וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנוכחות בכירים ישראלים ואמריקנים: שגרירת סעודיה השתתפה בכנס בארה"ב

עודכן לאחרונה: 9.9.2024 / 9:04

שגרירת סעודיה בארה"ב, רימה בינת בנדר אל-סעוד, השתתפה בוועידת MEAD בוושיגנטון. בוועידה נאם יו"ר מחנה הממלכתי בני גנץ, שלקח גנץ אחריות על הפינוי הנרחב של תושבי הצפון מבתיהם, עליו הוחלט עם הצטרפותו לממשלה: "עכשיו אנחנו במצב של עסקה או מלחמה בלבנון"

הצהרת בני גנץ ומשה דוידוביץ במטה אשר/לשכת בני גנץ

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ הודה הלילה (שני) כי ההחלטה על פינוי תושבי הצפון בתחילת המלחמה באוקטובר היתה "טעות". בנאום בפני ועידת MEAD בוושינגטון גנץ אמר כי "אני חושב שעשינו טעות כשפינינו כמות כה גדולה של אוכלוסייה (בצפון). היינו צריכים לפנות רק את היישובים והקיבוצים צמודי הגדר. אני גם אחראי להחלטה הזאת, שנבעה מחוסר הביטחון שחווינו בתחילת המלחמה". החהלטה התקבלה עם הצטרפות המחנה הממלכתי לממשלה, בתחילת המלחמה.

בהמשך, גנץ הוסיף כי "זמן הצפון הגיע. אנחנו באיחור, אני חושב שאנחנו צריכים לעשות עסקה להחזיר את החטופים גם במחיר כואב מאוד, אבל אם לא נגיע לזה ברמה של ימים או מספר שבועות מצומצם, צריך לעלות למלחמה בצפון ולהבטיח שנוכל להחזיר את התושבים לבתיהם. אנחנו יכולים להגיע ליעד הזה, גם אם זה יצריך פגיעה במדינת לבנון עצמה. אני לא רואה דרך אחרת לצערי".

גנץ הבהיר כי "ניצחון אמיתי זה להחזיר את החטופים למשפחותיהם ואת התושבים לבתיהם. זה בסיס הניצחון. יקח עוד עשור של פעילות מבצעית בעזה, כדי להבטיח שחמאס לא בונה מחדש את כוחו".

בני גנץ. 9 בספטמבר 2024. איציק בלניצקי, אתר רשמי
בני גנץ. 9 בספטמבר 2024/אתר רשמי, איציק בלניצקי

"נכון שחיזבאללה מהווה איום אופרטיבי, אבל צריך לזכור מה שורש הבעיה - וזו איראן. צריך להמשיך ללחוץ על איראן לא רק צבאית, אלא גם כלכלית ומדינית בעוצמה רבה. זו משימה עולמית. אם יהיה שוב הסכם גרעין על השולחן הוא חייב לא רק להיות ללא חורים כמו הקודם בתחום ההעשרה ויכולות השיגור, אלא לכלול גם מגבלות חמורות על מימון והפעלת השלוחים שלה".

בזמן נאומו של גנץ ישבה באולם השגרירה הסעודית בארה"ב, רימה בינת בנדר אאל סעוד, שהאזינה לראיון ובהמשך דיברה בפני באי הכנס. מדובר בצעד תקדימי, שמקבל משנה חשיבות בשל העיתוי - באמצע מלחמה - ובשל נוכחותם של מנהיגים ישראלים ואמריקנים באירוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully