וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחלואה סמויה בישראל? שני צעירים אובחנו בחצבת - בהם קטין בן 14

עודכן לאחרונה: 6.9.2024 / 8:40

לפי דו"ח של משרד הבריאות הם נדבקו בארץ, דבר המעלה חשש כי המחלה מתפשטת מקומית, אך החקירה עדיין בשיאה. במסמך מזהירים את השוהים בחו"ל ומציינים מדינות בהן התחלואה נמצאת ברמה חריגה, בדגש על רוסיה ומערב אנגליה. מי חשוף להדבקה ומה הסימפטומים? | כל הפרטים

ארגון הבריאות העולמי: יותר מ-6,000 איש במגיפת החצבת ברפובליקה העממית של קונגו/צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

שני חולי חצבת, צעירה בת 23 ממחוז חיפה ונער בן 14 ממחוז צפון אובחנו לאחרונה בישראל. החשש על פי דו"ח של מודיעין הבריאות של משרד הבריאות הוא שהחולים נדבקו בישראל, מה שעשוי להעיד על קיומה של תחלואה סמויה של חצבת בארץ. על פי הדו"ח בשני המקרים מתקיימת חקירה אפידמיולוגית, אך עד עתה אין מידע ודאי לגבי מקור ההדבקות.

במסמך מזהירים את הנוסעים הישראליים לחו"ל, לנקוט עירנות מוגברת בנסיעות ליעדים שונים וממושכים הכוללים חיכוך עם האוכלוסייה המקומית. היעדים שבהם זוהו רמות תחלואה חריגות במיוחד לאורך השנה כוללים את רוסיה, קזחסטן, קירגיסטן, טורקמניסטן, אוזבקיסטן, אזרביג'אן, רומניה ובריטניה עם דגש על העיר לונדון ומערב אנגליה.

גב של תינוק מכוסה בפריחה של חצבת. ShutterStock
"חום גוף גבוה, לשיעול ולפריחה בצורת כתמים אדומים עם מרכז בהיר, המתפשטים על העור". גב של ילד חולה חצבת/ShutterStock

מהם תסמיני המחלה?

חצבת היא מחלה שניתנת להדבקה בקלות, ולמעשה כל מי שלא חוסן או חלה במחלה חשוף אליה. החצבת הנגרמת מזיהום נגיפי גורמת בין השאר לחום גוף גבוה, לשיעול ולפריחה בצורת כתמים אדומים עם מרכז בהיר, המתפשטים על העור ועל ריריות הפה. מחלה בעלת כושר הדבקה גבוה מאוד. הנגיף נישא ברסיסי טיפות רוק הניתזות מפיו של חולה המתעטש או משתעל. הואיל והוא שורד ברוק במשך מספר שעות, ניתן להידבק במחלה גם באמצעות מגע עם משטח מזוהם, זמן רב לאחר שהחולה עזב את המקום. הסיכון להדבקה מתחיל שלוש ימים לפני הופעת הפריחה ונמשך עד חמישה ימים לאחר הופעתה.

החצבת נפוצה אצל ילדים מגיל שנה ועד גיל 4, אולם כל אדם שאינו מחוסן מפניה עלול לחלות בה. הסימפטומים של מחלת החצבת מופיעים 9-11 ימים לאחר ההדבקה ונמשכים עד 14 ימים. המחלה מידבקת במיוחד אחרי ההופעה של הסימפטומים הראשונים וטרם הופעת הפריחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully