וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

11 חודשים לתוך הלחימה: הממשלה אישרה הקמת תאגיד הנצחה לאירועי 7 באוקטובר

עודכן לאחרונה: 8.9.2024 / 15:08

ההצעה נוספה לסדר היום של הישיבה השבועית אמש, שעות לפני כינוסה, ובה צפויה לדון הממשלה גם בהקמת אתר הנצחה לאומי. "שימור הזיכרון מהותי לשיקום היישובים ובעל משקל רב בהתאוששותה של החברה הישראלית", נכתב בדברי ההסבר להצעה

"מרגישים פה חיבור חזק אליה"; משפחות נרצחי הנובה הגיעו לנקות את הזירה בה איבדו את יקיריהם/אבי רוקח

הממשלה אישרה היום (ראשון) את ההחלטה להקים תאגיד הנצחה לאירועי 7 באוקטובר וכן אתר הנצחה לאומי. ההצעה נוספה לסדר היום של הישיבה השבועית אתמול בלילה, ברגע האחרון, שעות לפני כינוסה. מקור המימון להחלטה יהיה ממנהלת תקומה, שאחראית על שיקום עוטף עזה.

לפי ההחלטה, המנהלת תקצה השנה חמישה מיליון שקלים למשרד ראש הממשלה, ולאורך ארבע שנים 160 מיליון שקלים. סעיף נוסף בהחלטה קובע כי על משרד ראש הממשלה תוטל האחריות לתכלל את ההנצחה ל-7 באוקטובר. ההחלטה קובעת כי משרד המורשת יקדם "תוכנית רב-שנתית לשימור ותיעוד ולפיתוח תשתיות מורשת בחבל תקומה ופיתוח עוגני מורשת".

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "מתקפת הטרור הרצחנית של חמאס על מדינת ישראל בחג שמחת תורה המיטה אסון על מדינת ישראל בכלל ועל חבל התקומה ותושביו בפרט. לצד רגעי הכאב והאובדן, התגלו גם סיפורי גבורה ותושייה יוצאי דופן, המשמשים כעדות לעוצמת הרוח הישראלית ולחוסן האנושי. סיפורים אלה, יהוו אבן יסוד בעיצוב דמותה של מדינת ישראל לדורות הבאים. שימור הזיכרון, תיעוד ופיתוח המורשת מהותיים לשיקום היישובים ולפיתוחם, והם בעלי משקל רב בשיקומה של החברה הישראלית ובהתאוששותה".

יום ניקיון והסדרת מתחם אירוע הנובה בחניון רעים , 18 באפריל 2024. אבי רוקח
חניון רעים/אבי רוקח

עוד נכתב: "ההנצחה והזיכרון תורמים לחיזוק החוסן האישי, הקהילתי, האזורי והלאומי, וכן לחיזוק הסולידריות והלכידות הלאומית והבינלאומית. הזיכרון והמורשת של אירועים אלו ושל המלחמה הבאה בעקבותיהם יהפכו למצפן ערכי, המכוון את מדינת ישראל אל עבר עתיד מחוזק, מאוחד ואיתן. על כן דרושה תוכנית רחבה וארוכת טווח לתיעוד אירועי שבעה באוקטובר ומלחמת חרבות ברזל והנצחתם במסגרת לאומית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully