וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חרף מכתב האזהרה מוועדת החקירה: הפרקליטות לא תחקור את נתניהו בתיק הצוללות

עודכן לאחרונה: 11.9.2024 / 20:53

בחודש יוני שלחה הוועדה את המכתב לנתניהו על שסיכן את ביטחון המדינה בהתנהלותו בפרשה. למרות זאת, החליטו בפרקליטות מיסוי וכלכלה במחוז ת"א לא לסטות מהחלטתם לפתוח בחקירה נגד רה"מ, כך לפי המענה ששלחו לעורכי הדין המייצגים את הארגון "משמר הדמוקרטיה הישראלית"

בווידאו: הקמת ועדת חקירה לצוללות תעלה לאישור הממשלה ביום ראשון/צילום: תקשורת שר הביטחון

הפרקליטות החליטה היום (רביעי) לא לפתוח בחקירה פלילית נגד ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בפרשת הצוללות (תיק 3000), חרף מכתב האזהרה ששלחה ועדת החקירה הממלכתית לבדיקת רכש הצוללות ששלחה לראש הממשלה נתניהו בחודש יוני.

"אין בנוסח האזהרה של ועדת החקירה כשלעצמו, כדי להביא לשינוי ההחלטה שלא לחקור את ראש הממשלה במסגרת התיק הפלילי בפרשת כלי השיט (הצוללות, ב"א)", כך השיב עורך הדין ירון גולמוב, מפרקליטות מיסוי וכלכלה במחוז ת"א, לפניית עורכי הדין יובל יועז ואביגדור פלדמן ממשמר הדמוקרטיה הישראלית שביקשו לפתוח נגד נתניהו בחקירה פלילית בעקבות מכתב האזהרה.


במכתב האזהרה שנשלח אל נתניהו נכתב: "התנהלותו של מר נתניהו בנושאים הנחקרים על ידי הוועדה הובילה לשיבוש עמוק ושיטתי בתהליכי עבודה, ובניין הכוח ולפגיעה במנגנוני קבלת החלטות בשורה של סוגיות רגישות... בכך סיכן את ביטחון המדינה ופגע ביחסי החוץ ובאינטרסים כלכליים של מדינת ישראל".

בנימין נתניהו ביבי צוללת צוללות חיל הים אחי רהב אח"י רהב. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
בנימין נתניהו ביבי צוללת צוללות חיל הים אחי רהב אח"י רהב/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

בפרקליטות המדינה התלבטו רבות מחודש יוני והפנייה של משמר הדמוקרטיה הישראלית עברה מלשכת המשנה לפרקליט המדינה לאכיפה כלכלית, אל פרקליטות מיסוי וכלכלה שמנהלת את תיק הצוללות בבית המשפט המחוזי בת"א המיוצגת על ידי עו"ד גולמוב ובמסגרתו הוחלט שלא לחקור את ראש הממשלה.

עורכי הדין יובל יועז ואביגדור פלדמן, שייצגו את משמר הדמוקרטיה הישראלית, מסרו: "ממצאי החקירה בתיק 3000 ועוד יותר מכך, מסקנות הביניים ומכתבי האזהרה מטעם ועדת החקירה הממלכתית לעניין הצוללות וכלי השיט, מלמדים עד כמה הייתה אומללה החלטתו של היועץ המשפטי לממשלה הקודם, אביחי מנדלבליט, לתת מראש חסינות לראש הממשלה בנימין נתניהו עוד לפני תחילת חקירת המשטרה בפרשה זו בשנת 2017".

לדבריהם, "הרף הראייתי לפתיחת חקירה פלילית הוא נמוך - ועניינו חשד סביר לביצוע עבירה, ומובן שקיים חשד כזה בעניינו של נתניהו בפרשת כלי השיט. היועצת המשפטית לממשלה צריכה לשאוב אומץ מהשופט אשר גרוניס, העומד בראש ועדת החקירה הממלכתית, ולהתעמת עם ראש הממשלה גם ביחס לפרשת השחיתות החמורה בתולדות המדינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully