וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוין יחויב לכנס את הוועדה? פסק הדין בעתירה למינוי נשיא לעליון צפוי להתפרסם היום

עודכן לאחרונה: 8.9.2024 / 9:58

העתירה הוגשה בפברואר האחרון נגד שר המשפטים ודורשת לחייבו לכנס את הוועדה למינוי שופטים ולמנות נשיא קבוע לעליון, לאחר שמזה 11 חודשים הוא פועל ללא אחד כזה. מגישת העתירה, התנועה לאיכות השלטון: המצב הנוכחי פוגע קשות בעקרון הפרדת הרשויות

בווידאו: כינוס הועדה לבחירת שופטים/רוני כנפו

פסק הדין בעתירה למינוי נשיא לבית המשפט העליון צפוי להתפרסם היום (ראשון) - ולחייב את שר המשפטים יריב לוין לכנס את הוועדה לבחירת שופטים ולמנות נשיא קבוע לבית המשפט.

העתירה הוגשה על ידי התנועה לאיכות השלטון בחודש פברואר האחרון נגד השר לוין, לאחר שסירב לכנס את הועדה לבחירת שופטים. העתירה דורשת לחייבו לכנס אותה ולמנות נשיא קבוע לעליון, כמו גם שני שופטים נוספים להשלמת ההרכב החסר. זאת, לאחר שמזה כ-11 חודשים בית המשפט העליון פועל ללא נשיא קבוע, מאז פרישתה של הנשיאה אסתר חיות באוקטובר 2023.

שר המשפטים יריב לוין במליאת הכנסת 24 ביולי 2024. יונתן זינדל, פלאש 90
יחויב לכנס את הועדה? לוין/פלאש 90, יונתן זינדל

התנועה לאיכות השלטון טוענת כי המצב הנוכחי בו בית המשפט העליון פועל ללא נשיא קבוע הוא חסר תקדים ופוגע קשות בתפקוד הרשות השופטת ובעקרון הפרדת הרשויות. העתירה מדגישה את חובתו החוקית של שר המשפטים לכנס את הוועדה ולקדם את מינוי הנשיא והשופטים החסרים.

יודגש כי מדובר בהערכה של העותרת - התנועה לאיכות השלטון, ואין הודעה רשמית של מזכירות בית המשפט לפיה פסק הדין יפורסם היום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully