וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות אלפי מבנים פלסטיניים בלתי חוקיים הוקמו בשטחים - ומה עושות הרשויות?

עודכן לאחרונה: 9.9.2024 / 20:00

מאחורי הבנייה עומדת תכנית שאפתנית של בכיר הרש"פ ליצירת היאחזות בשטח. חלק מהמבנים הוקמו בתוך תחום צו איסור בנייה צבאית, ומהווים איום ביטחוני לנוסעים בכבישים - אזרחים וחיילים כאחד. וסדר העדיפויות של המנהל האזרחי? הוא נותר בגדר תעלומה

תיעוד מפעילות הכוחות ברחבי יהודה ושומרון/דובר צה"ל

סדרי העדיפויות בכל הקשור לאכיפה והריסת בנייה בלתי חוקית ביהודה ושומרון המצויים באחריות המנהל האזרחי הם נותרו בגדר תעלומה, כאשר פקחי המנהל פעם הורסים מאחז ישראלי בלתי חוקי ופעם מאחז פלסטיני בלתי חוקי. כל זה כאמור, בהתאם לסדרי עדיפויות והנחיית הדרג ביטחוני ומדיני.

מאחורי הבנייה הפלסטינית הבלתי חוקית בשטחי C עומדת גם התכנית השאפתנית של בכיר הרשות הפלסטינית לשעבר סלאם פיאד ליצירת היאחזות בשטח - כדי להתקרב לסיום הכיבוש והקמת מדינה פלסטינית. תכנית זו מתקדמת צעד אחר צעד עם עשרות אלפי מבנים שהוקמו וזוכים להתעלמות מצד גופי האכיפה הישראלים בראשם המנהל האזרחי, בדגש על השנה האחרונה.

כעת חושפים בתנועת רגבים כי במהלך העשור האחרון הוקמו בקרבת הצירים המרכזיים ביהודה ושומרון למעלה מ-20 אלף מבנים בלתי חוקיים על ידי פלסטינים במרחק של כ-200 מטרים מכבישים מרכזיים, מתוכם למעלה מ-8,000 מבנים במרחק של כ-75 מטרים בלבד ופחות. יודגש כי נתונים אלו מתבססים על מדידה של 1,354 ק"מ בכבישי איו"ש.

פעילות כוחות צה״ל במרחב שבין גדר התפר לטול כרם. דובר צה"ל
פעילות כוחות צה״ל במרחב שבין גדר התפר לטול כרם/דובר צה"ל

עוד מתברר כי מלבד העובדה כי הבנייה הלא חוקית הפלסטינית הזו נעשית בשטחי C, היא גם ממוקמת בתוך תחום צו איסור בניה צבאי. המשמעות של כך, אומרים ברגבים, היא טבעת חנק על צירי התנועה המרכזיים באיוש כחלק מיצירת רצף בנייה לאורך איו"ש ולא פחות מטריד מכך, איום ביטחוני על הנוסעים בצירים, אזרחים לצד כוחות צה''ל, המתמודדים בשגרה עם טרור אופייני כדוגמת פיגועי אבנים, מטעני חבלה וירי, כעת, בחלוף שנה מטבח ה-7 באוקטובר, תרחיש הייחוס של השבתת הצירים באיו"ש קרוב מתמיד.

רועי דרוקר, רכז יו"ש בתנועת רגבים: "גם בעת מלחמה בצפון ובדרום, המלחמה על הארץ לא נעצרת. הרשות הפלסטינית, זו שהוכח שוב ושוב שתומכת בטרור ומממנת טרור, נמצאת במרוץ חימוש לקראת הקמת מדינה פלסטינית שמשמעותה אחת ויחידה: השמדת מדינת ישראל. תופעת הבניה החונקת את הדרכים מוכרת לכל נוסעי הכבישים סביב ירושלים, כביש 6 וכמובן שומרון, גוש עציון והר חברון. למדנו, לצערנו, בדרך הכואבת ביותר ב-7 באוקטובר, כי כל בית וכל חממה הם בסיס טרור פוטנציאלי ושאסור לנו לזלזל בכוונות האויב".

מהמנהל האזרחי נמנעו מלהגיב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully