וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"זה מעודד פדופילים": הואשם באונס בת 7 - ויקבל רק תשעה חודשי עבודות שירות

עודכן לאחרונה: 10.9.2024 / 10:51

3 שנים לאחר שהואשם באונס בנסיבות מחמירות של בת 7 ובהחזקת חומר פדופילי בהיקף עצום: ביהמ"ש המחוזי בחיפה גזר עונש מגוחך על ז'ק רביבו, תושב קריית אתא, במסגרת עסקת טיעון. אביה של הילדה למד על ההחלטה רק מפניית "וואלה": "גזר דין שנותן רישיון לפגוע בילדים"

בווידאו: הוריה של בת ה-7 שנאנסה על פי החשד בידי תושב קרית אתא - "הוא הרס אותה"/צילום: שלומי גבאי ויואב איתיאל

שלוש שנים לאחר שתושב קריית אתא ז'ק רביבו (62) הואשם באונס בנסיבות מחמירות של ילדה בת שבע, ובהחזקת עשרות תקליטורים של חומרים פדופיליים - גזר עליו השבוע בית המשפט המחוזי בחיפה רק תשעה חודשי עבודות שירות.

ההרכב - אב בית הדין השופט יחיאל ליפשיץ, השופטת גלית ציגלר והשופט שמואל מנדלבום - קיבלו עסקת טיעון שהשיג סניגורו, עו"ד יובל זמר, עם פרקליטות מחוז חיפה. במסגרת העסקה, עבירת האינוס נמחקה כליל והומרה בעבירת מעשה מגונה, שבה רביבו הזדרז להודות. הוא גם הודה בהחזקת הדיסקים לאורך שנים ובצריכה בתדירות גבוהה של תוכניהם הפדופילים, שכללו יותר מ-200 סרטונים ובהם קטינים וקטינות, הנחזים להיות בני 3 עד 14 שנים.

המהפך במשפט אירע לאחר שנשמעו חלק מעדי התביעה, והגיע תורה של הילדה להעיד. היא החלה ואז, במהלך חקירתה הנגדית, קטעה אותה חוקרת הילדים ואסרה עליה להמשיך. בעקבות זאת נאלצה הפרקליטות להסכים להסדר הטיעון שלא כלל עונש מוסכם. העונש המירבי על העבירות שבהן הוא הודה והורשע הוא 11 שנות מאסר, ובטיעוניה לעונש, ביקשה הפרקליטות לגזור על רביבו ארבע וחצי שנות מאסר בפועל. אלא שאז השופטים קיבלו גם פה אחד את המלצתו של השופט יחיאל ליפשיץ, שכתב את גזר הדין, לבכר את עמדתו של הסניגור, לאמץ את המלצות שירות המבחן ולחרוג לקולה ממתחמי הענישה, "משיקולי שיקום".

ז׳ק רביבו נאשם באונס קטינה. ., מערכת וואלה
עונש קל "משיקולי שיקום". ז'ק רביבו/מערכת וואלה, .

רביבו, שהתגורר סמוך לילדה, הכיר אותה באופן שטחי והחזיק במחסן שעל דלתו נכתב "המחסן של כאילו" בקומת העמודים של בניין מגוריו. האירוע התרחש בשעות אחר הצהריים, כשהילדה עברה בסמוך לבניין כדי לפגוש חבר. הוא קרא לה וביקש ממנה להתלוות אליו למחסן המזמין והיא עשתה כן. לאחר שהיא נכנסה למחסן הוא סגר את הדלת וביצע את המעשה. בהקשר זה הוא הורשע בעבירה של מעשה מגונה בקטינה בנסיבות אינוס, שהעונש המרבי בגינה הוא עד 10 שנות מאסר. כאמור, לא נגזר עליו אף יום אחד של מאסר מאחורי סורג ובריח, אם כי יש לציין כי שבמהלך המשפט הוא היה כלוא כ-20 חודשים, עד ששוחרר להוסטל.

עם חשיפת הפרשה, בראיון בלעדי לוואלה, השמיע אביה של הילדה תחזית עגומה - שנדמה כי התגשמה: "שוטרים אמרו לי שיש לנו מערכת משפט חלשה. שאם הוא יקבל חמש שנים זה יהיה הישג". עוד אמר אז כי "אנחנו עוד לא יודעים מה ההשלכות הנפשיות על הבת שלי. הוא הרס לה את התמימות. היא יודעת יותר מילדים אחרים. יש לה פתאום סודות. הוא עשה את זה בשיטתיות, זה לא איזה מישהו שנפל לזה. מדובר בבן אדם מקצוען שצד אותה. הבן אדם הזה צריך להיות מנודה מהחברה. לקבל מאסר עולם. להיות באיזה מוסד סגור עד סוף ימי חייו. ככה אני אירגע".


השופטים ציינו בגזר הדין של רביבו כי מדובר באדם בעל קווים נרקיסיסטיים נוקשים, הנוטה להסתרה ולטשטוש היבטים שליליים או בעייתיים בחייו. הוא קיבל אחריות למעשיו וכן הביע חרטה ובושה, אך בה בעת הפחית מחומרת מעשיו. נוסף על עבודות השירות, גזרו השופטים על ז'ק רביבו גם מאסר על תנאי, ופיצוי כספי של 40 אלף שקלים לילדה על שעולל לה.

sheen-shitof

עוד בוואלה

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
המחסן בו התבצע האונס של ז'ק רביבו מקריית אתא לילדה בת 7. יואב איתיאל
כאן קרו המעשים. המחסן שבו פגע רביבו בבת השבע/יואב איתיאל
עו"ד יובל זמר. שלומי גבאי
עו"ד יובל זמר/שלומי גבאי

"אני מזועזע עד עמקי נשמתי", אמר הבוקר ל"וואלה" האבא, ששמע על גזר הדין לראשונה רק לאחר פנייתנו, "זה גזר דין שנותן רישיון לפדופילים לפגוע בילדים, ואחר כך עורכי הדין שלהם מנקים אחריהם ומוציאים אותם מההסתבכויות. אנחנו נילחם בגזר הדין הזה ונדרוש שהפרקליטות תילחם. אף אחד מהפרקליטות לא פנה אלינו, לא סיפר לנו, לא התייעץ איתנו. הפרקליטות עושה כנראה מה שהיא רוצה, והיא בעיקר רוצה לסיים תיקים".

סניגורו של רביבו, עו"ד יובל זמר, מסר כי "מיד לאחר לימוד חומרי החקירה עשינו הכל על מנת למנוע העדתה של הקטינה, והצענו את תיקון כתב האישום מעבירת אינוס לעבירה של מעשה מגונה.
לצערנו, עמדתנו לא התקבלה על ידי המאשימה, ועל כן נאלצנו לשמוע את עדות הילדה, שכפי שצפינו הופסקה בידי חוקרת הילדים לאחר ישיבה אחת. רק לאחר שלוש ישיבות נוספות, שבהן נחקרה חוקרת הילדים בחקירה נגדית ובה קרסה טענת המאשימה לביצוע עבירת אינוס, נאותה הפרקליטות לחזור בה מהאישום בעבירה זו - מה שסלל את הדרך להודאת הנאשם באישום המופחת". לדברי הסניגור, גזר הדין "אכן מקל עם הנאשם, ומביא בחשבון את האישום החמור שיוחס בתחילה ושבו לא הורשע לבסוף,את תקופת המעצר המשמעותית בה שהה ואת ההליך הטיפולי הממושך שבו נטל חלק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully