וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרצוג ימריא לאירופה לקדם עסקאות ביטחוניות ושחרור חטופים

עודכן לאחרונה: 10.9.2024 / 19:21

הנשיא יטוס לאלבניה וסרביה בליווי משלחת כלכלית מטעם מכון הייצוא, התאחדות התעשיינים, התאחדות לשכות המסחר, רשות החדשנות ומשרד החוץ, וייפגש עם ראשי המדינות. בנוסף, יפגש עם צאצאי אזרחים אלבניים, חסידי אומות העולם, שפעלו להצלת יהודים בשואה

יצחק הרצוג נפגש עם הורי התצפיתניות. 9 בספטמבר 2024/צלם: אבי קנר, מקליט: אורי בוזגלו.

נשיא המדינה, יצחק הרצוג, ימריא מחר (רביעי) לבלגרד בהזמנת נשיא סרביה אלכסנדר ווצ'יץ. משם, ימריא לטיראנה בירת אלבניה, בהזמנת ראש ממשלת אלבניה אדי רמה ונשיא אלבניה בג'רם בגג'. זאת, על מנת לקדם את שחרור החטופים משבי חמאס בעזה, וכן שיתופי פעולה ביטחוניים, כלכליים ואסטרטגיים בין המדינות וגם כאלה הנוגעים למאמץ המלחמתי.

עם נחיתתו, יתקבל הרצוג על ידי שר החוץ של סרביה, מרקו ג'וריץ', קרוב משפחתו של החטוף אלון אהל. במהלך ביקורו יקיים הרצוג פגישה עם ראש ממשלת סרביה מילוש ווצ'ביץ' ויו"ר הפרלמנט, וכן ישתתף בטקס באנדרטה לזכר קורבנות השואה בעיר וייפגש עם חברי הקהילה היהודית.

בחמישי, ימריא הרצוג לטיראנה וייפגש עם נשיא אלבניה ולאחר מכן עם ראש ממשלת אלבניה ויו"ר הפרלמנט, אליזה ספירופלי ויקיים עמם פגישות מדיניות וכלכליות. בהמשך, ייפגש הנשיא עם צאצאי אזרחים אלבניים, חסידי אומות העולם, שפעלו להצלת יהודים בשואה. את ביקורו יחתום הנשיא בטקס באנדרטה לזכר קורבנות השואה ולציון הצלת היהודים באלבניה, בהזמנת ראש עיריית טיראנה, אריון וליאי ובהשתתפות הקהילה היהודית.

נשיא המדינה יצחק בוז'י הרצוג. צילום: חיים גולדברג/פלאש 90, עיבוד תמונה
הרצוג ימריא לקדם עסקאות ביטחוניות. נשיא המדינה/עיבוד תמונה, צילום: חיים גולדברג/פלאש 90

לביקור הנשיא תתלווה משלחת כלכלית מטעם מכון הייצוא, התאחדות התעשיינים, התאחדות לשכות המסחר, רשות החדשנות ומשרד החוץ שתקיים פגישות עבודה מקומיות לקידום שיתופי פעולה תעשייתיים וכלכליים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully