וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יוכלו לנסוע בביטחון": קו אוטובוס חדש הושק בלונדון לטובת הקהילה היהודית-חרדית

עודכן לאחרונה: 6.9.2024 / 1:13

הקו החדש מחבר לראשונה בשירות ישיר שתי שכונות יהודיות-חרדיות בעיר, ומייתר את הצורך של הנוסעים להחליף אוטובוס בתחנת פינסברי פארק - שם דווח על התנכלויות ליהודים. מדובר בהבטחת בחירות של ראש עיריית לונדון לקהילה היהודית שסובלת מאנטישמיות גואה מאז 7 באוקטובר

הפגנה פרו-פלסטינית בלונדון, 11 בנובמבר 2023/טוויטר

בלונדון הושק השבוע קו אוטובוס חדש לטובת הקהילה היהודית-חרדית הסובלת מאנטישמיות גואה מאז 7 באוקטובר. הוא מחבר לראשונה בשירות ישיר את גולדרס גרין עם סטמפורד היל, שתי שכונות יהודיות-חרדיות בעיר, ומייתר את הצורך של הנוסעים להחליף אוטובוס בתחנת פינסברי פארק, שם דווח שוב ושוב על התנכלויות ליהודים, בשל חזותם.

על פי נתוני משטרת מטרופולין לונדון, מספר אירועי פשעי השנאה האנטישמיים בעיר עלה ב-278.9% - עם 2,068 עבירות שנרשמו ב-12 החודשים עד יולי, בהשוואה לשנה קודמת.

קו אוטובוס חדש עבור חרדים הושק בלונדון. לונדון ג'ואיש פורום, אתר רשמי
ראש עיריית לונדון, סאדיק קאן (עומד במרכז) באירוע השקת הקו/אתר רשמי, לונדון ג'ואיש פורום

"הנהגים קיבלו הדרכה בטיפול בגילויי אנטישמיות, כך שמשפחות שעושות שימוש בקו, יכולות לנסוע בביטחון שהקו בטוח עבור הקהילה", אמרה דניאלה מיירס, פעילה בלונדון ג'ואיש פורום.

מדובר בהבטחת בחירות של ראש עיריית לונדון, סאדיק קאן, שהגיע לאירוע ההשקה ואמר: "התחייבתי בפני תושבי לונדון שאם אבחר מחדש אפעיל קו כזה, ואני אני שמח לקיים את ההבטחה הזו. הקו יספק מענה לתושבים מקומיים רבים, במיוחד בקהילה היהודית, ויעזור לבנות סביבה בטוחה יותר. לונדון הוגנת וירוקה יותר לכולם".

מדובר בניסוי ראשון מסוגו בלונדון. הוא ימשך שנה במטרה להכניס בו שיפורים ולהפוך אותו לקו של קבע. הקו פועל בין 7 בבוקר ל-7 בערב, בתדירות של כל 20 דקות.

sheen-shitof

עוד בוואלה

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
קו אוטובוס חדש עבור חרדים הושק בלונדון. לונדון ג'ואיש פורום, אתר רשמי
ראש עיריית לונדון, סאדיק קאן (יושב בשורה השניה) באירוע השקת הקו/אתר רשמי, לונדון ג'ואיש פורום

"שמענו דיווחים על תושבים לונדונים יהודים שקיבלו התעללות מילולית", אמר קאן, "שמענו גם דיווחים על יהודים לונדונים שלא עוזבים את בתיהם, בשל דאגה לשלומם. אני לא רוצה שאף לונדוני יפחד לעזוב את ביתו כי הוא מודאג מהתחבורה הציבורית. אני חושב שעלינו להכיר בפחד שתושבי לונדון מרגישים משום שהם יהודים, עלינו לזהות את גלי השנאה שחשים יהודים ברחבי המדינה ולהיות בעלי ברית טובים לחברים ולשכנינו היהודים".

אנדרו גילברט ואדריאן כהן, יו"רים משותפים של הפורום היהודי של לונדון אמרו: "בתקופה שבה הקהילה שלנו נתקלת באנטישמיות חסרת תקדים, כל אמצעי שמחזק את האמון של אנשים יהודים בשימוש תחבורה ציבורית מוערכת מאוד. זה משהו שאנחנו מייחלים לו כבר למעלה מ-15 שנה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully