וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנרצחים בפיגוע במעבר אלנבי: יוחנן שחורי, יורי בירינבאום, ואדריאן מרסלו פודסמסר

עודכן לאחרונה: 8.9.2024 / 17:20

שחורי, אב לשישה ותושב מעלה אפרים, ובירינבאום, תושב נעמ"ה, נהרגו מירי המחבל במעבר אלנבי שבבקעת הירדן הבוקר. המחבל, נהג משאית, הגיע מהצד הירדני למעבר ועוד בטרם חצה אותו פתח בירי. "כואבים את הירצחו של חברנו היקר"

"יש לו רובה, הוא יורה בכולם": תיעוד רגע הפיגוע בבקעה/לפי סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים

הותרו לפרסום שמותיהם של הנרצחים בפיגוע במעבר אלנבי שבבקעת הירדן הבוקר (ראשון): יוחנן שחורי, יורי בירינבאום ואדריאן מרסלו פודסמסר.

יוחנן שחורי, בן 61, היה תושב מעלה אפרים. שחורי הוא אב לשישה, שעבד במעבר מטעם רשות שדות התעופה.

ממעלה אפרים נמסר: "החל מ 7 לאוקטובר 2024 מיד עם גיוסם של כל חברי כיתת הכוננות לצבא, גויס יוחנן שחורי לכיתת הכוננות וביצע כל משימה שנדרש מתוך שליחות ומחויבות לביטחון התושבים. יוחנן שחורי היה מתנדב במשמר האזרחי בשגרה לאורך שנים ארוכות. אנו כואבים את הירצחו של חברנו היקר ומשתתפים בצערה הגדול של המשפחה".

יוחנן שחורי ממעלה אפרים, אחד הנרצחים במעבר אלנבי. מועצה מקומית מעלה אפרים, עיבוד תמונה
יוחנן שחורי/עיבוד תמונה, מועצה מקומית מעלה אפרים

יורי בירינבאום, בן 65, הוא תושב נעמ"ה שבבקעת הירדן.

מהמועצה האיזורית בקעת הירדן נמסר: "אנחנו נפרדים היום מיורי בירנבאום הי"ד, חבר מושב נעמה משנת 1990. יורי נרצח בפיגוע הירי בגשר אלנבי. אנו משתתפים בצער המשפחה על מותו בטרם עת של יורי. יהי זכרו ברוך. פרטים על מועד ההלוויה ימסרו בהמשך".

עוד בוואלה

מה אתם יודעים על המשפחות של הכדורגלנים? שחקו עכשיו.

לכתבה המלאה
יורי בירנבאום הנרצח בפיגוע במעבר אלנבי, בקעת ירדן , 8 בספטמבר 2024. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
יורי בירנבאום/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

אדריאן מרסלו פודסמסר, תושב אריאל בן 57, הותיר אחריו אישה ו-4 ילדים. הלוויתו תתקיים מחר ב-17:00 בבית העלמין אריאל.

במשפחה מספרים כי מרסלו ז"ל היה אבא, בעל, וחבר מדהים, בחור מצחיק, אוהב, מלא כוונות טובות, שאהב לעזור ולהיות שם במיוחד בשביל משפחתו וילדיו. הוא גדל בארגנטינה, שם הכיר את גרושתו ואיתה הביא ארבעה ילדים. ב-2003 עלה לארץ, ורוב חיו גר בבקעת הירדן. הוא התחתן בשנית עם מרסלה, אשתו. המשפחה מתארת את מרסלו כאדם שדאג ליקיריו מכל ליבו. הוא היה שחקן בארגנטינה, ועבד בתור ליצן וקוסם בהופעות לילדים.

ראש עיריית אריאל יאיר שטבון מסר: "אנו משתתפים בצער המשפחה, מרסלו תמיד ייזכר כאדם אדיב וחייכן. הפיגוע מזכיר לנו פעם נוספת שאנחנו במלחמה עם אויב אכזרי, לא רק בדרום ובצפון, ומחדד את הצורך בפעולה רחבה בכלל הזירות".

אדריאן מרסלו פודסמסר,שנרצח בפיגוע במעבר אלנבי.8 בספטמבר 2024. באדיבות המצולמים
אדריאן מרסלו פודסמסר/באדיבות המצולמים

השלושה נרצחו הבוקר בפיגוע הירי בבקעת הירדן. המחבל, נהג משאית, הגיע מהצד הירדני למעבר ועוד בטרם חצה אותו ירד מרכבו ופתח בירי לעבר ישראלים שהיו במקום. הוא נוטרל בזירה. צה"ל פועל לשלילת חשד למלכוד המשאית במטענים. משרד הפנים בירדן הודיע כי פתח בחקירת הפיגוע. גורם ירדני אמר לאל-ערביה ששם המחבל הוא מאהר אל-ג'אזי. לפי דיווח בערוץ אל-חדת' הסעודי, המחבל היה חייל לשעבר בצבא ירדן שהודח משירות.

לפי פרטים ראשוניים, הפיגוע בוצע במסוף מטענים שבמעבר. בעקבותיו, נסגר לתנועה המעבר - אחד המרכזיים להובלת סחורה הומניטרית לרצועת עזה. בהמשך, בהנחיית גורמי ביטחון נסגרו גם יתר המעברים היבשתיים לירדן - יצחק רבין ליד אילת, נהר הירדן ליד בית שאן.

זירת הפיגוע במעבר אלנבי, בקעת הירדן 8 בספטמבר 2024. Yonatan Sindel, פלאש 90
זירת הפיגוע במעבר אלנבי/פלאש 90, Yonatan Sindel

"מדובר באירוע קשה מאוד", סיפרו כוחות מד"א. "ראינו שלושה גברים שוכבים כשהם מחוסרי הכרה ללא דופק וללא נשימה עם פצעי ירי בגופם. יחד עם כוח רפואה של צה"ל ביצענו בהם פעולות החייאה, לאחריהן לצערנו נאלצנו לקבוע את מותם במקום".

גם יותם צור, כונן הצלה ללא גבולות מד"א שעבד במעבר בעת הפיגוע, סיפור: "שמעתי צרורות ירי ומיד רצתי לכיוון הזירה. הבחנתי בשלושה פצועים מירי, התחלתי בביצוע פעולות החייאה. עם הגעת כוח רפואה של צה"ל וכוננים נוספים ביצענו פעולות החייאה בפצועים אך לצערנו עקב אופי הפציעה נקבע מותם במקום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully