וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוכל פיגוע בניו יורק שתוכנן ליום השנה ל-7 באוקטובר: "מטרה מושלמת נגד יהודים"

עודכן לאחרונה: 7.9.2024 / 18:11

הרשויות בקנדה עצרו תומך דאעש שתכנן מתקפת טרור בניו יורק בסמוך ליום השנה לטבח של חמאס, כשבין היעדים הפוטנציאליים היה גם מרכז חב"ד. "ניו יורק היא מקום מושלם לתקיפת יהודים", כתב לחברו. "זו תהיה המתקפה הגדולה ביותר על אדמת ארה"ב מאז 11 בספטמבר"

צעיר הואשם בירי ביהודים בירי בלוס אנג'לס על רקע אנטישמי. התובע הפדרלי מרטין אסטרדה וראש עיריית לוס אנג'לס קארן באס. 18 בפברואר 2023/רויטרס

אזרח פקיסטני, שנעצר השבוע בקנדה, תכנן להרוג "כמה שיותר יהודים" בניו יורק ביום השנה הראשון למתקפת 7 באוקטובר של חמאס או בסמוך לו - כך עולה מכתב אישום שהגיש הלילה (שבת) משרד המשפטים האמריקני.

לפי כתב האישום, מוחמד שהאזב חאן, בן 20, ניסה לחצות את הגבול בכוונה לנסוע לניו יורק, שם תכנן לבצע ירי המוני במרכז חב"ד בברוקלין, כאות תמיכה בארגון "המדינה האסלאמית". "ניו יורק מושלמת לפגוע ביהודים", הוא כתב למכר שלו, והוסיף: "אנחנו יכולים להשיג בקלות הרבה יהודים".

הוא גם התפאר כי תוכניתו תהיה "המתקפה הגדולה ביותר על אדמת ארצות הברית מאז 11 בספטמבר", בהתייחסו לפיגועי הטרור של אל-קאעדה ב-2001.

חאן נעצר בקוויבק על ידי הרשויות הקנדיות, אחרי שניסה לחצות את הגבול מאורמסטאון, הסמוכה לגבול עם מדינת ניו יורק. התובעים בתיק אמרו שהוא החליף כלי רכב שלוש פעמים בדרכו לגבול, ככל הנראה בניסיון לחמוק מתפיסתו.

כתב האישום, שהוגש במחוז הדרומי של ניו יורק, הזכיר אדם המקורב לנאשם שנותר עלום שם. לא ברור אם הוא עצור, במנוסה מרשויות אכיפת החוק או שהוא היה מודיע שלהן. חאן נאשם בניסיון לספק תמיכה חומרית ומשאבים לארגון טרור, ועומד בפני עונש של עד 20 שנות מאסר.

מרכז חב"ד העולמי בברוקלין. מתוך ויקדפיה, אתר רשמי
בית חב"ד העולמי, הזירה שנבחרה לפיגוע/אתר רשמי, מתוך ויקדפיה

הצעיר הפקיסטני נעצר בעיצומו של גל אנטישמיות שפוקד את ארצות הברית וחלקים אחרים בעולם מאז תחילת המלחמה בעזה. במאי התקבלו התרעות שווא על פצצות בשלושה בתי כנסת בברוקלין.

התובע הכללי של ארצות הברית, מריק גרלנד, מסר הצהרה שבה הודה לחוקרי ה-FBI. הוא הוסיף כי בכירי רשויות אכיפת החוק "אסירי תודה לעמיתינו הקנדים על צעדי אכיפת החוק הקריטיים בנושא זה".

"הקהילות היהודיות - כמו כל הקהילות במדינה הזאת - לא צריכות לפחד שהן יהיו מטרה למתקפת טרור מלאת שנאה", אמר.

החל מנובמבר האחרון, סוכני FBI בניו יורק, שיקגו ולוס אנג'לס החלו לעקוב אחר התקשורת האלקטרונית של חאן לאחר שפרסם הבעות תמיכה בדאעש והפיץ סרטוני תעמולה וחומרים של קבוצות טרור. ההודעות המוצפנות שלו שהציגו החוקרים התמקדו במאמצים לגייס חברים לתא טרור, להשיג כלי נשק ולזהות מטרות יהודיות בניו יורק.

שני אנשים שהוא האמין שהם תומכי דאעש היו למעשה סוכנים סמויים. בשנה האחרונה, הם אספו מידע מפורט על כוונתו לבצע "תקיפה מתואמת" בנשק חצי-אוטומטי כדי לפגוע במטרות יהודיות או כאלו הקשורות לישראל, כולל מוסדות הקשורים לחב"ד.

עוד בוואלה

ה-CIA חושף: המחבלים תכננו לרצוח "עשרות אלפי אנשים" בהופעה של טיילור סוויפט

לכתבה המלאה
הפגנה נגד המלחמה בעזה באוניברסיטת קולומביה, ניו יורק, ארה"ב, 22 באפריל 2024. רויטרס
זינוק באנטישמיות בארה"ב מאז 7 באוקטובר. הפגנה נגד המלחמה בעזה באוניברסיטת קולומביה, אפריל/רויטרס

כתב האישום לא פירט אם הוא הצליח להשיג נשק, אם כי נאמר בו שהוא דחק באחרים לעשות זאת. התכני שלה כללה הנחיות באילו מקומות לתקוף, כיצד לבצע מעקב בווידאו והיכן לשכור דירות שהיו קרובות למטרות יהודיות.

בהתכתבויות שפורטו בכתב האישום, חאן כתב שהוא מאמין ש-7 באוקטובר יהיה זמן אידיאלי לתקוף משום שמספר רב של יהודים יתאספו ליום השנה לטבח, שיצוין ארבעה ימים לפני יום הכיפורים. בתחילה, הוא תכנן לתקוף עיר אחרת, אך התובעים אמרו שהמוקד עבר לניו יורק אחרי שהצביע על כך שיש בה ריכוז גדול של יהודים. הוא אף שקל להשתמש בשירותיו של סוחר בבני אדם כדי שיבריח אותו מעבר לגבול.

באחד מחילופי המסרים, אמרו התובעים, דיבר חאן על כך שהוא מקווה להשיג "סכיני ציד טובים" כדי לתקוף יהודים. הוא גם רמז כי התקיפה יכולה להיות פיגוע התאבדות, כדי לעורר תמיכה בדאעש
משרד המשפטים החל בהליכי הסגרה נגד חאן. הוא צפוי להופיע בבית המשפט במונטריאול במהלך השבוע הקרוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully