וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כולם מדברים על פילדלפי, אף אחד לא מדבר על קריית שמונה

עודכן לאחרונה: 5.9.2024 / 22:36

בשעה שהדיון הציבורי נסוב סביב סוגיית נוכחות צה"ל ברצועה, הגליל העליון ממשיך להיות תחת מתקפה. "רואה את שער הכדורגל שהנכדים משחקים, עכשיו הוא מרוסק", אמר יוסי סולימני, תושב ק"ש. "זאת תמונה קשה, לא יודעים מתי נחזור ואיך יראו פה החיים בעתיד"

מטח גדול לכיוון קריית שמונה והסביבה/לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

בשעה שהדיון שמובילים נבחרי הציבור נסוב סביב סוגיית נוכחות צה"ל בציר פילדלפי, הגליל העליון ממשיך להיות תחת התקפות של ירי רקטות, טילי נ"ט ושיגור כטב"מים.

אתמול היו יישובי הגליל העליון, ובעיקר העיר קריית שמונה, תחת מתקפת רקטות מסיבית. המטח הראשון נורה בשעות הצהריים המאוחרות וביתה החדש של משפחת פרץ נפגע. בני המשפחה גרים בטבריה מאז שהתושבים פונו מהעיר ולא היו נפגעים.

הבית של נועה סולימני בקריית שמונה לאחר מטח הרקטות. דוברות קריית שמונה, אתר רשמי
הבית של נועה סולימני בקריית שמונה לאחר מטח הרקטות/אתר רשמי, דוברות קריית שמונה

התושבים הונחו אתמול מספר פעמים להיות בקרבת מרחבים מוגנים וכך עשתה גם נועה סולימני, תושבת העיר, בת 27, שחזרה לגור בה. אביה, יוסי, סיפר ש"נועה הייתה בחצר, השקתה את הגינה ונכנסה הביתה. כעבור דקה וחצי בערך שמעה פיצוץ חזק מאד. מתברר שרקטה התפוצצה בחצר הבית. לפני כן לא הייתה אזעקה".

בחצר הבית נגרמו נזקים כבדים וגם בתוך הבית עצמו ניכרים סימני התפוצצות הרקטה. שברי חלונות התפזרו ברחבי המבנה ונפלו גם על מיטת תינוק שבה ישנים הנכדים כשהם מגיעים לביקור. סימני פגיעות נוספים נראים בבית. "הבת נועה עובדת בבית החולים רבקה זיו שבצפת. לפני כמה חודשים היא הודיעה שהיא לא יכולה עוד להישאר במלון והיא חוזרת הביתה, לקריית שמונה. היא אמרה לנו שיש שתי ברירות - או שהיא תמשיך להיות מפונה ותשקע לדיכאון או שהיא חוזרת הביתה למרות הסכנה, והיא חזרה הביתה. היא כבר ילדה גדולה ולא יכולתי למנוע ממנה לעשות את זה, למרות שחששתי לה כל הזמן", אמר סולימני.

לזה אי אפשר לסרב

וואלה מובייל במבצע מוגזם! 4 מנויים ב-100 שקלים וגם חודש חינם

לכתבה המלאה
הבית של נועה סולימני בקריית שמונה לאחר מטח הרקטות. דוברות קריית שמונה, אתר רשמי
רקטה התפוצצה בחצר. ביתה של נועה סולימני בקריית שמונה לאחר מטח הרקטות/אתר רשמי, דוברות קריית שמונה
הבית של נועה סולימני בקריית שמונה לאחר מטח הרקטות. דוברות קריית שמונה, אתר רשמי
"מעולם זה לא היה קרוב כל כך כמו אתמול". ביתה של נועה סולימני בקריית שמונה לאחר מטח הרקטות/אתר רשמי, דוברות קריית שמונה

לפני 65 שנים הוריו עלו מאירן והתיישבו בקרית שמונה. הוא היה אז תינוק. כל חייו הוא חי בעיר הגלילית ולא חשב מעולם לעזוב אותה. "גדלנו פה תחת מטחי קטיושות ומציאות ביטחונית לא פשוטה ועברנו את כל התקופות הקשות. פעם נפלה קטיושה לא רחוק מהבית שלנו, אבל מעולם זה לא היה קרוב כל כך כמו אתמול", אמר. "מעולם גם מלחמה לא נמשכה זמן ממושך כל כך ואף פעם גם לא עזבנו את העיר. הפעם הכול שונה. אנחנו לא יודעים מתי נחזור ואיך יראו פה החיים בעתיד", אמר. "אתמול קרה לנו נס ואני מברך עליו, אבל לחשוב מה היה עלול לקרות ולראות את ההרס בבית ובגינה - זה קשה מאד. זה בית שבנינו ואנחנו חיים בו כבר שלושים שנים. אני רואה את שער הכדורגל שהנכדים משחקים ובועטים אליו כדורים ועכשיו הוא מרוסק. זאת תמונה קשה", אמר סולימני. אחרי שהגיע לראות את ממדי ההרס, שב לבית המלון בטבריה. גם נועה נאלצה לשוב לטבריה. למרות המכה שספגו הצהיר סולימני ש"ברגע שהמלחמה תסתיים ואפשר יהיה לחזור הביתה, אנחנו נחזור לגור בקרית שמונה, אין לי ספק בכך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully