וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סרט רע: שותפו ליצירה של מגיש ערוץ 14 חשוד שהשתתף בהתפרעות בכפר ג'ית

עודכן לאחרונה: 9.9.2024 / 22:36

הבמאי אברהם שפירא, בן ה-29 מיצהר, הוא אחד מארבעה החשודים באירוע הטרור - שנגדם יצא צו מעצר מנהלי בן חצי שנה. שמעון ריקלין, שעבד עימו על סרט תיעודי בנושא רצח רבין, חשף את דבר מעצרו: "זו מעורבות פוליטית". שב"כ: "שפירא הוא פעיל אלים וקיצוני"

הפלסטינים מדווחים על מכוניות ומבנים שהוצתו על ידי מתנחלים בעיירה ג׳ית שבאזור שכם. לפי הסהר האדום, פלסטיני נפצע קשה מירי של מתנחלים./ללא קרדיט

ב-22 לאוגוסט, לפנות בוקר שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל עצרו לחקירה ארבעה מתיישבים מהשומרון במספר אירועי טרור נגד פלסטינים, בהם הפרעות החמורות מיום חמישי בכפר הפלסטיני ג'ית בשומרון. בהודעת המשטרה נמסר כי "מדובר באירוע טרור חמור שכלל בין הצתת מבנים ורכבים, יידוי אבנים והשלכת בקבוקי תבערה ובנוסף ירי שממנו נהרג פלסטיני ונוסף נפצע". כמה שעות לאחר מכן חתם שר הביטחון יואב גלנט על צו מעצר מנהלי למשך חצי שנה, זאת לבקשת מערכת הביטחון וכנהוג בחקירות פשיעה לאומנית מצד ישראלים באיו"ש, אותה מתקשים בשב"כ לפענח, פעם אחר פעם.

צו המעצר המנהלי שהוצא נגד הארבעה כשלעצמו אינו חריג שכן במהלך השנה וחצי האחרונות נחתמו עוד כעשרים צווים דומים נגד פעילי גבעות החשודים במעורבות בפשיעה לאומנית, מספר חסר תקדים של צווים כלפי ישראלים בשנים האחרונות.

הערב פרסם מגיש ערוץ 14 שמעון ריקלין שאחד העצורים בתיק הינו שותפו לסרט דוקומנטרי עליו הם עומלים ביחד העונה לשם אברהם שפירא, תושב יצהר בשומרון בן 29, במאי ויוצר דוקומנטרי מוכר ובתעשייה כשהסיבה למעצרו רומז ריקלין נעוצה בסרט דוקו שהם מכינים על התנהלות השב"כ בימים שקדמו לרצח רבין ולאחריו, סרט שעלול לפי ריקלין לפגוע בתדמית הארגון.

אברהם שפירא, תושב יצהר בשומרון.. ללא קרדיט, אתר רשמי
אברהם שפירא, תושב יצהר בשומרון./אתר רשמי, ללא קרדיט
אברהם שפירא, תושב יצהר בשומרון.. ללא קרדיט, אתר רשמי
אברהם שפירא, תושב יצהר בשומרון./אתר רשמי, ללא קרדיט

יודגש כי במסגרת הבקשה למתן צו מעצר מנהלי נגד שפירא נטען כי הוא חשוד ומכווין צעירים לפעילות אלימה. שפירא לצד עבודתו כבמאי "כששמעתי שהוא נעצר הייתי בשוק" סיפר העיתונאי שמעון ריקלין. לדבריו, "שעשינו את הסרט, שפירא כל הזמן חשש. הוא אמר לי כל הזמן, הם יושבים עלינו. גם הריאיון של אבישי רביב בעובדה היה תגובה מהירה לתחקיר שלנו. המסקנה שלנו הייתה שהמעורבות של השב"כ בפוליטיקה עלולה להביא לאסון, דבר שהתחדד אחרי השביעי לעשירי".

עורך דין עדי קידר מארגון חוננו, המייצג את שפירא, מסר כי "מדובר במעצר מנהלי חריג ביותר, שפירא, איש מקצוע מוערך, נשוי ואב ל-4, ללא עבר פלילי, כחלק מעבודתו מתעד רבות בשטחי יו"ש פיגועים ואירועים שונים, בשנים האחרונות יצר מספר סרטים ותחקירים סביב פעילות השב"כ, ובימים אלו עובד על תחקיר וסרט גדול על פעילות השב"כ בשנות ה-90, סביב פרשיות מביכות לשב"כ כדוגמת הפעלת סוכנים מדיחים, הפעלת אבישי רביב בקרב המתיישבים וסיפורים נוספים שיטלטלו את המדינה. מעצרו המנהלי, ללא ראיות וללא משפט, הוא פגיעה אנושה בחופש הביטוי, ופוגע אנושות בדמוקרטיה הישראלית".

משב"כ נמסר בתגובה: "אברהם שפירא הינו פעיל אלים וקיצוני המעורב בהכוונת נערי גבעות וצעירים לביצוע פעילות אלימה באזור השומרון. שפירא נעצר לחקירת משטרה בחשד שלקח חלק באירועי הטרור בכפר ג'ית ב-15 באוגוסט, במהלכם נרצח פלסטיני והוצתו ארבעה בתים, מחלקם אף חולצו תושבים ע"י כוחות צהל מתוך הלהבות. במהלך חקירתו לא שיתף פעולה, ובהעדר חלופה פלילית הוחלט על מעצרו המנהלי עקב המסוכנות הרבה מהמשך פעילותו. מעצרו והמודיעין שבבסיס המעצר נבחן על ידי בית המשפט המחוזי ואושר למלוא התקופה. הטענה השקרית כי שפירא נעצר בשל היותו 'במאי סרטים', משוללת כל יסוד, והרקע למעצרו הוא המסוכנות הנשקפת ממנו, בפרט בעת הזו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully