וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ: אם ישתנו נסיבות ההליך הפלילי של נתניהו, היועמ"שית תוכל לעדכן את הסדר ניגוד העניינים

עודכן לאחרונה: 8.9.2024 / 19:08

שופטי העליון דחו עתירה נוספת שביקשה להצהיר על נבצרותו של רה"מ נתניהו בגין המשפט הפלילי שמתנהל נגדו. בנוסף, נדחתה גם בקשת העותרים להרחיב את הסדר ניגוד העניינים של נתניהו בכל הנוגע למלחמת חרבות ברזל

נתניהו: "שולח תנחומים למשפחות הנרצחים; רוצים לרצוח את כולנו"/לע"מ

שופטי בית המשפט העליון נעם סולברג, אלכס שטיין ורות רונן דחו היום (ראשון) עתירה נוספת שביקשה להכריז על נבצרותו של רה"מ בנימין נתניהו בשל ההליך הפלילי שמתנהל נגדו, הידוע בשם תיקי האלפים. בנוסף, נדחתה גם בקשת העותרים להרחיב את הסדר ניגוד העניינים של נתניהו בכל הנוגע למלחמת חרבות ברזל.

עם זאת, השופטים זרקו רמז עבה מאוד לכך שייתכן שההחלטה שלהם תשתנה במידה והמשפט יתעכב, וכך הם כתבו בהחלטתם: "מובן הוא כי ככל שאכן ישתנו הנסיבות ביחס לניהול ההליך הפלילי (כגון אם יידחה מועד תחילת פרשת ההגנה) יוכלו העותרים - ככל שיהיה בכך צורך - לשוב ולפנות ליועצת המשפטית לממשלה בבקשה מתאימה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו, היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה. דודו בכר, יונתן זינדל/פלאש 90, עיבוד תמונה
רה"מ בנימין נתניהו היועמ"שית גלי בהרב מיארה/עיבוד תמונה, דודו בכר, יונתן זינדל/פלאש 90

העותרים, תשע-עשר במספר, ובתוכם הרמטכ"ל לשעבר דן חלוץ והאלוף במיל' יצחק בריק, נדחו על ידי בג"ץ והן על ידי היועמ"שית, זו שביד אחת מנהלת את ההליך הפלילי נגד נתניהו וביד השנייה הייתה צריכה להסביר מדוע לא להוציא אותו לנבצרות בשל התמשכות ההליכים הפליליים נגדו.

עם זאת, היועמ"שית כן הדגישה במענה לבג"ץ כי "ישנו אינטרס ציבורי מובהק בסיום ההליך הפלילי של ראש הממשלה מהר ככל הניתן", ובכלל זאת שתחילת פרשת ההגנה (השלב שבו רה"מ נתניהו ושאר הנאשמים מתחילים להעיד ואמור להתחיל בתחילת חודש דצמבר, ב"א) לא תידחה פעם נוספת. "יהיה מקום לשקול את הבקשה לעדכון הסדר ניגוד העניינים, על פי התשתית המעודכנת הרלוונטית", ציינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully