וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שהועברו אליו בגלל ירי הרקטות, בית הספר החלופי של ילדי הצפון נפגע בידי עבריינים

עודכן לאחרונה: 9.9.2024 / 8:51

תלמידי בית הספר הר וגיא היו נתונים לאורך הלילה לירי רקטות של חיזבאללה לעבר יישובי הגליל העליון. להפתעתם בבוקר, גילו כי עבריינים ירו על בית הספר הזמני שלהם שהוקם באזור ראש פינה. מהמשטרה נמסר כי היא פתחה בחקירה, ונעצר חשוד במעשה

ירי רקטות לגליל/27א'

תלמידי בית הספר "הר וגיא" לא ישנו בלילה בגלל ירי רקטות ובבוקר גילו להפתעתם כי עבריינים ירו על בית הספר הזמני שלהם שהוקם באזור ראש פינה, בעקבות פינוי בית הספר ליד גבול לבנון. את אירוע הירי על בית הספר גילו הבוקר התלמידים והוריהם אחרי לילה של מטחי ירי רבים לעבר יישובי הגליל העליון וצפון עמק החולה. מהמשטרה נמסר כי היא פתחה בחקירת בנסיבות של גרימת נזק וירי לעבר מוסד חינוכי באזור התעשיה צח"ר סמוך לראש פינה, וכי נעצר חשוד במעשה.

היחידה המרכזית בלכיש של המחוז הדרומי, חשפה הבוקר את פעילותו של 'המהנדס', סוכן סמוי שפעל לאורך השנה והוביל להפללתם של עשרות סוחרי נשק.19 באוגוסט 2024. צילום: דוברות משטרת ישראל, עיבוד תמונה
אקדחים שנתפסו על ידי המשטרה. אלמונים ירו על בית הספר הזמני שהוקם באזור ראש פינה/עיבוד תמונה, צילום: דוברות משטרת ישראל

החקירה החלה לאחר שהבוקר התקבל במוקד 100 של משטרת ישראל דיווח אודות גרימת נזק וירי לעבר מוסד חינוכי באזור התעשיה צח"ר שהתרחש במהלך סוף השבוע.

מהמשטרה נמסר עוד כי חוקרי משטרת ישראל יחד עם חוקרי זיהוי פלילי וצוותים טכנולוגיים הגיעו לזירה, החלו באיסוף ממצאים ופתחו בחקירת נסיבות המקרה. לפי שעה. החקירה נמצאת בראשיתה ומספר כיווני חקירה נבדקים.

עוד בוואלה

רוצים להנות מאינטרנט מהיר וחבילת טלווזיה בזול? זה אפשרי!

לכתבה המלאה
פעילות משטרה. צילום: משטרת ישראל,
משטרת ישראל בפעילות. החלה החקירה אודות גרימת נזק וירי לעבר מוסד חינוכי/צילום: משטרת ישראל

בית הספר שנפגע הוא בית הספר השיקומי "שחפים". באותו מתחם פועל גם בית הספר "הר וגיא" שמיקומו הקבוע בקיבוץ דפנה שפונה אחרי תחילת המלחמה. במהלך המלחמה רקטה התפוצצה באולם הספורט של בית הספר.

בית הספר הזמני הוקם במבני תעשיה באזור תעשיה צח"ר שבין טובא זנגריה לראש פינה ונבדק חשד שהירי נעשה במסגרת ניסיון לגביית דמי חסות.

בשבוע שעבר יואב קיש, שר החינוך, חנך את בית הספר במיקומו הזמני. לאחר מכן כתב קיש: "פתחתי את היום בבית הספר "הר וגיא'" באזור התעשייה צח"ר (ראש פינה) - בית ספר עורפי חדש שנבנה במיוחד עבור תושבי קו העימות בצפון. מבנה עצום ומרשים שמספק לתלמידים סביבה בטוחה ללמידה כשלצידו נבנה בית הספר 'שחפים' לילדי החינוך המיוחד".

שר החינוך יואב קיש, המועצה האזורית מטה אשר, 26 באוגוסט 2024. יואב איתיאל
שר החינך יואב קיש בביקור בצפון. חנך את בית הספר במיקומו הזמני/יואב איתיאל

אמא מקיבוץ כפר סאלד ששני ילדיה לומדים בבית הספר הר וגיא אמרה: "זה היה לילה קשה מאד, כמעט ולא ישנתי. היו רעשים של פיצוצים כל הלילה. אני מרגישה עכשיו את העייפות. הילדים ישנו טוב ולא התעוררו ולא הייתה התלבטות אם לנסוע ללימודים. עבורם בית הספר הוא עוגן ומקום שנותן להם יציבות בתקופה הזאת. הם ממש מחכים להגיע ולפגוש את החברים שלהם. אני מודה שיש חששות, בעיקר בזמן הנסיעה לבית הספר. אבל ממש עכשיו הודיעו לנו שנמצאו חלונות מנופצים במתחם בית הספר וזה בהחלט מוסיף לנו עכשיו ערוץ דאגה נוסף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully