וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איימן עודה קרא לחסל את "הכיבוש הישראלי הטרוריסטי" - ועורר מהומה בכנסת

עודכן לאחרונה: 9.9.2024 / 19:23

דבריו של עודה גרמו לעימות במליאה, וח"כ טלי גוטליב מהליכוד מנעה ממנו להמשיך לדבר בטענה כי הוא "תומך טרור". בהמשך הוציא סגן יו"ר הכנסת גם את ח"כ כסיף. כסיף אמר: "בושה וחרפה" וסגן היו"ר ענה: "אתה בושה"

כמעט אלימות במליאה: בן גביר כינה את הח״כים אחמד טיבי ואיימן עודה מחבלים/ערוץ הכנסת

חבר הכנסת איימן עודה הוצא בכוח ממליאת הכנסת שמקיימת היום הצבעות במסגרת כינוס פגרה מיוחד לאחר שבמהלך דבריו אמר כי יש לחסל את הטרור הגדול ביותר שהוא "הכיבוש הישראלי הטרוריסטי". דבריו של עודה עוררו מהומה, וח"כ טלי גוטליב מהליכוד מנעה ממנו להמשיך לדבר בטענה כי הוא "תומך טרור".

בהמשך כשעודה ביקר את סגן יו"ר הכנסת ח"כ משה סלומון על כך שאינו מאפשר לו לדבר ברצף ולא משתיק את הביקורת נגדו התלהט השיח ביניהם ועודה כינה את סלומון "גזען". בתגובה, סגן היו"ר שניהל את הישיבה ביקש להוציא אותו מהאולם והמאבטחים הורידו אותו בכוח מדוכן הנואמים.

בהמשך הוציא סלומון גם את ח"כ עופר כסיף לאחר שמתח עליו ביקורת שהוא הוציא רק את עודה ולא את ח"כ גוטליב. כסיף אמר: "בושה וחרפה" וח"כ סלומון השיב: "אתה בושה".

איימן עודה בישיבת השבעת הממשלה, 14 ביוני 2021. ראובן קסטרו
איימן עודה בישיבת השבעת הממשלה, 14 ביוני 2021/ראובן קסטרו

בחודש שעבר, השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר כינה את הח"כים אחמד טיבי ואיימן עודה מחבלים. הח"כים הערבים רצו בזעם לעבר דוכן הנואמים, המאבטחים ניסו בכוח לבלום אותם, ובשלב מסוים חברי כנסת מהליכוד החלו לרוץ לעברם. בן גביר עמד על שלו: "הם מגנים את רצח החיילים? הם מגנים את החטיפות והטרור?".

"החוצה החוצה, כל המחבלים החוצה", קרא בן גביר לעבר חברי הכנסת הערבים, כשבהמשך אף הוסיף "ברהה, ברהה" (החוצה, בערבית). חברי הכנסת חנוך מילביצקי וניסים ואטורי (הליכוד) ניסו להתקרב אליהם בחזרה, כשואטורי כמעט והפיל את סדרני הכנסת.

יועמ"שית הכנסת, עו"ד שגית אפיק אמרה בתגובה במהלך דיון בוועדת הכנסת כי נדרש היה להוריד את בן גביר מדוכן הנואמים: "יו"ר הישיבה היה מוסמך ואף חייב להוריד את השר בן גביר מהדוכן בשל הביטוי מחבלים לעבר חברי הכנסת הערביים. צר לי שח"כ משה רוט שניהל את הישיבה לא נהג כך כי מדובר בעבירה אתית חמורה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully