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת לפני אישורו בקריאה שניה ושלישית. לא ברור האם בנוסחו הנוכחי יש לאישורו רוב בקואליציה.

הסיעות החרדיות ש"ס ויהדות התורה מצפות כי נתניהו יפעל מול הח"כים הסוררים בליכוד ובשאר המפלגות כדי שיקודם החוק שבו יש גם יעדי גיוס שנתיים אבל בעיקר פטור עבור תלמידי ישיבות במעמד "תורתו אומנותו". נכון להיום אין חוק שמאפשר זאת, ולפי החלטת בג"ץ, כל החרדים בני 18 או יותר מחויבים גיוס. בפועל, צה"ל שיגר רק אלפי צווי גיוס אליהם התייצבו קצת יותר ממאה חרדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully