וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל מבקשת מהקונגרס האמריקני לאיים על דרום אפריקה כדי שתמשוך את התביעה בהאג

עודכן לאחרונה: 9.9.2024 / 16:53

בהנחיית שר החוץ ישראל כ"ץ, משרד החוץ מנהל קמפיין דיפלומטי כדי ללחוץ על דרום אפריקה לא להמשיך בהליך בבית הדין הבינלאומי, בטענה להפרת אמנת רצח העם מצד ישראל במלחמה בעזה. ישראל רוצה שחברי קונגרס יאיימו על דרום אפריקה בהשעיית הסכמי הסחר עם ארה"ב

בווידאו:דרום אפריקה מאשימה את ישראל באפרטהייד: "רצח עם מכוון" 11.01.24/רויטרס

ישראל מתכננת להפעיל את הקונגרס האמריקני כדי ללחוץ על דרום אפריקה להפסיק את ההליכים המשפטיים נגדה בבית הדין הבינלאומי לצדק (ICJ) בנוגע למלחמה בעזה, כך עולה ממברק מסווג של משרד החוץ שהגיע לידי וואלה.

בית הדין הבין לאומי בהאג דן היום בבקשתה של דרום אפריקה להרחיב את הצווים שניתנו נגד ישראל 16 במאי 2024. רויטרס
צפויים להציג את הנימוקים להמשך התיק נגד ישראל באוקטובר. נציגי דרום אפריקה בדיון בבית הדין בהאג, מאי/רויטרס

למה זה חשוב

  • דרום אפריקה צריכה להציג עד ה-28 באוקטובר לבית הדין הבינלאומי לצדק את נימוקיה להמשך התיק נגד ישראל בגין הפרות לכאורה של אמנת רצח העם במהלך המלחמה בעזה.
  • בכירים ישראלים אומרים שהם רוצים שחברי קונגרס יבהירו לדרום אפריקה שיהיו השלכות חמורות להמשך ההליך המשפטי נגד ישראל.
  • ישראל מקווה שממשלת הקואליציה החדשה בדרום אפריקה תנקוט גישה שונה כלפי ישראל והמלחמה בעזה, אמרו הבכירים הישראלים.
sheen-shitof

עוד בוואלה

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
בית הדין הבין לאומי בהאג דן היום בבקשתה של דרום אפריקה להרחיב את הצווים שניתנו נגד ישראל 16 במאי 2024. רויטרס
בישראל מקווים: לחץ אמריקאי יבהיר לדרום אפריקה שיהיו השלכות להמשך ההליך המשפטי/רויטרס

תזכורת

  • דרום אפריקה הגישה בסוף דצמבר תביעה לבית הדין הבינלאומי לצדק והאשימה את ישראל בהפרת התחייבויותיה על פי אמנת רצח העם משנת 1948.
  • לטענתה, מעשיה של ישראל בעזה "הם רצח עם באופיים מכיוון שהם נועדו להביא להשמדת חלק ניכר" מהאוכלוסייה הפלסטינית בעזה. ישראל דחתה את ההאשמות.
  • מאז קיים בית המשפט מספר דיונים והוציא צווים זמניים, האחרון בחודש מאי בנוגע למבצע צה"ל ברפיח.
  • אבל בית המשפט עדיין לא התחיל לדון באופן מהותי בהאשמותיה של דרום אפריקה וצפוי להתחיל לעשות זאת בחודשים הקרובים.
ראש הממשלה בנימין נתניהו בנאומו בקונגרס. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו נואם בקונגרס/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

מאחורי הקלעים

  • בכירים ישראלים אמרו כי בהנחיית שר החוץ ישראל כץ החל משרד החוץ בקמפיין דיפלומטי כדי לנסות ללחוץ על דרום אפריקה לא לקדם את התיק בבית הדין הבינלאומי לצדק כאשר אחד הכלים המרכזיים במהלך הזה הוא הקונגרס האמריקני.
  • ביום שני שלח משרד החוץ הישראלי מברק מסווג לשגרירות ישראל בוושינגטון ולכל הקונסוליות הישראליות בארה"ב בנוגע לתביעה הדרום אפריקנית נגד ישראל בבית הדין הבינלאומי לצדק.
  • "מבקשים פעולתכם המיידית מול מחוקקים ברמה הפדרלית והמדינתית, מושלים וארגונים יהודיים ומכפילי כוח נוספים להפעלת לחץ על דרום אפריקה לשינוי מדיניותה כלפי ישראל [...] ולהבהיר כי המשך קו המדיניות הנוכחי (תמיכה בחמאס וקידום מהלכים אנטי-ישראליים בהאג) עלול לגבות ממנה מחירים כבדים", נכתב במברק.
  • הדיפלומטים הישראלים הונחו לבקש מחברי הקונגרס לפרסם הצהרות פומביות המגנות את פעולותיה של דרום אפריקה נגד ישראל ולאיים כי הדבר עלול להוביל להשעיית קשרי הסחר של ארה"ב עם דרום אפריקה.
הפגנות ליד בית המשפט הבינ"ל בצדק בהאג לקראת החלטת הטביעה נגד ישראל. רויטרס
הפגנות מול בית הדין בהאג, פברואר/רויטרס
  • הדיפלומטים הישראלים הונחו גם לבקש מחברי הקונגרס והארגונים היהודים בארה"ב לפנות ישירות לדיפלומטים דרום אפריקאים בארה"ב ולהבהיר שדרום אפריקה תשלם מחיר כבד אם לא תשנה את מדיניותה.
  • דרך נוספת שהדיפלומטים הישראלים הונחו לפעול בה הייתה קידום חקיקה נגד דרום אפריקה ברמה המדינתית והפדרלית "שאפילו אם לא תתממש, הצגתה ודיבור עליה יהיה חשוב" כדי לנסות ולהשפיע על מדיניות דרום אפריקה.
  • משרד החוץ הישראלי ביקש מדיפלומטים ישראלים לדחוף לקיום שימועים על מדיניות דרום אפריקה כלפי ישראל בבתי המחוקקים של המדינות השונות בארה"ב.
  • הדיפלומטים הישראלים קיבלו הוראה להפוך את פעילותם הדיפלומטית לגבי דרום אפריקה לפומבית ככל האפשר בעיתונות האמריקנית וברשתות החברתיות.
תומכי מפלגת הקונגרס הלאומי האפריקני בעצרת ביוהנסבורג, דרום אפריקה, 25 במאי 2024. רויטרס
אחרי 30 שנה בשלטון - מפלגת ANC איבדה את הרוב לממשלת קואליציה חדשה/רויטרס

התמונה הגדולה

  • ביוני האחרון הוקמה ממשלת קואליציה רב-מפלגתית חדשה הוקמה באופן חסר תקדים בדרום אפריקה לאחר שמפלגת השלטון ANC איבדה את הרוב בו החזיקה במשך 30 שנה.
  • לפי המברק, הדיפלומטי הישראלים הונחו להדגיש את המסר כי ל-ANC יש סיכוי לשנות מסלול כחלק מהממשלה החדשה ולנהל דיאלוג עם ישראל "במקום חרמות ועונשים".
  • "עם התנהגותה הקיצונית הנוכחית דרום אפריקה הופכת את עצמה לפחות רלוונטית עבור ארה"ב, המערב והמזרח התיכון ומעמידה בספק את כוונתה לעזור לפלסטינים", נכתב במברק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully