וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עדי ראייה בפיגוע במינכן: "השוטרים ירו בו 30-40 פעם"

עודכן לאחרונה: 5.9.2024 / 20:36

משטרה הגרמנית פרסמה פרטים נוספים על הירי לעבר השגרירות. "מדובר באיסלאמיסט שהתגלה וסוכל על ידי המשטרה ברגע האחרון לפני שיכול היה לעשות דברים איומים ביום השנה למתקפה האולימפית ב-1972", דיווחו הבילד. הנשק שהחזיק: קרבין מדגם ישן

ירי מחוץ לקונסוליה הישראלית במינכן, גרמניה./לפי סעיף 27א

המשטרה בגרמניה קובעת כי הירי לעבר השגרירות הישראלית במינכן הוא פיגוע טרור. החשוד, אזרח אוסטרי בן 18 ללא מגורים קבועים בגרמניה, נורה למוות. הנשק שהוא החזיק היה קרבין מדגם ישן ועם כידון מחובר.

בסביבות השעה 9:00 בבוקר, שוטרים שהיו באזור הבחינו באדם חשוד שהיה שם עם כלי נשק ארוך. במגע עמו התרחשו חילופי אש עם כוחות המשטרה, בהם החשוד נוטרל תוך שנפצע באורח אנוש. לא ידוע על נפגעים נוספים. מכונית שחנתה סמוך לזירת הפשע נקשרה לחשוד. הנחת העבודה היא כי הפיגוע כוון לקונסוליה הישראלית, מוקד אחד של החקירה המתנהלת הוא קביעת המניע של החשוד. משטרת מינכן הפלילית קיבלה אחריות על המשך החקירה בהנחיית הפרקליטות של מינכן והמשרד המרכזי של בוואריה למאבק בקיצוניות ובטרור (ZET). המשטרה מבקשת את עזרת הציבור בחקירת האירוע.

חשד לפיגוע טרור במינכן , 5 בספטמבק 2024. משטרת מינכן, אתר רשמי
חשד לפיגוע טרור במינכן , 5 בספטמבק 2024/אתר רשמי, משטרת מינכן

עדי ראייה סיפרו כי שוטרים ירו בצעיר 30-40 פעם והוא נפגע בפלג גופו העליון. "אחר כך פשוט שמעתי אותם צועקים: 'הוא על הקרקע, הוא לא זז יותר', סיפר עד ראייה שתאר את הדקות הדרמטיות לעיתון "בילד". רופא קבע את מותו בזירה. כ-500 שוטרים ואנשי כוחות הבטחון חירום והצלה הוזעקו לאזור.
שרת הפנים של גרמניה ננסי פזר אמרה במהלך מסיבת עיתונאים בשעת בוקר מאוחרת: "זה אירוע חמור. אני רוצה להודות מקרב לב למשטרת מינכן, שעושה, לדעתי, עבודה טובה. הגנה על מוסדות יהודיים וישראלים, כידוע, היא בראש סדר העדיפויות".

ע"פ דיווח העיתון, "מדובר באיסלאמיסט שהתגלה וסוכל על ידי המשטרה ברגע האחרון לפני שיכול היה לעשות דברים איומים ביום השנה למתקפה האולימפית ב-1972". הצעיר האוסטרי הוא ממוצא בוסני שנולד באוסטריה ועדיין התגורר שם. הוא נכנס לגרמניה לפני מספר ימים. לפי דיווח התקשורת בגרניה, בשנת 2023 דווח עליו בחשד לחברות בארגון טרור והפצת תעמולה של דאעש. הרשויות האוסטריות מצאו חומר תעמולה של מיליציית הטרור של דאעש בטלפון הנייד שלו לאחר שהנער הפך אלים כלפי חבריו לכיתה בבית ספרו. ההליכים הופסקו. הרובה הוא קרבין מאוזר עם כידון ככל הנראה מתקופת מלחמת העולם השנייה.

sheen-shitof

עוד בוואלה

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
חשד לפיגוע טרור במינכן , 5 בספטמבק 2024. משטרת מינכן, אתר רשמי
חשד לפיגוע טרור במינכן , 5 בספטמבק 2024/אתר רשמי, משטרת מינכן

באחד הסרטונים שתיעדו את האירוע הוא נראה בורח מאחורי בניין מרכז התיעוד הנאצי במינכן עם רובה ארוך. כשהוא מבין שנחשף הוא פותח באש על השוטרים, עוד ועוד יריות נורות, עוד אחת פוגעת בו הוא מתכווץ מכאבים. ברקע שומעים את המשטרה צועקת: "רדו על הקרקע!" ואז "נוטרלה הסכנה".
מדיווח העיתון עולה שלמכונית בה הגיע הצעיר לזירת הפשע הייתה לוחית רישוי של זלצבורג. הוא נכנס לגרמניה אך לפני מספר ימים. האיש עם השורשים הבוסניים אמר שנולד שם ועדיין מתגורר שם. בשנת 2023 דווח עליו בחשד לחברות בארגון טרור והפצת תעמולה של דאעש . הרשויות האוסטריות מצאו חומר תעמולה של מיליציית הטרור של דאעש בטלפון הנייד שלו. השלטונות התוודעו לתכולת הטלפון הסלולרי לאחר שהנער הפך אלים כלפי חבריו לכיתה בבית ספרו. כעת הפסיקה הפרקליטות את ההליכים.

שגריר גרמניה בישראל, שטפן זייברט: "חדשות נוראיות", "בדיוק 52 שנים לאחר רצח ספורטאים ישראלים בגרמניה. הוקל לי שהמשטרה שלנו הצליחה לסכל את הפיגוע". הנשיא הרצוג אמר בצהרים: "בשיחתו עם נשיא גרמניה, ידידי פרנק-וולטר שטיינמאייר, הבענו גינוי משותף למתקפת הטרור שהתרחשה הבוקר בסמוך לקונסוליה הישראלית במינכן. "ביום שנקבע בגרמניה לציין את זכרם של י"א הספורטאים הישראליים שנרצחו באולימפיאדת מינכן לפני 52 שנים על ידי מחבלים בני עוולה, מחבל מלא שנאה ביקש שוב לרצוח חפים מפשע במינכן. "אני מבקש להודות לשירותי הביטחון בגרמניה על פעולתם המהירה. יחד מוכרחים לעמוד מול הטרור ולהכריע אותו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully