וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר העבודה נגד סמוטריץ': "לא ייתכן שיפגעו בקצבאות הביטוח הלאומי"

עודכן לאחרונה: 9.9.2024 / 14:49

יואב בן צור ממפלגת ש"ס הגיב בחריפות להחלטת משרד האוצר להקפיא את התשלומים, והצהיר שיעלה את שכר המינימום: "לא ניתן בתקציב 2025 שמישהו יפגע בחלשים". גם בביטוח הלאומי הביעו התנגדות למהלך. בתוך כך, מדוברות רה"מ נמסר כי הוא מתנגד לפגיעה בקצבאות הזקנה והנכים

שר העבודה יואב בן צור יוצא בקולו נגד החלטת שר האוצר להקפיא את קצבאות הביטוח לאומי.8 בספטמבר 2024/ללא קרדיט

שר העבודה יואב בן צור הממונה על הביטוח הלאומי יוצא הערב (ראשון) בקולו נגד החלטת שר האוצר, בצלאל סמוטריץ להקפיא את הקצבאות של הביטוח לאומי והדגיש כי הוא יעלה גם את שכר המינימום ב-2025. "לא ניתן בתקציב 2025 שמישהו יפגע בחלשים. רוצים עכשיו לקצץ? יש המון מאיפה לקצץ", אמר בן צור. "לצערי, נערי האוצר הולכים למקומות הקלים. לאנשים שלא יודעים למחות ואין להם קבוצות לחץ. משום מה יש הרגשה שעושים טובה למי שמקבל את קצבאות. אף אחד לא עושה טובה, זו חובתה של מדינת ישראל לבטחון הסוציאלי והעזרה ואני אומר לכם לא אתן לפגוע בשכר המינימום שימשיך לעלות, ב-1.4 אאשר את ההעלאה. לא ניתן שיפגעו בקצבאות הביטוח הלאומי, בשום קצבה מסוג שהיא ובדגש גם לא בקצבת הנכות וקצבת הזקנה שאני חושב שהיא לא משהו שאפשר לחיות ממנו בכבוד".

השר התייחס לכך ואמר על המצוקה והקושי הכלכלי שהולך וגובר בקרב ציבור מקבלי הקצבאות: "לא לכולם יש פנסיות גבוהות, אנשים באים ועושים חישוב מה כדאי לי לקנות אוכל או תרופות בגלל הקצבה הנמוכה. "יש מקום לעלות הקצבאות בצורה דרמטית, בטח לא להוריד ובטח לא להקפיא את ההצמדה". הדברים נאמרו בכנס השקת סניף הביטוח הלאומי באשקלון.
כזכור, גם בביטוח לאומי יצאו נגד דבריו של שר האוצר וטענו כי הם מתנגדים לפגיעה בקצבאות לנכים קשישים, סיעודיים, מובטלים וכיו"ב ו את הקיצוצים יש לעשות ממקורות אחרים ולא גבם של החלשים בחברה.

המוסד לביטוח לאומי אשדוד. ראובן קסטרו
"יש מקום לעלות הקצבאות בצורה דרמטית, בטח לא להוריד ובטח לא להקפיא את ההצמדה". (אילוסטרציה)/ראובן קסטרו

בתוך כך, נמסר מלשכת ראש הממשלה כי הוא "נפגש עם ראשי משרד האוצר וקיבל עקרונית את מסגרת צמצום הגירעון שהציגו בפניו סמוטריץ ובכירי משרדו - לקיצוץ תקציבי והקפאת הקצבאות ומדרגות מס הכנסה בשיעור כולל של 35 מיליארד שקל. עם זאת, הבהיר ראש הממשלה כי הוא מתנגד בתקיפות לפגיעה בקצבאות הנכים, המוגבלים ובקצבת הזקנה. נתניהו: 'זה לא יקרה'".

אלכס פרידמן, מייסד ויו"ר ארגון "נכה לא חצי בן אדם", מסר בעקבות הצהרת נתניהו כי "אנו שמחים ומברכים על ההודעה החשובה של ראש הממשלה בנימין נתניהו שנותנת ברגעים אלו אוויר לנשימה למאות אלפי אנשים, החלשים ביותר בחברה, שנמצאים כבר מספר ימים בחרדה קיומית בעקבות כוונתו של שר האוצר להקפיא את הקצבאות. אני מודה לראש הממשלה בנימין נתניהו באופן אישי שנענה לפנייתי, וכן למנכ"ל משרד ראש הממשלה יוסי שלי, ופעלו במהירות להבהרה ותיקון העוול הנוראי. נמשיך לפעול ולוודא שהדברים קורים".

לביא נאור, דובר פדרציית ארגוני הנכים, מסר בעקבות החלטתו של שר האוצר בצלאל סמוטריץ, להקפיא את כל קצבאות הנכות.

"החלטתנו היא סופית. כל פגיעה שתעשה לנכים בקצבאות נגיב באופן מיידי בהפגנות וחסימות צירי תנועה ראשיים במדינה כולל רכבות דבר שיפגע באופן ישיר בהכנסות האוצר והמדינה .
קצבאות הנכות לא עודכנו במשך שנתיים ימים דבר שפגע לכל נכה בכלכלת הבית ובנוסף מתכנן שר האוצר גם הפעם להקפיא את הקצבאות ובכך יפגעו קצבאות הנכות פעמיים , לא ניתן לדבר הזה לקרות ונבעיר את המדינה בהפגנות".

עוד בוואלה

הצטרפו לוואלה פייבר ותהנו מאינטרנט וטלוויזיה במחיר שלא הכרתם

לכתבה המלאה
ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר בצלאל סמוטריץ' בהצבעה על תקציב המדינה בכנסת
7 בפברואר 2024. יונתן זינדל, פלאש 90
"הבהיר ראש הממשלה כי הוא מתנגד בתקיפות לפגיעה בקצבאות הנכים, המוגבלים ובקצבת הזקנה". סמוטריץ' ונתניהו/פלאש 90, יונתן זינדל

נכון להיום, קו העוני עומד על כ-3,076 בלבד. בהתבסס על נתוני דו"ח העוני האחרון של הביטוח הלאומי: הרפורמה בנכות והצמדת הקצבאות לשכר הממוצע במשק, הובילה לעליה משמעותית בקצבאות הנכות וגרמה לירידה של מספר המשפחות העניות שמקבלות קצבאות נכות.
בנוסף, תשלום קצבאות (תשלומי העברה) גורמים לצמצם תכולת העוני בקרב משפחות המקבלות קצבה. על פי הדו"ח: יותר מ-30% ממשקי הבית לא מצליחים לכסות את ההוצאות החודשיות בעקבות קשיים כלכליים, כ-11% מעידים שויתרו על טיפול רפואי בעקבות קשיים כלכליים., 6.8% ויתרו על תרופות במרשם רופא בגלל קשיים כלכליים ו-6.9% ויתרו על ארוחה חמה, לפחות פעם ביומיים, בגלל קשיים כלכליים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully