וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגינקולוג שמואשם בעבירות מין ביקש להתנדב בעמותת סיוע לנשים ממעגל הזנות

עודכן לאחרונה: 11.9.2024 / 13:13

ד"ר גיא רופא נעצר ב-2022 בחשד לביצוע עבירות מין במטופלת שלו. כתב האישום נגדו הוגש לפני מספר חודשים, אך משרד הבריאות לא הוציא אזהרה בעניינו. הקליניקה של רופא עדיין פעילה, וכך גם החשבונות שלו ברשתות. עו"ד ציון אמיר: "המאבק יתנהל בבית המשפט, לא בכיכר השוק"

בוידאו: ביהמ"ש הורה לשחרר את הגינקולוג גיא רופא ממעצר/צילום: שלומי גבאי

הגינקולוג ד"ר גיא רופא, נגדו עומד כתב אישום בגין ביצוע עבירות מין במטופלת במרפאה הפרטית שלו, פנה לעמותה המסייעת לנשים במעגל הזנות בבקשה להתנדב. במסגרת ההתנדבות - הציע לבצע בדיקות גחנקולוגיות בנשים.

כשהגיעה הפנייה, בעמותת "לא עומדות מנגד - מסייעות לנשים בזנות" לא הכירו את שם הרופא, בין היתר מכיוון שאין אזהרה מפורשת של משרד הבריאות בעניינו, והקליניקה שלו, כמו גם האתר שלה, ממשיכים לפעול כרגיל. ד"ר נעמה גולדברג, מייסדת ומנכ"לית העמותה סיפרה כי הליך הסינון מנע את קבלתו לתפקיד, ובעקבות הפנייה היא גם הגישה דיווח עליה למשרד הבריאות.

דוקטור גיא רופא, רופא מתמחה מחיפה, אוגוסט 2011. ערן גילווארג
"לא הכחיש שזה הוא, ואמר שזה 'שום דבר'". ד"ר גיא רופא/ערן גילווארג

"נדהמנו מהפנייה", סיפרה ד"ר גולדברג לוואלה, "אבל כמובן שאנחנו עושים סינון קפדני למתנדבים, ובמסגרת הסינון הזמנו אותו לפגישה ועימתנו אותו עם זה שהשם שלו עלה בנסיבות המדוברות. הוא בכלל לא הכחיש שמדובר בו, רק ביטל את הטענות. הוא אמר שזה 'שום דבר' -ושזה ' לא נכון', ושיש לו קליניקה משגשגת שהוא מקבל בה מטופלות. הוא טען שתמיד התנדב, גם בעמותות אחרות. דחינו כמובן את הפנייה ודיווחנו למשרד הבריאות".

sheen-shitof

עוד בוואלה

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
הארכת מעצר לד"ר גיא רופא בחשד לאונס, מעשים מגונים והטרדה מינית ב- 3 מטופלות,  בימ"ש השלום חיפה, 3 בינואר 2022. ללא, מערכת וואלה
מציג את עצמו כ"דמות מכובדת בתחום הגינקולוגיה". הדיון להארכת מעצרו של רופא/מערכת וואלה, ללא

הגינקולוג נעצר לפני שנתיים וחצי בחשד לביצוע עבירות מין במטופלת. בית המשפט הורה על שחרורו אחרי 11 ימי מעצר בתחילת שנת 2022. רק ביוני האחרון הוגש נגדו כתב אישום.

לפני שלושה חדשים רופא העביר למטופלותיו הודעה ובה הצהיר כי לאחר שנתיים ללא פעילות, יפתח מחדש את הקליניקה בשכונת רמת החייל שבתל אביב: "אשמח אם תחזרו להיות תחת טיפולי", כתב. באתר האינטרנט שלו הוא מציג את עצמו כ"דמות מכובדת ביותר בתחום הגינקולוגיה והמיילדות". ארגוני סיוע פנו זה מכבר למשרד הבריאות, אבל שם לא ממהרים: "נלמד את כתב האישום", מסרו.

גם נכון להיום, יותר משלושה חדשים מאז הוגש כתב האישום, במשרד הבריאות טרם הודיעו על סנקציות כנגדו.

דוקטור גיא רופא, חשוד בהטרדה מינית 04 בינואר 2022. אלון נדב, פלאש 90
איפה משרד הבריאות? ד"ר גיא רופא, 2022/פלאש 90, אלון נדב

עו"ד ציון אמיר המייצג את ד"ר רופא, אמר לוואלה בהתייחסות: "יש לכבד את חזקת החפות, ד"ר רופא זכאי כל עוד לא הוכחה אשמתו, והוא ינהל את המאבק המשפטי בין כתלי בית המשפט, וזאת להבדיל מהמאבק שמתנהל נגדו בכיכר השוק".

ממשרד הבריאות נמסר: "משרד הבריאות נוקט במדיניות של אפס סובלנות כלפי פגיעות והטרדות מיניות במערכת הבריאות. על מנת לטפל באופן עמוק ומקיף בתופעה הפסולה, פועל משרד הבריאות במגוון צעדים, בניהם, החמרה משמעותית בתקופה האחרונה בעונשים המוטלים על הפוגעים".

"בהתאם למדיניות משרד הבריאות, מיד עם קבלת העתק כתב האישום, התובע הראשי לומד את פרטי כתב האישום ומחליט על הפעולה הנדרשת, ובכלל זה האפשרות להתליית או הגבלת רישיונו של הרופא לפי סעיף 44א לפקודת הרופאים. על פי החוק, לאחר שהתובע הראשי מגיש הבקשה, מתקיים דיון בפני ועדת משמעת בלתי תלויה שמגבשת המלצה למשנה למנכ"ל משרד הבריאות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully