וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפערים בין חמאס לישראל גדלים ובבית הלבן מתלבטים אם יש טעם לשים הצעה חדשה לעסקה

עודכן לאחרונה: 8.9.2024 / 21:00

הבית הלבן מבצע בימים האחרונים הערכה מחדש של האסטרטגיה שלו כלפי המו"מ על העסקה לשחרור חטופים והפסקת האש בעזה - ובכירים אמריקנים הביעו סקפטיות לגבי הצגת הצעה חדשה בימים הקרובים. "אנחנו עדיין עובדים אבל לא נראה שנציג משהו בטווח הזמן המיידי", אמר בכיר אמריקני

קויק: ביידן - נתניהו לא עושה מספיק בשביל עסקה/רויטרס

הבית הלבן מבצע בימים האחרונים הערכה מחדש של האסטרטגיה שלו כלפי המו"מ על העסקה לשחרור החטופים והפסקת האש בעזה כאשר כמה מיועציו הבכירים של הנשיא ביידן מתלבטים האם יש בכלל טעם להציג הצעת גישור חדשה כאשר הפערים בין חמאס לבין ישראל רק הולכים וגדלים - כך אומרים בכירים אמריקנים.

למה זה חשוב:

  • הנשיא ביידן עוסק באופן אישי בסוגיית החטופים ורוצה להמשיך לדחוף להסכם, אבל באותו זמן בבית הלבן חוששים שכל הצעה חדשה שתוגש בעיתוי הנוכחי עלולה להיקבר מיד עם פרסומה.
  • בעוד שר החוץ, בלינקן, וראש ה-CIA, ביל ברנס, אמרו בימים האחרונים שארה"ב צפויה להציג הצעה חדשה ומעודכנת בימים הקרובים, בכירים אמריקנים אחרים אומרים כי מהלך כזה אינו צפוי להתרחש באופן מיידי.
ביידן כינס היום דיון בנושא עסקת החטופים, 2 בספטמבר 2025. טוויטר רשמי נשיא ארה"ב, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
בבית הלבן מתלבטים אם יש טעם להציג הצעת גישור חדשה כשהפערים בין חמאס לישראל גדלים/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, טוויטר רשמי נשיא ארה"ב

מאחורי הקלעים:

  • בכירים אמריקנים אמרו שבמהלך השבוע האחרון יועציו הבכירים של ביידן קיימו דיוני הערכת מצב לגבי סטטוס המו"מ והפכו סקפטיים מאוד לגבי סיכויי ההגעה לעסקה בעתיד הקרוב.
  • רצח ששת החטופים, ביניהם האזרח האמריקני הרש גולברג-פולין והדרישה החדשה של חמאס לשחרר עוד 100 אסירים פלסטינים המרצים מאסרי עולם על רצח ישראלים גרמו לפסימיות משמעותית בבית הלבן.
  • מסיבות העיתונאים של ראש הממשלה נתניהו בשבוע שעבר, שבהן הדגיש שוב ושוב את דרישתו לשמור על שליטה צבאית ישראלית מלאה לאורך ציר פילדלפי בגבול מצרים-עזה יצרו תסכול בבית הלבן.
  • "זו תקופה קשה. אנשים בבית הלבן עצובים, נסערים ומתוסכלים. אנחנו עדיין עובדים אבל לא נראה שנציג משהו בטווח הזמן המיידי. אנחנו נמצאים בנקודה מסובכת", אמר בכיר אמריקני.
ראש הממשלה בנימין נתניהו, יחיא סינוואר. צילום: חיים גולדברג, Shutterstock, עיבוד תמונה
הבית הלבן מרגיש שמנהיג חמאס, יחיא סינוואר, לא מעוניין בעסקה/עיבוד תמונה, צילום: חיים גולדברג, Shutterstock

בין השורות:

  • הדילמה העומדת בפני ממשל ביידן קשה כי הבית הלבן מרגיש שמנהיג חמאס, יחיא סינוואר, לא מעוניין בעסקה, כך אמרו בכירים אמריקנים.
  • גם אם סינוואר כן היה רוצה עסקה, ביידן לא מעוניין לתת פרס לחמאס בדמות ויתורים נוספים אחרי שהארגון רצח חטופים וכאשר הוא דורש דרישות קיצוניות יותר מבעבר.

מה הלאה:

  • ממשל ביידן עדיין עובד בצורה אינטנסיבית עם קטאר ומצרים על הצעה מפורטת יותר לעסקה, אך הצדדים לא הגיעו לנוסחה שהם חושבים שיכולה להיות מקובלת על הצדדים.
  • בכירים אמריקנים אמרו שההתמקדות של הממשל עברה להיות על מציאת דרכים בהן המצרים והקטרים ​​יכולים ללחוץ על סינוואר בצורה יעילה יותר, אמרו בכירים אמריקנים.
  • בכירים ישראלים אמרו כי הם מודעים לתכני המגעים בין ארה"ב למצרים וקטאר אך ציינו כי לא הייתה התקדמות גדולה בימים האחרונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully