וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחברת, עיפרון והוראות להכנת מטען חבלה: תלמיד בן 16 הואשם בחברות בדעאש - בביה"ס לא עשו דבר

עודכן לאחרונה: 8.9.2024 / 18:13

שנת הלימודים נפתחה גם בביה"ס במזרח ירושלים - בו הואשם נער כשותף לארגון הטרור. בצוות החינוכי היו מי שהקלו ראש לכאורה בכך, לא יידעו גורמים בטחוניים או חינוכיים וכינו אותו "דעדוש". גם בעירייה ובמשרד החינוך לא נקטו צעד משמעותי כלפי המוסד: "מקרה של תלמיד בודד"

היחידה המרכזית במשטרת מחוז ירושלים, חשפה וסיכלה פעילות טרור של פעיל דאעש - תלמיד בית ספר במזרח ירושלים בן 16 22 באוגוסט 2024/דוברות משטרת ישראל

שנת הלימודים התשפ"ה במערכת החינוך נפתחה ב-1 בספטמבר גם במזרח ירושלים, עם עשרות אלפי תלמידים ותלמידות במוסדות החינוך התיכוניים והעל תיכוניים - אלו שכמובן לא נכללו בשביתה נוכח השביתה המפתיעה של ארגון המורים.

כך או כך, גם בתיכון בו למד פעיל דעאש בן 16 שהואשם לפני שבועות אחדים בחברות בארגון טרור החלה שנת הלימודים בהתרגשות בקרב התלמידים, הורים והצוות החינוכי. כזכור, מפרטי החקירה עולה כי התלמיד בן ה-16 צרך והפיץ תכנים של ארגון הטרור ושידל את חבריו לספסל הלימודים להצטרך אליו. ברשותו אף אותרו קבצים ללמידה להכנת מטעני חבלה, בתיכון בו למד ידעו היטב על תחביבו החדש והמסוכן, בצוות החינוכי היו מי שהקלו ראש לכאורה בכך, לא טרחו ליידע אף גורם ביטחוני וחינוכי חיצוני על מעשי הנאשם וכינו אותו "דעדוש", כל זה מתרחש לפי האישום במוסד חינוכי הפועל תחת משרד החינוך ובו תכנית הלימודים הישראלית נלמדת ומוטמעת באופן מלא בסדר היום של המוסד.

כעת מתברר כי במשרד החינוך ובעיריית ירושלים לא נקטו צעד משמעתי כלפי הנהלת המוסד ולא כלפי הצוות החינוכי, הסיבה לכך נעוצה בעובדה שבפרקליטות טרם הכריעו האם ניתן להעמיד לדין גם את אנשי הצוות החינוכי שידע על מעשיו החמורים של התלמיד, פעיל דעאש, ועל כך הם אינם נדרשים לפעול מול הצוות החינוכי במוסד.

ומה בכל זאת נעשה בעקבות הפרשייה? בעירייה יחד עם משרד החינוך שטוענים כי מדובר בסך הכל באירוע בו מעורב תלמיד בודד ולא מעבר, על אף זאת, הם עובדים על תכנית הסברה והתערבות עבור הצוות והתלמידים למניעת הישנות מקרים מסוג אלו

היחידה המרכזית במשטרת מחוז ירושלים, חשפה וסיכלה פעילות טרור של פעיל דאעש - תלמיד בית ספר במזרח ירושלים בן 16    22 באוגוסט 2024. דוברות משטרת ישראל
"בעירייה יחד עם משרד החינוך שטוענים כי מדובר בסך הכל באירוע בו מעורב תלמיד בודד ולא מעבר". דעאש/דוברות משטרת ישראל

מעיריית ירושלים נמסר כי "עם היוודע דבר המקרה, קיימה העירייה, יחד עם משרד החינוך, שיחות רבות עם בית הספר על מנת להבין את נסיבות האירוע הנ"ל. למיטב ידיעתנו ועל פי בירורים שנעשו, עולה כי מדובר במקרה בו מעורב תלמיד בודד".

עוד הוסיפו כי "העירייה, בשיתוף משרד החינוך, המשטרה והפרקליטות, מכינה בימים אלו תוכנית הסברה והתערבות עבור הצוות ותלמידי בית הספר, בכדי למנוע פעולות דומות בקרב תלמידים נוספים. עוד מקדמת העירייה תוכניות חינוכיות העוסקות בערכים אוניברסליים, אהבת האדם, כבוד וקבלת האחר עבור כלל תלמידי מזרח העיר. באשר למעורבות הצוות החינוכי, הסוגייה נמצאת בבחינת משטרת ישראל והעירייה תפעל בהתאם לממצאים. העירייה מוקיעה כל גילוי של אלימות ו/או הסתה לטרור באשר הוא ומתייחסת לכל מקרה שכזה במלוא החומרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully