וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: גל תקיפות אוויריות ברחבי סוריה - כולל בדמשק

עודכן לאחרונה: 9.9.2024 / 0:42

התקיפות התמקדו במחוז חמאת שבמרכז המדינה, ולפי הדיווחים הותקף מרכז מחקר האחראי על פיתוח אמצעי לחימה. הפיצוצים שנשמעו במחזות אחרים היו בשל הפעלת מערכות ההגנה האווירית. "פיצוצים נשמעו בשמי סוריה, האירוע תחת חקירה", הודיעו בסוכנות הידיעות הלאומית

בווידאו: צה״ל תקף תשתיות של צבא סוריה בהם פעל ארגון הטרור חיזבאללה 12.03.24/דוצ

גל תקיפות אוויריות אירע הלילה (שני) ברחבי סוריה, בהן גם בבירה דמשק - כך על פי דיווחים בכלי תקשורת זרים. התקיפה כוונה לכמה מחוזות במדינה. "פיצוצים נשמעו בשמי המחוז המרכזי, האירוע תחת חקירה" הודיעו בסוכנות הידיעות הלאומית.

התקיפות התמקדו במחוז חמאת שבמרכז המדינה, ולפי הדיווחים הותקף מרכז מחקר האחראי על פיתוח אמצעי לחימה. הפיצוצים שנשמעו במחזות אחרים היו בשל הפעלת מערכות ההגנה האווירית.

בחודש שעבר, דווח בכלי תקשורת סוריים כי איש העסקים הסורי מוחמד בראא אל-קאטר, המקורב לנשיא סוריה בשאר אל-אסד, נהרג בתקיפה שיוחסה לישראל בכביש דמשק-ביירות. עוד צוין שיחד איתו נהרג אדם נוסף, שעדיין לא ידוע אם נקלע לאירוע או היה חלק ממטרות הסיכול.

טיל בשמי דמשק במהלך תקיפה שיוחסה לישראל, סוריה, 29 במאי 2023. טוויטר, צילום מסך
טיל בשמי דמשק במהלך תקיפה שיוחסה לישראל, סוריה, 29 במאי 2023/צילום מסך, טוויטר

בחודשים האחרונים גברו הערכות בצה"ל כי חיזבאללה החל לאסוף מידע מודיעיני על פעילותו במרחב הגבול עם סוריה, לקראת תכנון פיגועים נגד ישראל משם. במסגרת כך חיזבאללה מעביר פעילים שלו למרחב הגבול, ומנסה לתקרב אל הגדר. הפעילות הזו נעשית בתוך מוצבי צבא סוריה, שמאפשר לחיזבאללה להתבסס בהן תוך שיתוף פעולה הדוק. לא ברור בשלב זה האם האישור לכך ניתן על ידי נשיא סוריה, בשאר אסד, או שמדובר בשיתוף פעולה מקומי.

בימיה הראשונים של המלחמה, איחוד האמירויות העבירה מסרים למשטר אסד בהם הזהירה מפני כל התערבות של סוריה במלחמה בעזה או התקפות נגד ישראל משטח סוריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully