וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הבריאות מציג כלים חדשים למניעת אובדנות: "78% מהמקרים - בקרב גברים"

עודכן לאחרונה: 10.9.2024 / 13:57

משרד הבריאות משיק קמפיין חדש שקורא לגברים לשתף את הקרובים להם במחשבות אובדניות. הקמפיין יוצא לדרך ביום העולמי למניעת אובדנות, והוא פונה לגברים ולבני משפחותיהם. שר הבריאות: "המספרים בלתי נתפסים, אפשר וצריך לצמצם אותם"

בווידאו: הכרזה על סל תרופות לשנת 2024 22.02.24/לעמ

משרד הבריאות משיק היום (שלישי) קמפיין למניעת אובדנות שפונה לגברים ולבני משפחותיהם. הקמפיין עוסק בקושי של גברים לדבר על המצוקה שלהם ומעודד לשתף חברים ובני משפחה במצוקות השונות, הוא תוכנן בתחילת 2023 ונבחר להתפרסם ביום העולמי למניעת אובדנות.

הוא מדגיש את הקושי של גברים לדבר על המצוקה שלהם ומעודד אותם לשתף חברים ובני משפחה במצוקות. הקמפיין מדגיש את הסיוע לגברים משום ששיעור האובדנות גבוה יותר בקרב גברים. על פי הנתונים של משרד הבריאות, מדי שנה מתאבדים בישראל כ-400 גברים מתוך כ-500 אנשים.

מחקרים מהעולם ומישראל מדגישים כי הקושי לחשוף מצוקה רגשית ולקרוא לעזרה, מגביר את הסיכון האובדני, במצבי מצוקה. על כן, וכדי למנוע פגיעה, יש חשיבות רבה לשתף אדם קרוב ולפנות לקבלת עזרה.

במקביל לפנייה ישירה לגברים, הקמפיין מדגיש את החשיבות של מעורבות המשפחה והחברים. על מנת לזהות את סימני האזהרה ולהתערב בזמן יש צורך בהבנת הסימנים על ידי הסביבה הקרובה לאדם. הקמפיין מציע כלים מעשיים ובכלל זה כיצד לנהל שיחה כנה ואמפתית עם אדם שנמצא במצוקה, כיצד לדבר בצורה ישירה וגלויה על אובדנות וכיצד לעודד לפנות לטיפול מתאים.

קמפיין של משרד הבריאות נגד אובדנות 10 בספטמבר 2024. משרד הבריאות, אתר רשמי
קמפיין של משרד הבריאות נגד אובדנות 10 בספטמבר 2024/אתר רשמי, משרד הבריאות

על פי הנתונים, כמיליון אנשים מתאבדים בכל שנה בעולם, כ-78% ממקרי האובדנות בישראל ובעולם המערבי הם של גברים. שיעור האובדנות בקרב גברים גבוה פי ארבע מאשר נשים, פער זה יציב לאורך העשור האחרון.

בישראל, מוות באובדנות הוא סיבת המוות השנייה בשכיחותה בקרב גברים צעירים (גילאי 18-25) כך שקרוב ל-20% ממקרי המוות בגילאים אלו הם תוצאה של אובדנות. בקבוצת הגיל 25-44 כ-15% ממקרי המוות הם כתוצאה מאובדנות.

על מנת לזהות את סימני האזהרה ולהתערב בזמן יש צורך בהבנת הסימנים על ידי הסביבה הקרובה לאדם. במשרד הבריאות שילבו כלים מעשיים שיסייעו לאוכלוסייה לעזור לאנשים אובדניים כמו כיצד לנהל שיחה כנה ואמפתית עם אדם שנמצא במצוקה וכיצד לדבר בצורה ישירה וגלויה על אובדנות וכיצד לעודד לפנות לטיפול מתאים.

כמו כן, האובדנות ניכרת במיוחד באוכלוסיית הגברים המבוגרים - בעוד ששיעור האובדנות בישראל עומד על 6.4 למאה אלף באוכלוסייה כולה, שיעור האובדנות בקרב גברים מבוגרים (גילאי 65+) מתקרב ל-20 למאה אלף, פי שלושה וחצי מהאוכלוסייה הכללית.

sheen-shitof

עוד בוואלה

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
שר הבריאות, אוריאל בוסו. דרור סיתהכל, אתר רשמי
"חיזוק החוסן הנפשי בראש סדר העדיפויות". שר הבריאות אוריאל בוסו/אתר רשמי, דרור סיתהכל

"משרד הבריאות שם בראש סדר היום את תחום בריאות הנפש וחיזוק החוסן הנפשי ומשקיע מאמצים ומשאבים לטיפול בנושא", אמר שר הבריאות אוריאל בוסו. "בישראל מוכרים כ- 500 מקרים של אובדנות בכל שנה וכן כ-6,000 מקרים של ניסיונות התאבדות."

השר הביע זעזוע מהנתונים הללו וקרא להילחם בתופעה. "אלו מספרים בלתי נתפסים. אפשר לצמצם את כמות המקרים וישנה חשיבות עצומה בהגברת המודעות לתופעה הקשה ולדרכים שיאפשרו את צמצומה".

מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, אמר כי "אנו רואים חשיבות רבה בקידום תחום בריאות הנפש והעלאת המודעות לנושא מניעת אובדנות. אנחנו כקהילה יכולים להשפיע על חייו של היחיד, אם נדע מהם הסימנים אליהם חשוב שנהיה קשובים, ואם נדע לתת כתף ומשענת לכל מי שזקוק לכך. אנחנו משקיעים רבות בתחום בריאות הנפש ומקדמים את המודעות לכך שניתן וחשוב לבקש סיוע ומענה נפשיים".

אובדנות היא תופעה הניתנת למניעה. במקרה שאדם בסביבתכם נמצא במשבר ועלול להיות אובדני, אל תהססו - דברו איתו, עודדו אותו לפנות לעזרה מקצועית והדגישו את חשיבות פנייה זו. נסו לסייע לו לפנות לאנשי מקצוע בקהילה או לגורמי תמיכה ארציים כגון ער"ן - בטלפון 1201 או באתר האינטרנט של סה"ר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully