וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן על הרג האזרחית האמריקנית בגדה: ישראל צריכה לעשות יותר כדי שזה לעולם לא יקרה שוב

עודכן לאחרונה: 11.9.2024 / 14:44

אחרי שאמר אתמול לכתבים כי התקרית בה נהרגה עאישה נור אייגי היתה "תאונה", פרסם הנשיא האמריקני הודעה כתובה חריפה בהרבה בה הדגיש כי הירי מצד חיילי צה"ל היה "הסלמה לא נחוצה" והבהיר שהאחראים למותה חייבים לתת את הדין על מעשיהם

הצהרתו של מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן בירושלים/רויטרס

ביידן הגיב היום (שני) על הרג האזרחית האמריקנית אייסנור אייגי, ותחקיר צה"ל בנושא, ואמר: "אני מזועזע ועצוב בצורה עמוקה ממותה של עאישה נור אייגי. היא הגיעה לגדה המערבית כדי להשתתף במחאה לא אלימה נגד הרחבת ההתנחלויות. הירי שהביא למותה לא מקובל. ישראל הכירה באחריותה למותה של אייסנור אייגי. החקירה הראשונית קובעת שמדובר בתקלה טראגית כתוצאה מהסלמה לא נחוצה. ארה"ב קיבלה את מלוא פרטי החקירה הראשונית ואנו מצפים לקבל מידע על המשך החקירה כדי שיהיה לנו אמון בתוצאותיה".

"ישראל צריכה לעשות יותר כדי שאירועים כאלה לעולם לא יתרחשו שוב" אמר. "חייבת להיות נשיאה באחריות. האלימות בגדה המערבית נמשכת יותר מדי זמן. מתנחלים קיצונים עוקרים פלסטינים מבתיהם. טרוריסטים פלסטינים משגרים מכוניות תופת להרוג אזרחים. אקדם מדיניות שתוודא שכל הקיצונים - ישראלים ופלסטינים - ישאו באחריות למעשי האלימות שלהם".

אייסנור אייגי, האזרחית האמריקנית-טורקיה שנורתה למוות בהפגנה בשומרון שבוע שעבר, נפגעה מירי צה"ל - כך על פי תחקיר שערכה המשטרה הצבאית ופורסם היום אתמול. ממנו עולה, כי הקליע שפגע באייגי כוון לעבר מתפרע שהיה במקום והשליך אבנים לעבר הכוחות. תוצאות התחקיר יועברו לבחינת הפרקליטות הצבאית.

אייסנור אייגי מתנדבת טורקייה אמרקנית שנהרגה בשוגג מירי צה"ל. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
"הירי שהביא למותה לא מקובל - חייבת להיות נשיאה באחריות"/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
הנשיא ביידן בנאום על מצב האומה, 8 במרץ 2024. רויטרס
"האלימות בגדה המערבית נמשכת יותר מדי זמן"/רויטרס

"מהממצאים עולה כי בסבירות גבוהה האזרחית נפגעה כתוצאה מפגיעה עקיפה ולא מכוונת של ירי כוח צה"ל, שכוון לעבר מסית מרכזי. האירוע התרחש במהלך התקהלות אלימה של עשרות חשודים פלסטינים, אשר הבעירו צמיגים ויידו אבנים לעבר הכוחות בצומת ביתא", נמסר בהודעת דובר צה"ל.

זמן קצר לאחר פרסום ממצאי התחקיר, ביטא שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן את התרעומת של הממשל. לדבריו, הירי באייגי היה "בלתי מוצדק ונעשה ללא התגרות מצידה. אף אחד לא צריך להיפגע מירי כי השתתף בהפגנה. ישראל צריכה לעשות שינויים בדרך שבה היא פועלת בגדה המערבית, כולל בהוראות הפתיחה באש של צה"ל".

לפי שר החוץ האמריקני, "זו הפעם השניה לאחרונה שאזרחית אמריקנית נהרגת מירי של צה"ל בגדה המערבית. זה בלתי מקובל. זה חייב להשתנות. נבהיר זאת לגורמים הבכירים ביותר בממשלת ישראל. בקריאה ראשונה של התחקיר של צה"ל נראה שיש פה סוגיות רציניות שצריך לטפל בהן ואנחנו נעמוד על כך שהן יטופלו"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully