וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבל בחניתה על נפילת תום איש-שלום: "חזר לארץ כשפרצה המלחמה - והתייצב בכיתת הכוננות"

עודכן לאחרונה: 12.9.2024 / 8:26

תום התנדב לשרת בכיתת הכוננות בקיבוץ בתחילת המלחמה תחת פיקודו של בן דודו - ראש צוות החירום בישוב. אביו של תום, שי, שירת כלוחם בסיירת מטכ"ל ונפטר לפני שנה בדיוק: "במשפחה שלנו כולנו משרתים". א', לוחם ביחידה, סיפר על דניאל: "אחד המגניבים והנדיבים שהכרתי"

בווידאו:התרסקות מסוק ינשוף,11 בספטמבר 2024/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א לחוק זכויות יוצרים

רס"ם (במיל') דניאל אלוש ורס"ם (במיל') תום איש-שלום הם הלוחמים שנפלו בהתרסקות המסוק הלילה (רביעי) בדרום רצועת עזה. שניהם היו לוחמים ביחידה הטקטית לחילוץ מיוחד של יחידת 669. בעקבות ההודעה על מותו של איש-שלום, אבל כבד נרשם בקיבוץ חניתה בגליל המערבי. תום היה בנו של שי, בן הקיבוץ, שלחם בעצמו בסיירת מטכ"ל ונפטר לפני שנה בדיוק.

למרות שהמשפחה עזבה את הקיבוץ לפני הרבה שנים, הקשרים נותרו. תום אף התנדב לשרת בכיתת הכוננות בחניתה בתחילת המלחמה, תחת פיקודו של בן דודו, דביר שני, ראש צוות החירום הישובי (צח"י).

"תום היה בארה"ב ביום שפרצה המלחמה. הוא עלה על מטוס ראשון, הגיע לארץ ובשלב הזה עוד לא קראו לוותיקי היחידה שלו. אז הוא התקשר אלי, שמע שאנחנו קצרים בכוח אדם, פעל לנסות להביא מהיחידה שלו עוד חבר'ה מהמחזור שלו והתייצב מיד אצלנו", סיפר לוואלה בן דודו, שני.

תום איש שלום, נהרג בהתרסקות מסוק. דובר צה"ל
תום איש שלום, נהרג בהתרסקות מסוק/דובר צה"ל

"הוא השתלב מיד בכיתת הכוננות, לכל הפעילויות, ישן איתנו בחדר, מה שביקשנו ממנו מיד עשה. אחרי כשבוע לזיכרוני, ברגע שהחלו לגייס את בני המחזור שלו, הוא המשיך הלאה ליחידה שלו - אותה הוא אהב מאד". עוד הוסיף: "במשפחה שלנו כולנו משרתים. לאבא שלו היה עבר מפואר. הוא מת לפני שנה. נחסך ממנו ה-7 באוקטובר".

א', איש מילואים ביחידה, סיפר על דניאל ותום ונחנק מדמעות: "אלה אנשים שמשרתים 20 שנה, סדיר ומילואים. נותנים הכל, רק מחפשים איך לעזור ולתרום. שירתתי עם דניאל לאורך כל צוק איתן ומכיר אותו הרבה שנים עוד מהסדיר, הם היו בעופרת יצוקה וגם במלחמה הזו הייתי איתו הרבה והוא אחד האנשים המגניבים, הנחמדים והנדיבים שהכרתי. הוא היה אחד הגברים. הכי מפרגן והכי אדיב ומסביר פנים לכל בן אדם. הוא היה בן אדם נדיר עם או בלי קשר לצבא".

עוד בוואלה

הצטרפו לוואלה fiber ושדרגו את חווית הגלישה והטלוויזיה בזול!

לכתבה המלאה
רס״ם (מיל׳) דניאל אלוש, נהרג בהתרסקות מסוק. דובר צה"ל
רס״ם (מיל׳) דניאל אלוש, נהרג בהתרסקות מסוק/דובר צה"ל

אביו של תום, שי, כאמור הלך לעולמו בספטמבר לפני שנה. שי, הוא קצין סיירת מטכ"ל לשעבר - והשתתף כחייל צעיר בפעולה של סיירת מטכ"ל באנטבה, בשנת 1976. האבא שי השתחרר בדרגת סגן אלוף במילואים אבל המשיך והשתתף בפעילויות ביטחוניות חשובות ביותר בשרות מדינת ישראל ברחבי העולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully