וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכוניות התופת חזרו לאיו"ש - וראשי הרשויות עולים להתקפה: "להיכנס לחברון ולכסח את הדשא"

עודכן לאחרונה: 6.9.2024 / 8:21

שום דבר מהמתרחש ביהודה ושומרון אינו מפתיע את ראשי הרשויות, ותיקים לצד חדשים. "מכוניות תופת בגוש עציון זו עליית מדרגה - חמור מאוד", אמר מועצת גוש עציון ירון רוזנטל בשיחה עם וואלה. "אנחנו התמכרנו לשקט ואסור לנו שזה יהיה ככה"

רכב תופת עטרת בנימין/הצלה ללא גבולות

שום דבר מהמתרחש ביהודה ושומרון אינו מפתיע את ראשי הרשויות, ותיקים לצד חדשים. הטרור הפלסטיני נותן את אותותיו במגוון דרכים, מפיגועי אבנים, ירי ודריסה, בקת"בים וכעת גם מטעני חבלה רבי עוצמה. למרבה המזל, הודות למערכת הביטחון וערנות מצד אזרחים, סוכלו ארבעה פיגועי תופת רק בחודש האחרון.

"זו פעם ראשונה שאני זוכר שיש מכוניות תופת בגוש עציון, זה חמור מאוד וזו עליית מדרגה", אמר ראש מועצת גוש עציון ירון רוזנטל בשיחה עם וואלה. "מה שצריך לעשות זה כמו בעזה ובצפון השומרון - להיכנס לתוך סמטאות חברון ובנותיה ולכסח את הדשא. אנחנו התמכרנו לשקט ואסור לנו שזה יהיה ככה".

מכונית תופת התפוצצה בתחנת דלק בגוש עציון, 31 באוגוסט 2024. כיבוי והצלה, אתר רשמי
"זה חמור מאוד וזו עליית מדרגה". מכונית תופת שהתפוצצה בתחנת הדלק בגוש עציון/אתר רשמי, כיבוי והצלה

עוזאל ותיק, ראש מועצת קדומים בשומרון, אמר כי הכתובת הייתה על הקיר. "חודשים ארוכים התרענו על עלייה חדה בפיגועי המטען, הירי וזריקות הבקת"בים והאבנים", סיפר. "לצערי הגענו למציאות ההזויה שלא נראתה כאן יותר מ-20 שנה; מטענים בכבישים ומכוניות תופת".

"התחושות בקרב התושבים אצלנו בקדומים, בשומרון וגם בקו התפר לא פשוטות, ומזכירות מציאות עבר של מראות קשים מימי תחילת האינתיפאדה השנייה", המשיך ותיק. "דין שכם, טול כרם וקלקיליה חייב להיות כדין חאן יונס ורפיח; ודין קדומים, בת חפר, כוכב יאיר וכפר סבא חייב להיות כדין תל אביב - אפס הכלה לטרור ומקסימום פעילות ואחיזה בשטח כדי למנוע את פיגועי המחר".

רוזנטל הבהיר כי המצב במועצה טוב יותר ממקומות אחרים בגדה. "צריך לומר עוד משהו חשוב: איפה שההתיישבות נסוגה הטרור גבר", אמר. "המצב אצלנו טוב יותר מבצפון השומרון, משם עקרו את היישובים ואנחנו רואים את הפעילות האינטנסיבית של צה"ל בג'נין וטול כרם. כמובן המצב טוב בהרבה מרצועת עזה, משם בוצע גירוש המתיישבים היהודיים הגדול ביותר וצה"ל נשאר בחוץ כל השנים".

sheen-shitof

עוד בוואלה

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנ

בשיתוף אאורה נדל"ן
רכב תופת עטרת בנימין. הצלה ללא גבולות, אתר רשמי
"הגענו למציאות ההזויה שלא נראתה כאן יותר מ-20 שנה". מכונית התופת בעטרת שבבנימין/אתר רשמי, הצלה ללא גבולות

ראש מועצת קדומים הדגיש כי חייבים לשנות את תפיסת הביטחון ביהודה ושומרון. "הדרישות שלנו לא השתנו לרגע", אמר ותיק. "מדינת ישראל חייבת לעבור ביהודה ושומרון מתודעת 'ביטחון שוטף' ו'הכלה' לתודעת מלחמה. ובמלחמה כמו במלחמה, יש להיכנס לערים ולכפרים, לשהות שם, לעבור בית בית באופן שיטתי, לאסוף את המוני הנשקים ואמצעי הלחימה הרבים שנמצאים בשטח ולחסל מחבלים".

מבחינת ראש מועצת גוש עציון, מיקום פיגועי התופת שיצאו לדרכם בערב שישי אינו מקרי. "גוש עציון מאז ומתמיד הגנה על ירושלים מדרום, וכרמי צור, היכן שנכנסה אחת ממכוניות התופת, מגן על גוש עציון מדרום ולכן הוא חטף את הניסיון פיגוע הזה מכיוון חברון", אמר רוזנטל. "המכוניות כוונו כנראה אל עבר ירושלים, והתפוצצו בדרך בכרמי צור כאמור ובצומת הגוש. אנחנו נגביר את ההתיישבות פה בהר הטוב הזה, כבר 100 שנה הם מנסים להרוג יהודים ואנחנו בונים וצומחים".

גלנט ביקר בשומרון: "צריך לשים סוף להתעוררות הטרור שמגיעה במכוניות תופת". שחר יורמן, אתר רשמי
"מדינת ישראל חייבת לעבור ביהודה ושומרון מתודעת 'ביטחון שוטף' ו'הכלה' לתודעת מלחמה". גלנט בביקור בשומרון/אתר רשמי, שחר יורמן

עבור ראשי המועצות ביהודה ושומרון מבצע "מחנות קיץ" בקיני הטרור בשומרון זה רק ההתחלה, וצריך להתרחב לכל מקום שהטרור במרחב הרים ראש. "מבצע מחנות קיץ שהחל בשבוע שעבר מראה על תזוזה בכיוון, אבל אסור להפסיק גם לא לדקה", אמר ותיק. "הערים והכפרים מלאים בנשקים ובאמצעי לחימה מסוכנים, המחבלים שם מסתתרים כעת מפני הלוחמים שלנו ועלינו לגלות סבלנות, להישאר בשטח ולחסל כל העת כל מי שמחזיק בנשק. חייבים לעבור מ'מבצעי פינצטה' שנועדו לתפיסת מחבלים שביצעו פיגועים למצב של מבצעים ממושכים ורחבים שבהם מחסלים את המחבלים שנערכים לפיגועים של מחר".

רוזנטל הדגיש שמערכת הביטחון צריכה לפעול בדרכים נוספות כדי למנוע טרור. "מעבר להתקפה חייבים גם לפעול בהגנה: צריך לחסום את כבישי הגישה אלינו מהכפרים הסמוכים", אמר. "איכות החיים של הערבים לא עולה על חיי יהודים! גם אנחנו נאלצנו לנסוע רחוק יותר בכבישים עוקפים בגלל מעבר בכפרים מסוכנים, אז בוודאי שזה מוסרי לדרוש שהם יצטרכו לנסוע בדרך ארוכה יותר, כאשר מהם יוצאים הרוצחים. לצערי יועצים משפטיים מכתיבים מדיניות ביטחונית לא מוסרית ולא בטוחה. אנחנו זה צה"ל, יש פה אחוזי שירות במילואים ובסדיר גבוהים מאוד, ואנחנו גם סומכים עליו, אנו קוראים לדרג המדיני ולמפקדי הצבא לא לחכות שהמצב יתדרדר, אלא לפעול".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully