וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיריית אשדוד תפצה מציל שספג התעמרות - בגלל שהשתייך למחנה פוליטי יריב

עודכן לאחרונה: 10.9.2024 / 12:51

בית הדין האזורי לעבודה באשדוד הורה לעירייה לשלם 95 אלף שקלים למציל כפיצוי בעקבות התנכלויות שונות שספג מהעירייה, בשל הזדהותו עם מחנה פוליטי אחר. חשיבותו של פסק הדין גם בשרטוט הגדרת ההתעמרות בעבודה

בוידאו: שיגור הרקטות לאשדוד 25 במרץ 2024/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים
חוף הים באשדוד 17 במרץ 2020. יניב טוכמן, אתר רשמי
חוף הים באשדוד/אתר רשמי, יניב טוכמן

עיריית אשדוד תפצה מציל בחופי הים בתחום העיר ב-95 אלף שקל בשל התעמרות בעבודה - שנגרמה מפני שהשתייך למחנה פוליטי אחר, כך עולה מפסיקת בית הדין לעבודה האזורי באשדוד. חשיבותו של פסק הדין שניתן על ידי השופטת יעל אלנברג שהם ונציג הציבור אהרון ביתן היא בכך שהוא משרטט באופן ברור מה נחשב התעמרות בעבודה.

בתביעה שהוגשה על ידי המציל, ברנרד כהן, באמצעות עו"ד קובי חתן, טען כהן כי מנכ"ל העירייה מתנכל אליו משום שהוא שייך למחנה הפוליטי השני שמרכיב את מועצת העירייה, וכן בשל פעילותו בוועד העובדים. מפסק הדין עולה כי תפקידו של כהן, כמנהל קטע חוף - רוקן מתוכן, וכי הוא נשלח לשמש מציל בחוף הנפרד כעונש, החוף המהווה "מושבת עונשין" כלשון בית הדין. עוד עולה כי כהן זומן לשימועים מדי פעם בשל איחור של חמש דקות לעבודה, ועוד טענות קלות ערך. מנגד, עיריית אשדוד טענה כי זימונו לשימוע וכן שלילת סמכויותיו כמנהל קטע חוף נעשו משיקולים ענייניים.

בית הדין קיבל את טענות התובע, ודחה את מרבית טענות העירייה. "התרשמנו כי סיווגו של התובע כמשתייך למחנה מסוים היא העומדת בבסיס ההתנכלות", קבע בית המשפט.

בקביעתו, שרטט בית הדין לעבודה מהי התעמרות בעבודה. "עילת ההתעמרות הוכרה בפסיקת בתי הדין כהתנהגות המזכה בפיצוי. אמנם, הגנה משפטית מפני התנכלות תעסוקתית או התעמרות בעבודה טרם עוגנה בחוק, ואמנם בהיעדר עיגון חקיקתי - אין הגדרה ברורה למושג 'התנכלות תעסוקתית'", נכתב בפסק הדין.

"עם זאת, בפסיקות בתי הדין לעבודה נקבע כי התעמרות בעבודה היא התנהגות מטרידה ומשפילה שאינה פיזית, המופנית כלפי עובדים באופן חוזר ונשנה. התנהגות זו נושאת פנים רבות ובכלל זה פגיעה בעובדים באמצעים מילוליים, צעקות, ביקורת לא מוצדקת וכד', פגיעה במעמדם של העובדים ומתן משימות משפילות, ניטור יתר, בקרת יתר, דקדקנות יתר, הפגנות שליטה והתנהגות אימפולסיבית והרסנית. אין מדובר במקרה חד פעמי אלא בחשיפה מתמשכת למעשים מעין אלה", הוסיפו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully