וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדואן: יש להקים ברית של מדינות מוסלמיות נגד ישראל

עודכן לאחרונה: 7.9.2024 / 20:05

נשיא טורקיה אמר שרק שיתוף פעולה בין מדינות מוסלמיות יעצור את "איום ההתפשטות הגובר" של ישראל. "רק כך נעצור את היהירות, השוד והטרור המדינתי של ישראל"

נשיא טורקיה, ארדואן, עם בניו של הניה באיסטנבול מנחם על מות אביהם מנהיג חמאס/לפי סעיף 27א לחוק זכויות היוצרים

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן קרא היום (שבת) למדינות מוסלמיות להקים ברית נגד "איום ההתפשטות הגובר" מצדה של ישראל.

ארדואן, שהסלים את הרטוריקה שלו כלפי ישראל מאז פרוץ המלחמה בעזה בעקבות מתקפת הטרור של חמאס ב-7 באוקטובר, קרא לשיתוף פעולה נגדה אחרי שתיאר את ההרג של פעילת זכויות אדם אמריקנית-טורקית במהלך מחאה באזור שכם נגד התנחלויות. צה"ל אמר שהוא פתח בחקירת התקרית, שגונתה בחריפות על ידי וושינגטון.

"הצעד היחיד שיעצור את היהירות הישראלית, השוד הישראלי ואת הטרור המדינתי של ישראל הוא ברית של מדינות מוסלמיות", אמר ארדואן באירוע של איגוד בתי ספר אסלאמיים ליד איסטנבול.

לדבריו, טורקיה פעלה בכיוון זה כשהחלה לאחרונה לשפר את יחסיה עם מצרים וסוריה כדי "ליצור קו של סולידריות אל מול איום ההתפשטות הגובר" מצד ישראל, שלדבריו מאיים גם על לבנון ועל סוריה.

שר החוץ ישראל כ"ץ תקף את ארדואן: "ארדואן ממשיך לזרוק את העם הטורקי לתוך מדורת השנאה והאלימות למען חבריו מהחמאס. היום הוא קורא למדינות האיסלאם להקים ברית נגד מדינת ישראל 'שרוצה לכבוש מדינות באזור וגם את טורקיה'. זהו שקר והסתה חמורים. ישראל מגנה על גבולותיה ואזרחיה מול רוצחי ואנסי החמאס וציר הרשע השיעי בראשות איראן. ארדואן וברית האחים המוסלמים פועלים מזה שנים יחד עם איראן לקעקע את המשטרים הערבים המתונים במזרח התיכון. עדיף שארדואן ישתוק ויתבייש".

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן בעצרת תמיכה בפלסטינים באיסטנבול, 28 באוקטובר 2023. רויטרס
ארדואן/רויטרס

ארדואן אירח השבוע את נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי, כחלק ממאמציו לשקם את היחסים בין טורקיה למצרים. זו הפעם הראשונה שבה א-סיסי מבקר בטורקיה מאז שעלה לשלטון בהפיכה צבאית ב-2013 שבה הודח הנשיא האסלאמיסט ובעל בריתו של ארדואן, מוחמד מורסי. ארדואן אף כינה בעבר את א-סיסי "רוצח" בשל מותו של מורסי בעת משפטו.

פרט למצרים, ארדואן פועל לשיפור יחסיה של טורקיה עם ערב הסעודית ואיחוד האמירויות הערביות, אחרי שנים ארוכות של מתיחות. הוא אף שואף לסיים את המשבר הממושך עם משטרו של בשאר אסד בסוריה, שהחל עם פרוץ מלחמת האזרחים ב-2011.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully