וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסום ראשון: העליון דחה את ערעור המורשעים ברצח בן 27 לעיני מסעדה שלמה

עודכן לאחרונה: 8.9.2024 / 15:25

6 שנים לאחר המקרה, בתומו אותרו השניים מתחבאים בסבך בטבע, ערערו מאור כהנא ("קפקא") ואריאל ורדיניאן על סעיפים בעונשם. אולם, העליון דחה את בקשתם על הסף. "המעשים הוכחו מעבר לספק סביר", נקבע בהחלטת השופטים. השופט שטיין: עונש "שקול ומידתי"

בווידאו: תיעוד ניסיון הרצח בקריית ים/עריכה: ניר חן

בית המשפט העליון דחה היום (ראשון) את הערעורים שהגישו מאור כהנא ("קפקא") ואריאל ורדיניאן, תושבי קרית ביאליק. זאת, שש שנים לאחר שרצחו את מאור בן חיים, בן 27 במותו, ביריות אקדח, לעיני כל במסעדה בחוף קרית ים.

כהנא בן ה-29 שנשלח למאסר עולם בגין הרצח והעבירות הנלוות ערער באמצעות עו"ד דורון נוי ועו"ד שילה ענבר על הרשעתו בעבירת רצח בכוונה תחילה. ורדיניאן בן ה-34 ערער באמצעות עו"ד דן גלעד ועו"ד נתנאל יעקב-חי על הרשעתו בעבירת סיוע לרצח ובעבירות נלוות, וכן על העונש שנגזר עליו בגין כך.

אולם, הרכב בית המשפט העליון, אב בית הדין השופט יוסף אלרון, השופט אלכס שטיין והשופטת רות רונן, קבע כי במשפט שהתנהל בבית המשפט המחוזי חיפה, בפני הרכב אב בית הדין השופט יחיאל ליפשיץ, השופטת גלית ציגלר והשופט שמואל מנדלבום, "הוכח מעבר לספק סביר" כי כהנא הוא הרוצח וכי ורדיניאן סייע למעשה הרצח שבוצע על ידי כהנא. "ספקות תאורטיים שאין להם אחיזה בחומר הראיות אינם סבירים ואינם יכולים לסייע", ציין השופט שטיין שהוסיף כי עונשו הינו "שקול ומידתי".

אריאל ורדיניאן עם עורך דינו - 7 ספטבמר 2018. יואב איתיאל, מערכת וואלה
המורשעים ברצח בן 27 ערערו על עונשם - ונדחו/מערכת וואלה, יואב איתיאל

אירוע הרצח התרחש לפנות ערב 1 לאוגוסט 2018, לאחריו הסתלקו השניים על גבי אופנוע עמו הגיעו לזירת הרצח. בתום מצוד משטרתי, נלכדו באותו לילה לאחר חצות כשהם מסתתרים באזור סבוך בפארק טבע.

"המנוח השאיר משפחה וילדים בהם ילד שנולד בזמן המשפט אשר לא יכיר את אביו", אמר לוואלה עו"ד תומר בן חמו, המייצג את משפחת בן חיים מטעם תכנית סנ"ה, תכנית הסיוע לנפגעי המתה של משרד המשפטים, "בית המשפט העליון בפסק דינו סתם את הגולל על הפרשה וקבע בצורה שאינה משתמעת שכהנא הוא הרוצח השפל וורדיניאן סייע לו לביצוע הרצח וסגר את הפרשה הכואבת. לצערנו הדבר התמשך הרבה מעבר לצורך. משנת 2018 ועד היום. אנו תקווה כי לא יהיו עוד משפחות בישראל שיצטרכו לסבול את הסבל הנורא שסבלה משפחת נפגע העבירה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully