וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוטר אסף מידע פרטי על אזרחים שהיו בסכסוך עם אביו, אך לא פוטר מתפקידו

עודכן לאחרונה: 11.9.2024 / 11:49

בית המשפט העליון אישר את החלטת המחוזי בחיפה, וקבע כי השוטר לא יורשע - אך עליו לפצות את אותם האזרחים ב-15 אלף שקלים. דגש מיוחד בהחלטת העליון ניתן לכך שהרשעתו עלולה להוביל להפסקת העסקתו במשטרה, המהווה לו משענת הכרחית בשל נסיבות חייו הרפואיות

תגובת שר המשפטים יריב לוין בנוגע להחלטת בג"ץ. 8 בספטמבר 2024/לפי סעיף 27א

בית המשפט העליון קבע כי שוטר שאסף מידע פרטי ממאגרי המשטרה על אזרחים שהיו בסכסוך עם אביו לא יורשע, אלא במקום זאת עליו לפצות את אותם האזרחים בסכום של 15 אלף שקלים חדשים.

החלטת בית המשפט העליון ניתנה בערעור שהוגש על פסקי דין קודמים שניתנו נגד אותו השוטר בבתי המשפט השלום והמחוזי בחיפה שקבעו שאין להרשיע את השוטר, זאת בשל תסקיר שירות המבחן שהצביע על נסיבות חייו המורכבות שפורטו בו. דגש מיוחד ניתן לכך שהרשעתו עלולה להוביל להפסקת העסקתו במשטרה, המהווה לו משענת הכרחית בשל נסיבות חייו הרפואיות.

אילוסטרציה. ShutterStock
אילוסטרציה/ShutterStock

שמעון וקנין ויעקב איתן הם מי שהגישו את הערעור נגד השוטר דורון שמואל. וקנין ואיתן הגישו קובלנה פלילית - אישום פלילי שמוגש על ידי אזרחים ולא על ידי המשטרה או הפרקליטות. הסיבה שהקובלנה הוגשה היא בשל כך שמח"ש (המחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה) סגרה את התיק הפלילי נגד השוטר.

שופט בית המשפט העליון יוסף אלרון החליט שמאחר שמדובר בבקשת רשות ערעור לבית המשפט העליון, שכן ערעור בנושא הוגש לבית המשפט המחוזי אין הוא מתערב בהחלטת המחוזי. "דין הבקשה להידחות. רשות ערעור 'בגלגול שלישי' תינתן במקרים נדירים בלבד, המעוררים סוגייה משפטית עקרונית החורגת מעניינם הפרטי של המבקשים, כאשר מתעוררים בנסיבות העניין שיקולי צדק ייחודיים או כשנגרם עיוות דין", לשון ההחלטה.

sheen-shitof

עוד בוואלה

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
יוסף אלרון, שופט בית המשפט העליון. יונתן זינדל, פלאש 90
שופט בית המשפט העליון יוסף אלרון/פלאש 90, יונתן זינדל

עם זאת, יש לציין כי עיון בפסקי דין משמעתיים שניתנו על ידי המשטרה, מעלה כי המשטרה נוטה להקל מאוד באישומים הנוגעים לשוטרים שעושים שימוש לרעה במאגרי המידע של המערכת, כך למשל גזר דין שניתן בחודש אפריל האחרון נגד שוטר שעשה כן והסתפק בקנס של 600 שקלים, נזיפה חמורה והורדה בדרגה על תנאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully