וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האריס יזמה ותקפה. טראמפ הגיע מוכן למלחמה הקודמת

עודכן לאחרונה: 11.9.2024 / 9:17

הטקטיקה שבה נקט טראמפ ביוני מול ביידן לא הספיקה לו הפעם מול האריס, שהגיעה מוכנה וחדה. הנשיא לשעבר, שרגיל לתקוף, נאלץ להתגונן מפני העקיצות של סגנית הנשיא. שני המועמדים כיוונו לחולשות של האחר, התמקדו בהתקפות אישיות ולא הציעו תכניות פעולה או רעיונות חדשים

בווידאו:עימות נשיאותי- דונלד טראמפ, קמלה האריס פילדלפיה, 11 בספטמבר 2024/רויטרס

כשסגנית נשיא ארה"ב קמלה האריס נכנסה לבמה של העימות הנשיאותי עם הנשיא לשעבר דונלד טראמפ היא צעדה מיד לכיוונו של יריבה הפוליטי, הושיטה את ידה ולחצה את ידו. המהלך היזום הזה, שהיה שונה מאוד מהדרך בה נפתח העימות בין טראמפ לבין הנשיא ביידן - ייצג את מה שיתרחש בשעה וחצי שלאחר מכן.

עשרות מליוני האמריקנים שצפו בעימות הנשיאותי, ובהם כאלה שעדיין מתלבטים למי להצביע, ראו אצל האריס את כל מה שלא ראו אצל ג'ו ביידן - אנרגיה, רהיטות, מהירות תגובה והתקפיות. טראמפ מצידו, הפגין ביצועים דומים לאלה של העימות מחודש יוני. ביותר מרגע אחד היה נראה שטראמפ התכונן למלחמה הקודמת. אלא שמה שהספיק כדי להביס את ג'ו ביידן התשוש, לא הספיק מול האריס.

ככל שהתקדם העימות סגנית הנשיא שיגרה עוד ועוד עקיצות. הנשיא לשעבר שרגיל לתקוף, מצא עצמו שוב ושוב נאלץ להתגונן. ניכר היה שהאריס תכננה מראש על איזה כפתורים ללחוץ כדי להוציא את טראמפ משלוותו. היא טענה כי הוא התעשר מכך שירש 400 מיליון דולר מאביו והזכירה כי פשט רגל 6 פעמים, חזרה וכינתה אותו שקרן ועבריין ולבסוף השתמשה בנשק יום הדין - זלזלה בעצרות הבחירות שלו וטענה כי אנשים עוזבים אותן באמצע מרוב שעמום. ביותר מדי פעמים במהלך העימות תגובותיו של טראמפ היו חלשות ולוו בחיוך מריר ומתוסכל של הנשיא לשעבר.

שני המועמדים ניסו להתמקד במהלך העימות בנושאים בהם יש להם יתרון מובהק ובנסיון להפחיד את המצביעים ממה שיריבם עומד לעשות. האריס הדגישה את סוגיית ההפלות, הסיטה את הדיון לנושא הזה כמה פעמים ותקפה את טראמפ ארוכות בטענה כי הוא יקדם חקיקה שתאסור לחלוטין הפלות בכל ארה"ב.

דונלד טראמפ בעימות מול קמלה האריס, פילדלפיה, 11 בספטמבר 2024. רויטרס
דונלד טראמפ בעימות מול קמלה האריס, פילדלפיה, 11 בספטמבר 2024/רויטרס

הנשיא לשעבר מצידו התמקד בנושא מניעת ההגירה הבלתי חוקית, סוגיה שהאריס היתה אחראית עליה בשנים האחרונות. טראמפ הדגיש שוב ושוב על טענתו שתחת האריס נכנסו מליוני פושעים לארה"ב מעשרות מדינות בעולם, חזר על השקר לפיו מהגרים בלתי חוקיים אכלו כלבים וחתולים בעיר ספרינגפילד שבמדינת אוהיו וטען כי אם האריס תנצח ארה"ב תהפוך "לוונצואלה על סטרואידים".

בנושא מדיניות החוץ, ובמיוחד בסוגיית ישראל לא היתה להאריס ולטראמפ בשורה חדשה. סגנית הנשיא דיקלמה מילה במילה אל החלק על ישראל מנאומה בוועידה הדמוקרטית וטראמפ חזר על טענתו כי מתקפת ה-7 באוקטובר לא היתה מתרחשת אם הוא היה בבית הלבן וכי אם הוא יפסיד בבחירות ישראל תחדל להתקיים בתוך שנתיים.

עימות נשיאותי דונלד טראמפ קמלה האריס פילדלפיה, 11 בספטמבר 2024. רויטרס
עימות נשיאותי דונלד טראמפ קמלה האריס פילדלפיה, 11 בספטמבר 2024/רויטרס

מי שקיווה לשמוע בעימות רמז לגבי המדיניות העתידית בה ינקטו האריס וטראמפ בנושא המלחמה בעזה אם ייבחרו נותר מאוכזב. השניים לא הציגו תכנית לשחרור החטופים, ליום שאחרי או למאבק נגד איראן ושלוחיה באזור.

מוקדם לדעת כיצד העימות ישפיע על הבוחרים וישבור את התיקו בסקרים והאם בסופו של דבר ישליך את תוצאות הבחירות שיתקיימו בעוד פחות מחודשיים. מה שבטוח הוא שהעימות הבהיר שכאשר מערכת הבחירות בארה"ב נכנסת לישורת האחרונה שני המועמדים נותרו חזק בתמונת הסיכויים להכנס ב-20 בינואר לחדר הסגלגל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully