וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערה באוניברסיטת חיפה: סטודנטים ערבים טוענים - "מונעים מאיתנו להיבחר"

עודכן לאחרונה: 9.9.2024 / 16:35

סטודנטים ערבים שמנסים להתמודד לאגודת הבחירות באוניברסיטה טוענים שמונעים מהם להציע את מועמדותם, במגוון שיטות יצירתיות: "מפעילים אזעקות של מכבי אש כדי לגרום למטרד רעש, שיגרום לנו להתפזר". עשרות סטודנטים צבאו על משרדי האגודה: "לעצור מיד את הפארסה והגזענות"

סערה באוניברסיטת חיפה: טענות לאי סדרים בבחירות לאגודת הסטודנטים/לפי סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים

סטודנטים ערבים שרצו להירשם לבחירות לאגודת הסטודנטים באוניברסיטת חיפה טוענים כי מאז שעות הבוקר (שני) מנעו מהם הגשת מועמדות, בטקטיקות שונות ומשונות. "24 סטודנטים ביקשו להגיש מועמדות, רק שלושה הצליחו לעשות זאת. היום, מתוך 21 שהגיעו, הצליח רק אחד - ורק בגלל שיש לו תו נכה ונאלצו לתת לו לעבור", סיפר לוואלה אחד הסטודנטים.

לדברי הסטודנטים הערבים, סטודנטים הנמנים על הנהגת האגודה פעלו במכוון לשבש ולעכב את תהליך הגשת המועמדות התחום בזמן, וכך מנעו מסטודנטים אחרים להגיש את מועמדותם. לפני שעה קלה יצאה אליהם אחת העובדות ומסרה כי תם הזמן. בתגובה פתחו שם בצעקות קצובות של "בושה, בושה".

סערה באוניברסיטת חיפה: טענות לאי סדרים בבחירות לאגודת הסטודנטים. 9 בספטמבר 2024. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
"עשרות מנסים להגיש מועמדות, ורק בודדים מצליחים". הסטודנטים המוחים באוניברסיטת חיפה, היום/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

אמיר אבו ריא בן 27 מסחנין, סטודנט מדעי המחשב ומערכות מידע, לשעבר מזכיר תא הסטודנטים של חד"ש באוניברסיטה, היה אחד מאלה שהצליחו להירשם אמש, אבל טוען כי הוא והסטודנטים ככלל מתקשים אפילו לקבל מידע חיוני על הליך הבחירות, תאריכים וועדות - מידע בסיסי אשר אמורות להיות ברור וידוע לכל". הוא כינה את המהלכים "ניסיונות בזויים מצד הנהלת אגודת הסטודנטים לגנוב את הבחירות לאגודת הסטודנטים ולמנוע השתתפות דמוקרטית תקינה".

לדברי הסטודנטים הערבים ששוחחו עם וואלה, בזמן שמועמדים המתינו מחוץ למשרדי האגודה, הם נכחו לראות כיצד "מילוי של טופס פשוט, שלוקח דקות בודדות למלא, מעוכב בטקטיקות משיכת זמן". הם אומרים כי כבר אתמול נקראו אנשי ביטחון של האוניברסיטה להתערב בהוראת יו"ר האגודה, "במטרה לפנות בכוח את המועמדים שדרשו את זכותם לקבל מידע".

עוד בוואלה

מה אתם יודעים על המשפחות של הכדורגלנים? שחקו עכשיו.

לכתבה המלאה

"שאלתי את המזכירה ואת יו"ר האגודה לא קיבלתי מענה מי הועד ומי יו"ר הבחירות וכשהתעקשנו לדעת, הזמינו ביטחון לפנות אותנו. שלחנו מייל אתמול וגם היום עוד בלי מענה. לא ידוע מי זה היו"ר גם לא הוועד. פשוט אין מישהו שמוכן לענות".

עורכת הדין סאוסן זהר פנתה בעניין בשם סטודנטים ערבים רבים באוניברסיטת חיפה אל ועדת הבחירות, "בדרישה להימנע מהצבת כל מכשול מפני מימוש הזכות החוקתית להיבחר לחברות במועצת הסטודנטים והסטודנטיות באוניברסיטת חיפה. היא טוענת כי בין האמצעים שהשתמשו נגדם הייתה הפעלת אזעקות מכבי אש במרחב בו המתינו הסטודנטים רק כדי לגרום למטרד של רעש שיוביל בסוף להתפזרות הסטודנטים הממתינים בתור".

לדבריה, "חלק מהסטודנטים נואשו מההמתנה יותר משעתיים ובשל אילוצי עבודה או אילוצים אישיים נאלצו לעזוב מבלי להגיש מועמדות, כיוון שמילוי טופס שאמור לקחת שתי דקות, ארך כשעתיים, דבר שמנע כניסתם הסטודנטים האחרים לתוך חדר המועמדות".

אוראל ואקנין, סטודנט למשפטים באוניברסיטה, הוא יושב ראש ועד הסטודנטים הלא מפלגתי ולא פוליטי, תא הסטודנטים הגדול ביותר באוניברסיטה המונה 7,000 סטודנטים. גם הוא לא הצליח להרשם כמועמד למועצת האגודה. ואקנין מאשר את הדברים, ואומר כי ההתנכלות אינה רק לסטודנטים ערבים. "הנהלת אגודת הסטודנטים המכהנת חוסמת את הסטודנטים שמעוניינים להיכנס ומעכבת את התור במשך שעות - מה שגורם לכך שאנשים לא מספיקים להגיש את מועמדותם. את התרגיל הזה הם ביצעו גם אתמול - מספר מנציגי הנהלת האגודה המכהנים מילאו כל אחד טופס בודד של מספר שאלות - במשך 50 דקות".

אגודת הסטודנטים היא עמותה רשומה המגלגלת מיליוני שקלים בשנה. ואקנין אומר: "זה פשוט ביזיון שככה אגודת הסטודנטים מתנהלת. אני קורא לאוניברסיטת חיפה ולרשם העמותות לפתוח בבדיקה מקיפה על אי הסדרים שמתחוללים באגודת הסטודנטים. הגיע הזמן להחזיר את אגודת הסטודנטים - לסטודנטים".

אליה לוין, סטודנטית לפכ''מ וחברה בתא הסטודנטים של עומדים ביחד אמרה: ''אגודת הסטודנטים אמורה לדאוג לאינטרס של כל הסטודנטים והסטודנטיות. עצוב לי שהאגודה בקמפוס עובדת כל כך קשה בשביל לא לתת לסטודנטים להיבחר. למה הם לא נותנים לנו להתמודד? הגיע הזמן שהקול שלנו ישמע, שתיהיה אגודה שפועלת עבור האינטרסים שלנו ושיהיו בחירות כשרות בהקדם''.

סערה באוניברסיטת חיפה: טענות לאי סדרים בבחירות לאגודת הסטודנטים. 9 בספטמבר 2024. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
"מילוי של טופס פשוט, שלוקח דקות בודדות , מעוכב בטקטיקות משיכת זמן". הסטודנטים הזועמים באוניברסיטת חיפה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

הסטודנטים הערבים קוראים לאגודת הסטודנטים "לעצור מיד את הפארסה הזו, ולוודא שכל סטודנט המעוניין להגיש מועמדות יוכל לעשות זאת בצורה חופשית ושקופה. הבחירות חייבות להיות דמוקרטיות, טהורות והוגנות, וללא כל התערבות שתפגע בתהליך זה. לא ניתן עוד לשתוק מול ניסיון בוטה זה של פגיעה מצד האגודה בהליך הבחירות".

"זו תמונת מיקרוקוסמוס של האווירה הפוליטית במדינה - ועדת הבחירות באוניברסיטת חיפה מנעה במכוון מסטודנטים ערבים להגיש מועמדות למועצת הסטודנטים", אומרת לוואלה חברת הכנסת עאידה תומא מחד"ש.

"לא פלא, כאשר מוסדות המדינה מנרמלים הדרה, גזענות ופגיעה בזכויות יסוד". לדבריה, "השתיקה של הנהלת האוניברסיטה לנוכח ההדרה הבוטה מקוממת. אני תומכת בסטודנטים ובמאבקם על זכויות יסוד ראשונות במעלה, ובטוחה שלא יניחו לביזיון הזה לעבור".

מאגודת הסטודנטים טרם ניתן היה לקבל תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully