וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"משהו עובר על המשטרה": העימותים הקשים הותירו מפגינים בהלם, פצועים פונו לבית החולים

עודכן לאחרונה: 8.9.2024 / 16:48

מפגינים לעסקת חטופים מספרים על אלימות חסרת תקדים מצד כוחות המשטרה - כשלפחות שלושה פונו לטיפול רפואי. "גררו אותנו מהידיים והרגליים", מספרים המוחים. "השוטר נתן לי אגרופים, גרר אותי על גדר התיל ואמר 'אני אשבור אותך'". שלושת הפצועים מתכוונים להגיש תלונה

הפגנות בחיפה/יואב איתיאל

"משהו עובר על המשטרה": מפגינים לעסקת חטופים בחיפה מספרים על אלימות חסרת תקדים שהפעילו אמש (שבת) שוטרים במהלך המחאות - כשלפחות שלושה פצועים הובהלו לבית החולים. כל השלושה יגישו תלונות במח"ש. האירועים החלו בדרך פרויד, הרחוב הסמוך למוקד ההפגנה הראשי. "המשטרה ניסתה לפנות אותם והשתמשה באלימות קשה, כאשר היא זורקת אחד מהם על הכביש בכוח, ומשליכה עליו מפגין נוסף. המפגין להשגחה ללילה במיון כרמל, לאחר בדיקות סיטי ורנטגן", סיפרה גלי עשת, ממובילות "מחאת העם חיפה" אמרה לוואלה.

"מפגין נוסף הושלך באלימות על גדר תיל שהונחה במקום לצורך החסימה. כרגע בתפירה במיון כרמל. עוד מפגינה מבוגרת נפצעה על ידי השוטרים וקיבלה טיפול רפואי ותפירה במוקד חירום רפואי של קופת החולים. זו לא הפעם הראשונה שמשטרת חיפה מפעילה אלימות על מפגינים, אך מעולם לא הביאה לפינוי רפואי של לפחות שלושה מפגינים בהפגנה", אמרה גלי עשת לוואלה.

שניים מהפצועים שהובאו לבית החולים הם דביר דימי, תושב העיר בן 28, סטודנט שנה רביעית לפיזיקה והנדסת חומרים בטכניון ומנהל בטכניון תכנית יזמות וחבר בתנועת משנים כיוון, וחברו יונתן עדן - ששוחחו עם וואלה בזמן שטופלו בפציעותיהם. "אני יותר מודאג מהחבר שלי, הפנים שלו נחתכו מהעין עד האוזן כזה ועכשיו תופרים לו את הפנים. אנחנו ישבנו על הכביש, באו שוטרים ותפסו אותי ברגלים וגררו אותי כשאני עם הגב על האספלט, בהתחלה גררו אותי עם הרגליים אחרי זה רק עם הידיים", העיד דימי.

הפגנות בחיפה למען שחרור החטופים, 7 בספטמבר 2024. יואב איתיאל
הפגנות בחיפה למען שחרור החטופים, 7 בספטמבר 2024/יואב איתיאל
מפגין נפצע בפניו בעימות עם שוטרים בהפגנה בחיפה. יואב איתיאל
מפגין נפצע בפניו בעימות עם שוטרים בהפגנה בחיפה/יואב איתיאל

"כבר לא זוכר את התנוחות, פשוט הייתי כמו בובה ולא יודע כאילו בדיוק מה קרה שמה לפעמים הם שמו את הברכיים שלהם עליי ופשוט נתתי להם לעשות מה שהם רוצים. לא מבין מה הם רצו אולי הם שקלו לעצור אותי. הניחו את הברכיים שלהם על החזה שלי. נכון עשינו חסימה אבל לא יודע מה קרה לשוטרים. באמת אין לי תשובה. בחיים לא ראיתי שפתחו ככה למישהו את הפרצוף כמו שפתחו לחבר שלי. אני הולך להפגנות בחיפה כשנתיים. דבר כזה לא ראיתי".

יונתן עדן, שנפצע מהקונצרטינה ופונה אף הוא למיון בית החולים "כרמל" סיפר: "השוטר נתן לי אגרופים בחזה ואמר לי 'אני אשבור אותך, אני אז**ן אותך', ואח"כ הוא ועוד שוטר גרר אותי על הכביש וזרקו אלתי על גדר תיל שנכנסה בי בפנים ועשתה לי חתך מאד רציני. בבית החולים אומרים שזה החתך הכי גדול שראו זה הרבה זמן, ובפער. עברתי תפירה ויש לי עוד צילום לעשות. זה די מדכא ששוטרים מתייחסים ככה למפגינים. אני מצטלם כי אני מקווה שזה יעלה מודעות לאלימות הזו ואני מקווה שאיכשהו זה יעזור להעלות את המודעות לצורך להחזיר את החטופים".

יהונתן עדן בבית החולים. ללא קרדיט, אתר רשמי
יונתן עדן בבית החולים/אתר רשמי, ללא קרדיט

במשטרה אמרו לוואלה כי "בניגוד מוחלט לנטען, שוטרי תחנת חיפה היו פרוסים בכוחות מתוגברים אמש על מנת לשמור על ביטחונם של המוחים ולאפשר את חופש המחאה כפי שנקבע בפגישות מקדימות במשטרה עם מארגני המחאה. על אף זאת, בחרו קבוצה של עשרות מפגינים להתנתק מהמחאה המרכזית, הגיעו אל ציר כביש מרכזי המשמש ציר פינוי לכוחות ההצלה והחלו להפר את הסדר, להשליך לכביש גדרות תיל, לחסום כבישים ולהתעמת עם שוטרים. נמשיך לאפשר את חופש המחאה כחוק, אולם לא נאפשר הפרות סדר, תקיפת שוטרים ומעשים פליליים בניגוד לחוק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully