וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפטרים מהפנקס הצהוב: הכנסת אישרה - רישום החיסונים יעבור לדיגיטל

עודכן לאחרונה: 10.9.2024 / 15:29

משרד הבריאות צפוי להקים מאגר מידע חדיש, שבו יתועדו החיסונים שעשיתם במקום הפנקס הצהוב המיושן. הצעת חוק שעברה בכנסת מתירה לשר הבריאות להורות על הקמת המאגר: "זו בשורה גדולה שתגן על הציבור מהתפשטות מחלות מדבקות"

משה בר סימן טוב, מנכל משרד הבריאות, קורא לציבור לחתום על כרטיס אד/דוברות משרד הבריאות

הצעת החוק המסמיכה את שר הבריאות להקים מאגר מידע לאומי של החיסונים שעבר כל אזרח בישראל אושרה היום (שלישי) בקריאה שנייה ושלישית במליאת הכנסת. הצעת החוק אושרה בתמיכת משרד הבריאות, שהקצה כמיליון שקלים ליישום המהלך.

הצעת החוק שיזמו חברי הכנסת אליהו ברוכי וואליד אלוהאשלה, קובעת כי שר הבריאות יקים מאגר מידע ממוחשב שיכלול מידע לגבי כלל החיסונים שקיבל כל אדם על ידי הגורמים המחסנים השונים כפי שמוגדרים בחוק - משרד הבריאות, קופות החולים, בתי החולים, מרפאות, שירותי רפואת חירום, צה"ל וכל גורם מחסן אחר שיקבע שר הבריאות.

המאגר ישמש רק לשם המטרות המנויות בהצעת החוק, כך שפרטיות של האזרחים תישמר והשימוש ייעשה אך ורק לטובת בריאות הציבור. עוד מוצע כי משרד הבריאות יאפשר למי שקיבל חיסון לצפות, לרבות באופן דיגיטלי, בכלל החיסונים שניתנו לו על ידי הגורמים המחסנים.

אדם מבוגר מקבל חיסון. ShutterStock
"משרד הבריאות יוכל להגן בצורה טובה יותר על בריאות הציבור"/ShutterStock

"זוהי בשורה גדולה", אמר השר בוסו. "הגורמים המטפלים יוכלו להעניק טיפול רפואי מיטבי למטופלים שלהם. באמצעות המאגר משרד הבריאות יוכל להגן בצורה טובה יותר על בריאות הציבור מפני התפשטותן של מחלות מדבקות".

השר בוסו הדגיש את הנחיצות במעבר הטכנולוגי מהפנקסים הצהובים הישנים: "חשוב מכך, יתאפשר לכל אדם להחליף את הפנקס הצהוב ולקבל באופן עצמאי ודיגיטלי את כל המידע בדבר כלל החיסונים שהוא או ילדיו קיבלו במהלך חייהם. משרד הבריאות בראשותי דחף ותמך לאישור המהלך והחלטתי אף לתקצב אותו בקרוב למיליון שקלים. ברצוני להודות לחבר הכנסת אליהו ברוכי וח"כ וליד אלהואשלה שיזמו את הצעת החוק, וליו"ר ועדת הבריאות של הכנסת ח"כ יונתן משריקי על אישורה במהירות ובמקצועיות רבה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully