וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הבריאות שלל את רישיון הפסיכולוג שהורשע בביצוע עבירות מין בקטינים

עודכן לאחרונה: 8.9.2024 / 18:25

עידן קוסובסקי, פסיכולוג הילדים לשעבר, מרצה 55 חודשי מאסר בגין עבירות מין שביצע במטופלים קטינים שלו. ועדת המשמעת שמונתה לפי חוק הפסיכולוגים ביטלה לצמיתות את הרישיון שלו. משרד הבריאות: "אפס סובלנות כלפי פגיעות והטרדות מיניות במערכת הבריאות"

בווידאו: 55 חודשי מאסר לפסיכולוג שהורשע בעבירות פדופיליה/יואב איתיאל

משרד הבריאות הודיע היום (ראשון) כי ועדת המשמעת של המשרד שמונתה לפי חוק הפסיכולוגים, ביטלה לצמיתות את רישיונו של הפסיכולוג עידן קוסובסקי, ושמו נמחק מפנקס הפסיכולוגים של משרד הבריאות, זאת לאחר שהורשע בעבירות מין חמורות בשני מטופלים קטינים.

קוסובסקי מרצה עונש מאסר בן 55 חודשים בגין מעשים אלו, ועל פי החלטת בית המשפט, החל מחודש פברואר 2020 נאסר על קוסובסקי להעניק כל טיפול נפשי למטופלים.

בהודעת משרד הבריאות נכתב: "משרד הבריאות נוקט במדיניות של אפס סובלנות כלפי פגיעות והטרדות מיניות במערכת הבריאות. על מנת לטפל באופן עמוק ומקיף בתופעה הפסולה, פועל משרד הבריאות במגוון צעדים, בניהם, החמרה משמעותית בתקופה האחרונה בעונשים המוטלים על הפוגעים".

55 חודשי מאסר לפסיכולוג הילדים עידן קוסובסקי מזכרון יעקב שהורשע בפדופיליה. בית המשפט המחוזי חיפה, 19 בפברואר 2023. יואב איתיאל
55 חודשי מאסר לפסיכולוג הילדים עידן קוסובסקי מזכרון יעקב שהורשע בפדופיליה. בית המשפט המחוזי חיפה, 19 בפברואר 2023/יואב איתיאל

בית המשפט המחוזי בחיפה גזר בפברואר של 2023 מאסר של 55 חודשים על פסיכולוג הילדים. הוא הכחיש את האישומים נגדו, אבל בתום שמיעת ההוכחות במשפט, הוא הורשע. התובעת ביקשה לגזור עליו מאסר ממושך. השופטים עיכבו את תחילת המאסר כדי לאפשר לקוסובסקי מיון מוקדם בשב"ס, ומבית המשפט הוא יצא לביתו.

קוסובסקי שימש פסיכולוג חינוכי למוסדות חינוך בזכרון יעקב ובחיפה עד למעצרו, ואף היה ראש צוות ורכז טיפול משפחתי בשירות הפסיכולוגי של עיריית חיפה. הוא טיפל בילדים בין היתר במרפאה פרטית בביתו שבזיכרון יעקב. על פי כתב האישום בו הורשע, במסגרת זו במהלך שנת 2019, ביצע מעשים מגונים בשני ילדים שהיו בטיפולו, לרבות מגע באיבריהם המוצנעים.

sheen-shitof

עוד בוואלה

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
המתלונן הראשי בפרשת עידן קוסובסקי מצד שמאל
ועידן קוסבסקי בד ימין. באדיבות המצולמים
המתלונן הראשי בפרשת עידן קוסובסקי מצד שמאל ועידן קוסבסקי בד ימין/באדיבות המצולמים

"לפנינו עבירות מן הסוג החמור ביותר, עבירות מין בשני קטינים שבוצעו על ידי הנאשם, שהיה אז כבן 50, בזמן שהיה אחראי עליהם והיה אמון לדאוג לרווחתם הגופנית והנפשית", ציינו השופטים. אבל, הם הקלו עם הד"ר קוסובסקי, תוך שהתחשבו "בכך שהנאשם מצוי בעשור השישי לחייו וזוהי לו הסתבכותו הראשונה עם החוק. הוא נעצר ושהה מספר חודשים בבית המעצר, חוויה שהייתה קשה וטראומטית עבורו. לאחר ששוחרר מבית העצורים שיתף פעולה באופן מלא עם רשויות האכיפה ולא הפר את התנאים המגבילים".

הם ציינו ש"ההליך המשפטי השפיע על הנאשם בצורה ניכרת וכך גם על בני משפחתו", וציינו את "התנהגותו החיובית של הנאשם ותרומתו לחברה".

קוסובסקי היה מעורב בפרשה שהתרחשה עשרות שנים לפני כן ושנחקרה בתחנת באר שבע, אבל נגנזה בשל התיישנות. החלטת בית המשפט העליון להתיר את פרסום זהותו הביאה אז להגשת תלונות חדשות נגדו בתחנת זיכרון יעקב, שם התגורר מול בית ספר יסודי שהיה מפנה אליו ילדים לטיפול, לפתיחה בחקירה חדשה, למעצרו שוב ולהגשת כתב האישום.

"עידן קוסובסקי היה לבן בית אצלנו", סיפר לוואלה גבר בן 39 שהיה כבן שמונה כשהדוקטור היה סטודנט בדרום, והתלונן כנגדו עם עוד שלושה קרובי משפחה שהיו אז ילדים, רק אחרי עשרות שנים. "הייתה תמימות גדולה. ההורים שלנו קיבלו אותה בחיבוק גדול. כשתמורת כל זה הוא ביקש עזרה במקום לישון, הם סיפקו לו חדר עם מיטה חמה. אבל, בזמן שכל זה קרה. קרה עוד משהו מתחת לאף של ההורים. נולדו להם ארבעה נפגעי מינית. חלקם במשך שנים. פגיעה מינית מלאה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully