וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרש"פ תפצה סייענים שסיכלו פעולות טרור נגד ישראל - ועברו התעללות קשה | בלעדי

עודכן לאחרונה: 9.9.2024 / 18:21

לפי פסקי דין של המחוזי בי-ם, הרש"פ תשלם לשלושה סייענים שמנעו רצח של ישראלים, פיצויים בסך של 3 מיליון שקלים. השלושה, כך עולה, נאסרו ע"י הרש"פ לאחר ששיתפו פעולה עם מערכת הביטחון הישראלית ועברו התעללות: "קיבלו מכות באמצעות רובים, כבלי חשמל ומקלות"

הרשות הפלסטינית חויבה לשלם פיצויי עתק לשלושה סייענים שסיכלו פעולות טרור נגד ישראל, כך עולה ממספר פסקי דין שניתנו בתחילת החודש בבית המשפט המחוזי בירושלים על ידי השופטת מרים אילני. כל אחד מהסייענים, שנאסרו לאחר ששיתפו פעולה עם מערכת הביטחון הישראלית, זכאי לקבל סכום של כמיליון שקלים בגין ההתעללות הקשה שהוא עבר על ידי הרשות הפלסטינית, ובגין כליאה של יותר מארבע שנים במרתפי הרש"פ.

באחד מפסקי הדין מתאר התובע איזה התעללות הוא עבר בתקופת מאסרו על ידי הרש"פ: "התובע מפרט, בין היתר, כי קיבל מכות בכל חלקי גופו באמצעות רובים, כבלי חשמל ומקלות, תלו אותו בשיטת 'אל שבח', מנעו ממנו שינה וגישה לשירותים, הכריחו אותו לצאת עירום בלילה ושפכו עליו מים קרים."

תיאור נוסף שנמצא בפסקי דין מדבר על מניעת שינה, שבירת שיניים מניעת גישה לשירותים וכפייה לשתות סבון ואיומים ברצח משפחתו. מומחים שבדקו את אותם סייענים תיאור שהם סובלים מדיכאון חמור ותגובות אבל וקושי לתפקד בסיטואציות חברתיות.

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. רויטרס
יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן/רויטרס

בית המשפט העליון קבע בפסק דין בשנת 2021 כי בתי המשפט בישראל יכולים לדון בשאלת פיצויים שנגרמו לסייענים בעלי אזרחות פלסטינים שמנעו פיגועים נגד ישראל בשל הטעם של תקנת הציבור (מושג משפטי שמאפשר לבית המשפט להכיל פרשנות משפטית לסיטואציה חברתית שלא הוסדרה בחוק באופן מפורש).

בפסק הדין נקבע: "קשה להלום כי בימ"ש בישראל יכיר בטענת הגנה לפיה שיתוף פעולה עם ישראל הוא מעשה בגידה לטובת האויב הישראלי, ויש להילחם בו. מה עוד שאותם מעשי 'בגידה', נועדו למנוע פעולות טרור נגד ישראל ונגד ישראלים, שהרש"פ בהסכם הביניים התחייבה למנוע."

עוד צוין בפסק הדין כי: "בימ"ש בישראל אינו אמור להדהד נרטיב פלסטיני המנוגד לתקנת הציבור בישראל. הרש"פ רשאית להגן על ביטחונה ולפעול כנגד מרגלים וסייענים, כל עוד אין בכך כדי לפגוע באינטרסים הביטחוניים של המדינה, שהותירה את האחריות הביטחונית בידיה."

עו"ד ברק קדם ואריה ארבוס, ממשרד ארבוס קדם צור, שייצגו את הסייענים טוענים: "אירועי השבעה באוקטובר לימדו אותנו על החוב המוסרי הכבד שיש לנו כלפי הסייענים שעוזרים לנו בהתמודדות מול הטרור. העובדה כי בית המשפט חייב את הרשות הפלסטינית לשלם לסייענים פיצויים היא הכרה בתרומתם והבדלה בין אויב לידיד."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully