וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט הקפיא את כניסתו של רפ"ק סויסה לתפקיד מפקד תחנת דרום ת"א

עודכן לאחרונה: 5.9.2024 / 23:33

שופט ביה"מ המחוזי בירושלים קבע שעל אופן המינוי מוטל צל, משום שנגד סויסה עומד כתב אישום פלילי שהגישה מח"ש בגין פגיעה בגופם של אזרחים. כמו כן הדגיש השופט שעמדתה של היוע"משית, שקבעה שהמינוי נעשה שלו כדין, היא מחייבת. גורל המינוי ידחה עד תום ההליך הפלילי

השוטר מאיר סויסה זורק רימון הלם על מפגינים נגד המהפכה המשפטית. 1 במרץ 2023/אמיר גולדשטיין

בית המשפט המחוזי בירושלים הקפיא הערב (חמישי) את כניסתו של רפ"ק סויסה למפקד תחנת דרום ת"א עד להחלטה חדשה. בכך קיבל ביה"מ את בקשת העותרים למתן צו ביניים לביטול מינויו בנימוק שלפיו "מוטל צל על אופן המינוי, ובפרט כאשר כנגד הממונה תלוי ועומד כתב אישום פלילי בשל פגיעה בגופם של אזרחים" ויש בכך כדי לפגוע באמון הציבור במשטרת ישראל.

השוטר מאיר סויסה זורק רימון הלם על מפגינים נגד המהפכה המשפטית. 1 במרץ 2023. ראובן קסטרו
השוטר מאיר סויסה זורק רימון הלם על מפגינים נגד המהפכה המשפטית. 1 במרץ 2023/ראובן קסטרו

בתשובה לעתירה שהוגשה לבית המשפט נגד השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ונגד מפכ"לי המשטרה היוצא והנכנס, מזכיר בית המשפט שבראשית שנת 2023 השליך סויסה רימוני הלם לעבר מפגינים, אשר הפגינו באזור הקריה בתל אביב. "רימוני הלם אלה גרמו לכאורה לפציעת מי מהמפגינים. נוכח הדברים הללו הוגשו כנגד סויסה בסמוך לאחר מכן תלונות אל המחלקה לחקירות שוטרים", נאמר בתשובה. עוד מוזכר שמח"ש הגישה נגד סויסה כתב אישום פלילי בגין מעשי פזיזות ורשלנות, ופגיעה במפגינים שלא נקטו אלימות נגד השוטרים.

השופט נמרוד פלקס מנה את הכשלים בהליך מינויו של סויסה למפקד התחנה. "מינוי המשיב מס' 5 וקידומו בדרגה נעשה לכאורה תוך סטייה ברורה מנהלי המשטרה הדורשים בחינה מקדימה של גורמי המקצוע הרלבנטיים והגורמים המשפטיים", נאמר. הגורמים המקצועיים במשטרה לא העניקו משקל מספיק, לדברי השופט, להגשת כתב האישום נגד סויסה. כמו כן הדגיש השופט שעמדת היועצת המשפטית לממשלה, שקבעה שהליך המינוי הינו בניגוד לדין, היא מחייבת. כעת, עם הקפאת המינוי, יוכל להתחיל ההליך הפלילי נגד סויסה, שלאחריו ניתן יהיה לקבוע אם ניתן למנות את סויסה לתפקיד או לא.

מבצע מטורף למשפחה

חבילת סלוללר ל-4 מנויים -ב100 שקלים וגם חודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ומפכ"ל המשטרה קובי שבתאי. אבשלום ששוני, פלאש 90
בן גביר ומפכ"ל המשטרה לשעבר/פלאש 90, אבשלום ששוני

עו"ד יעקב אנוך מסר בשם משרדי עו"ד העותרים: "החלטת בית המשפט היא ביטוי מוחשי לכך ששלטון החוק בישראל טרם הובס. המינוי שנגוע באי חוקיות מובהקת הן מבחינה טכנית הן מבחינה מהותית הוקפא עד להודעה חדשה וטענותינו אומצו במלואן. בית המשפט פסק אפילו הוצאות לטובת העותרים".

מטה המאבק "חופשי בארצנו" מסר שהוא "מברך על החלטת בית המשפט המחוזי להוציא צו ביניים ולעצור את קידומו הלא חוקי של רפ"ק מאיר סויסה. החלטה זו מחזקת את עמדת היועצת המשפטית לממשלה ומבהירה כי ניסיונו של השר בן גביר לקדם את סויסה נעשה 'תוך סטייה ברורה מהכללים'. אנו רואים בחומרה רבה את הניסיון המתמשך של השר בן גביר להפוך את המשטרה לכלי פוליטי בשירותו האישי. לאור החלטת בית המשפט, אנו קוראים למפכ"ל דני לוי לפעול באופן מיידי ליישום הצו: להבטיח את חזרתו של סויסה לדרגת רב פקד ולמנוע את כניסתו לתפקיד מפקד תחנת דרום תל אביב".

בן גביר אמר בתגובה: "החלטת ביהמ"ש המחוזי להקפיא את כניסת הקצין מאיר סוויסה לתפקידו היא החלטה אומללה. מדובר במינוי שנעשה בהתאם לחוק והפקודות באופן מלא, כאשר מי שפעל בניגוד לחוק היא היועמ"שית שהתערבה במינוי בחוסר סמכות מובהק ואף מנסה לסכל האפשרות שעמדתי תשמע. בכוונתי להיאבק על המינוי של הקצין המצוין - שבוצע על פי חוק ונקי מכל רבב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully