וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באמצעות מעמד לקוראן: הרצח במסגד שמזעזע את הצפון

עודכן לאחרונה: 8.9.2024 / 20:35

כתב אישום הוגש נגד סאבר המאם, תושב טמרה בן 31 בגין הרצח של סמיח אבו סלימאן בן ה-49, איש דת תושב לוד - תוך שרוצץ את גלגלתו באמצעות המעמד עשוי הברזל המשמש ללימוד. לאחר המעשה עזב את המקום, לא לפני שלקח עמו את מכשיר ה-DVR. המניע טרם התברר | כל הפרטים

זירת רצח בטמרה בה רוצח רוצץ את ראשו של הקורבן באמצעות מעמד של ספר קוראן בתוך מסגד 8 בספטמבר 2024/דוברות משטרת ישראל

בבית המשפט המחוזי בחיפה הוגש היום (ראשון) כתב אישום חמור בגין רצח במסגד. זאת, כנגד סאבר המאם בן ה-31 מטמרה, בגין רצח בכוונה תחילה של סמיח אבו סלימאן המנוח, איש דת מוסלמי מלוד. ע"פ כתב האישום הוא חבט בו במעמד לימוד ("סטנדר") עשוי ברזל של ספר קוראן.

האירוע התרחש בבוקר שבת 6 ביולי במסגד "אל דעווה" ("קריאה" או "הזמנה"), שבשכונת אלחמרה בטמרה, אשר כפי ששמו בערבית מרמז, משמש בין היתר כמקום לינה לאנשי דת במסעות "דעווה" של "התחזקות" בישובים הערבים, לקירוב חילונים לדת האסלם. אבו סלימאן הגיע לטמרה יום קודם לכן, במסגרת מסע "דעווה" כזה. בשבת הוא היה אמור להמשיך עם משתתפי המסע לכפרים נוספים בצפון. הוא התעורר מוקדם באותו בוקר, התפלל יחד עם האחרים את תפילת השחר, אכל ארוחת בוקר וחזר לאולם התפילה שם נרדם על ספה.

המנוח סמיח אבו סלימאן.. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
המנוח סמיח אבו סלימאן./תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

ע"פ כתב האישום סמוך לשעה 09:08 נכנס סאבר המאם למסגד, ניגש לאולם התפילה, התקרב לאבו סלימאן וחבט בראשו מספר פעמים בעוצמה רבה באמצעות "סטנדר" עשוי ברזל, מעמד ספר התפילה המיועד לתפילה ולימוד במסגד ורוצץ את גלגלתו.

אח"כ לקח המאם את הטלפון הנייד של המנוח, ניגש לחדר המצלמות בקומה השנייה - שם ישן באותו העת השיח' עבד אלחלים חיג'אזי - שבר את דלת החדר, נכנס פנימה ולקח מהמקום את מכשיר ה-DVR. כשיצא מהמסגד השליך את הטלפון הנייד ותפס "טרמפ" עם גבר שהסיע אותו לאום אל-פחם. בדרך הוא פשט את חולצתו, השליך אותה מחלון הרכב ולבש חולצה אחרת שמצא במכונית ואח"כ החליף גם את מכנסיו. בסביבות 16:30 אחר הצהרים הוא הסגיר את עצמו למשטרה.

חקירת הרצח הוטלה על היחידה המרכזית של מחוז צפון. לאורך כל החקירה הכחיש המאם את מעורבתו באירוע, ולמרות עובדה זו וכן העלמת מכשיר ההקלטה מזירת הרצח, הצליחו חוקרי מחלק הרצח של ימ"ר צפון לאסוף די ראיות שקושרות אותו לאירוע הרצח. שלל מצלמות האבטחה המקיפות את המסגד תיעדו את תנועותיו ובחקירתו הוא זיהה את עצמו בחלק מהסרטונים. דם המנוח נמצא באפרכסת אוזנו, על מכנסיו ועל תא הכפפות של רכב היונדאי של הגבר שהסיע אותו. דנ"א של המנוח נמצא בציפורניו.

sheen-shitof

עוד בוואלה

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
זירת רצח בטמרה בה רוצח רוצץ את ראשו של הקורבן באמצעות מעמד של ספר קוראן בתוך מסגד

8 בספטמבר 2024. דוברות משטרת ישראל
זירת הרצח בטמרה/דוברות משטרת ישראל
זירת רצח בטמרה בה רוצח רוצץ את ראשו של הקורבן באמצעות מעמד של ספר קוראן בתוך מסגד

8 בספטמבר 2024. דוברות משטרת ישראל
זירת הרצח בטמרה/דוברות משטרת ישראל

בעברו של סאבר המאם הרשעות ומאסרים ובמקביל להגשת כתב האישום מבקשת פרקליטות מחוז צפון באמצעות התובעים עורכי הדין באסל סעדי ואבי פסטרנק את הארכת מעצרו עד תום ההליכים המשפטיים כנגדו. השופט זיו אריאלי עוד יקיים דיון בבקשה ובינתיים תוך שהסניגור, עו"ד יוסף סלימאן, לומד את תיק החקירה ובהסכמתו, הוא האריך את המעצר עד החלטה אחרת.

הסניגור, עו"ד יוסף סלימאן, אמר לוואלה כי לקוחו, סאבר המאם "מכחיש את המיוחס לו בכתב האישום". לדבריו, "הוא סובל ממחלות פסיכיאטריות", והוא הוסיף: "כולי תקווה שאחרי שמומחה רפואי יעבור על מסמכיו הרפואיים יעבירו אותו לטיפול מתאים והוא יהיה תחת פיקוח רפואי כמתבקש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully