וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"את מה שיש לך להשמיע, שמענו כבר 15 שנה": המשפט המדהים של האב השכול

עודכן לאחרונה: 10.9.2024 / 15:15

המילים ששמע נתניהו מהרב אלחנן דנינו אינן חדשות. מה ששונה הפעם הוא מי שמשמיע אותן וניצב במקום הכי רחוק מקפלן. לא פחות מדהימות מהמילים, הן התשובות של ראש הממשלה: הוא נגד שאר העולם, מחמאס דרך האמריקנים ועד לצה"ל. הוא הקורבן, הוא החייל הגיבור הוא האח השכול

אלחנן דנינו אביו של החטוף אורי דנינו, רה"מ בנימין נתניהו. תיעוד ברשתות החברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים,, עיבוד תמונה
הרב אלחנן דנינו וראש הממשלה נתניהו. גם הפעם הוא הוזהר והיה בטוח שיהיה בסדר/עיבוד תמונה, תיעוד ברשתות החברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים,

יש מילים שמהדהדות באוזן זמן רב אחרי שנאמרו, כאלה הם המשפטים שהטיח הרב אלחנן דנינו, אביו של אורי דנינו ז"ל, בראש הממשלה בנימין נתניהו (ורעייתו). מילים קשות, מילים מפתיעות, מילים שחוזרות על עצמן בשיחות סלון כמעט בכל בית בישראל, זולת בית אחד בקיסריה.

תכף נדרש לתוכן, אבל חובה לתת קרדיט למקור, תכנית הרדיו של רן בנימיני ויגאל גואטה ("כאן ב'") שפרסמו את ההקלטה מהשיחה הטעונה.

אם אצה לכם הדרך, נלך ישר לשורה התחתונה: הביקורת על נתניהו אינה חדשה, מדובר במשפטים שווריאציות עליהם נשמעות כמעט בכל אשר נפנה ברחבי ישראל (לא בכדי טען הרב דנינו שלדעתו לא אמר שום דבר חדש לנתניהו, אלא רק שיקף את הלך הרוח בציבור).

ההבדל הפעם הוא מקור המסר: הרב דנינו אינו "רק" אב שכול - שמענו כבר התבטאויות קשות הרבה יותר ממשפחות שאיבדו את היקר להן מכל, אבל הוא רב, איש תורה, יהודי-ספרדי, מקורב להנהגת ש"ס.

פה לא מדובר ב"קפלניסט", "רל"ביסט" או כל כינוי גנאי אחר שהודבק למי שדעתו על ראש הממשלה ידועה מראש, אלא במי שנחשב לבסיס התמיכה בנתניהו: מזרחי, מסורתי-דתי, שמרן וימני.

מיד נשוב לסלון האבל של משפחת דנינו, אבל קודם כל משהו על הקריאה לאחדות: הרב דנינו קורא לפיוס בתוכנו, מבקש שרוח האחווה שמאפיינת את הלוחמים תצא משורותיהם ותחלחל אל כל עם ישראל.

נדמה שבכך הוא מבטא את רצון 80% מהאוכלוסייה, אחרי שגורעים ממנה את עשרת האחוזים שנמצאים בשוליים משמאל ומימין. הוא קורא לאחדות בשם המסורת הישראלית, אבל לא חייבים להיות יהודי מאמין כדי להיענות לקריאה.

גם עבור יהודי, חילוני, ליברל, פרוגרסיבי (ואני יכול להדביק עוד תארים שישמעו נהדר לאוזני אחדים ויהיו לצנינים בעיני אחרים), מדובר בבקשה שאי אפשר לסרב לה, כאילו פנה אליו מישהו וביקש שישלים מניין, מצווה שבין אדם לחברו.

תמלילי השיחה בין אביו של אורי דנינו לרה"מ נתניהו. כאן 11, אתר רשמי
לא קפלניסט, לא רל"ביסט, לא שמאלני, לא אנרכיסט. הרב אלחנן דנינו בשיחה עם ראש הממשלה/אתר רשמי, כאן 11

המנגנון של נתניהו

אין מה לקנא בחברי צוות ההסברה של ראש הממשלה בבוקר הזה. אם למדים על משהו מהשיח, הרי זה על מידת ההפתעה של האיש. הוא לא ידע לקראת מה הוא הולך. הוא שיער שהוא הולך לשמוע דברים לא קלים, אבל היה בטוח שבמתק לשונו יוכל להשיב כל חמה. חשב - והתרסק.

לדברי הרב אלחנן דנינו הוא הזהיר את ראש הממשלה ואף ביקש את סליחתו מראש על הדברים שהוא עומד להשמיע. הנה לכם דוגמה להתנהלות של ראש הממשלה: הוא הוזהר, אבל היה בטוח שיהיה בסדר, שהרי תבונתו המופלאה תוכל לכל סיטואציה. מזכיר לכם משהו? כמו בערב ה-7 באוקטובר, כן עתה.

"המנהרות שאתה בנית... הכסף שאתה העברת... אתה בשלטון כל כך הרבה שנים ולא עשית כלום..." מטיח הרב בראש הממשלה, שמנסה להתגונן - ותוך כדי חושף את המנגנון הפנימי שמניע אותו (ואת סביבתו הקרובה ביותר, כמו שעולה מדברי אשתו, שמשתתפת בשיחה): זה הוא נגד שאר העולם, הוא נגד האמריקאים, הוא נגד הצבא. הוא לא אחראי, הוא לא אשם, הוא זה שבגיל 22 השתתף בחילוץ בני ערובה, הוא זה ששכל אח במבצע חילוץ אחר.

גם לזה יש תשובה בבית דנינו, הפעם מצד האח השכול, אבל למי שעוד היה ספק באשר לטיב מערכת ההפעלה של נתניהו, הרי שקיבלנו הצצה נדירה אל מתחת למכסה המנוע שלה.

באופן טבעי נחקקה באוזן תגובת שרה נתניהו שהכניסה את ראשי מערכת הביטחון אל מקום טוב בין דורשי רעתנו- מחמאס ועד לאמריקנים, אבל מדהים לא פחות הוא המשפט שאותו היא מטיחה בפני האב השכול: "אתה אומר מה שאמרו לך להגיד". וואו.

עוד בוואלה

הצטרפו לוואלה fiber ושדרגו את חווית הגלישה והטלוויזיה בזול!

לכתבה המלאה
השיחה בין ברב אלחנן דנינו לראש הממשלה בנימין נתניהו 2. חדשות 12, צילום מסך
"לא יודע אם הייתה עסקה". לפעמים זה ממש לא משנה: גם אם הייתה, ממשלת ישראל עשתה הכל כדי להימנע ממנה/צילום מסך, חדשות 12

הייתה עסקה?

"אני לא יודע אם הייתה עסקה" אומר הרב אלחנן דנינו לנתניהו - ובעצם מתמצת את מה שחושבים ישראלים רבים שנתקלים בטיעון שאומר בערך כך: "למה אתם מפגינים נגד הממשלה? תפגינו נגד חמאס". לא צריך להימצא בחדרי המשא ומתן כדי להבין שבלי קשר למידת הרצחנות והסרבנות של חמאס, נקטה ממשלת ישראל בטקטיקה שנועדה לסכל כל משא ומתן.

כשהיה נדמה שחמאס מסרב לעסקה ומציב תנאים בלתי אפשריים, השתמשו בכך כהוכחה לכך שעם כל הצער על חיי החטופים, אין לנו עם מי לדבר.

כאשר אותת חמאס על גמישות ונכונות לעסקה, השתמשו בזה כהוכחה לכך שחמאס בלחץ, שהוא סופג מכות קשות - ולפיכך, למה לעצור עכשיו - הרי אם נלחץ עוד - נשיג עוד. זה היה הלך הרוח שאפיין את כל הצהרותיו של נתניהו בנושא המגעים לעסקה.

אז כן, יכול להיות שלא הייתה כזאת, אבל בכל פעם (מאז דצמבר 2023) שהיה נדמה שעסקה נראית באופק, דאגה ממשלת ישראל לסכלה, עוד הרבה לפני שהמילים "ציר פילדלפי" חדרו לשיח הפוליטי-ביטחוני.

אז לרב דנינו נמאס לשמוע שקרים, נמאס לשמוע מילים חלקלקות שנוסחו בקפידה מול צוות יועצים, נמאס לו שמחרטטים אותו ואת כולנו, בטח אחרי שאיבד את בנו בכורו. על כן, מעל כל מהנאמר בשיחה, דהדות כמובן המילים שאין מהן מפלט, לא לראש הממשלה ולא לעם ישראל.

המילים שצריכות להיכתב בשער של כל מערכת חדשות באשר היא, שמקפידה להדהד את דברי ראש הממשלה במסיבות העיתונאים הילדותיות שלו, בשידור חי, כאילו היו דברי אלוהים חיים. "את מה שיש לך להשמיע, שמענו כבר 15 שנה".

זו לא שיחה עם קפלניסט, תל אביבי, שמאלני, אפילו לא עם אנשי ימין שראו מקרוב את פניו האמיתיות של נתניהו, כמו נפתלי בנט או אביגדור ליברמן. אלה דברים שיוצאים מליבו של מי שהיה ממוקם בלב ה"בלוק" המפורסם, אבן הפינה של שלטון נתניהו - והתפכח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully