וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"החקירה הזו היא הצגה שתכנן המבקר בשירות נתניהו": לפיד נפגש עם נציגי מבקר המדינה

עודכן לאחרונה: 5.9.2024 / 18:51

ראש האופוזיציה נפגש עם צוות מטעם מבקר המדינה לוועדת הבדיקה לאסון 7 באוקטובר, והטיל ספק ביושר חקירת המשרד. "המבקר מסייע לראש הממשלה לחמוק מחובתו להקים ועדת חקירה ממלכתית"

בווידאו:יאיר לפיד, ועדת החקירה האזרחית, 29 באוגוסט 2024/ועדת החקירה האזרחית, גדעון מרקוביץ' TPS

ראש האופוזיציה יאיר לפיד נפגש היום (חמישי) עם צוות מטעם מבקר המדינה לוועדת הבדיקה של אסון 7 באוקטובר.

"אני לא מאמין בנקיון הכפיים של החקירה הזו", אמר לפיד. "מדובר במבקר מטעם, שהורה על החקירה רק כדי לסייע לראש הממשלה נתניהו לחמוק מחובתו להקים ועדת חקירה ממלכתית".

עדות יאיר לפיד, ועדת החקירה האזרחית, 29 באוגוסט 2024. ועדת החקירה האזרחית, צילום מסך
יאיר לפיד בועדת החקירה האזרחית/צילום מסך, ועדת החקירה האזרחית

עוד אמר לפיד: "אני מניח ומקווה שהנוכחים פה הם אנשים הגונים, אבל לצערי זה לא מה שאני חושב על המניעים של המבקר לפתוח בחקירה הזו בעיתוי הזה".

"אני חושב שהוא מבקר מטעם", אמר, "שהורה על החקירה רק כדי לסייע לראש הממשלה נתניהו לחמוק מחובתו להקים ועדת חקירה ממלכתית ולעזור לו להסיט את האשמה לעבר צה"ל ומערכת הבטחון. מבקר המדינה צריך לבקר".

"במקום לדבר על אחריות וחקירות אובייקטיביות, ראוי שהמבקר ידאג שבלשכת ראש הממשלה לא יגרסו וישנו פרוטוקולים, ויקימו ועדת חקירה ממלכתית באופן מיידי".

"אני אדם שומר חוק אז אני אענה לשאלות שלכם, אבל אני מאמין שהחקירה הזו היא הצגה שתכנן המבקר בשירותו של נתניהו".

מבקר המדינה אנגלמן הגיב היום במהלך סיור בצפון: "מתקפה נגד מוסד מבקר המדינה - מסוכנת ופוגעת בשומרי הסף ובמארג הדמוקרטי של מדינת ישראל. כפי שהודעתי לא אחת - הביקורת עוסקת בכלל הדרגים: המדיני, האזרחי והצבאי. כל נושא משרה בגוף מבוקר מחויב לשתף פעולה באופן מלא עם הביקורת בהתאם להוראות חוק יסוד. נמשיך בעבודת הביקורת ללא מורא".

sheen-shitof

עוד בוואלה

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנ

בשיתוף אאורה נדל"ן
ראש הממשלה בנימין נתניהו במסיבת עיתונאים 2 בספטמבר 2024. צילום: חיים גולדברג/פלאש 90, עיבוד תמונה
ראש הממשלה בנימין נתניהו במסיבת עיתונאים 2 בספטמבר 2024/עיבוד תמונה, צילום: חיים גולדברג/פלאש 90

יו"ר הימין הממלכתי, ח"כ גדעון סער הגיב ללפיד: "המתקפה של יושב ראש האופוזיציה על מבקר המדינה - שגויה מיסודה. העובדה שמבקר המדינה נבחר בשעתו בתמיכת קואליציה מסויימת אינה הופכת אותו ל'מבקר מטעם', בדיוק כמו ששומרי סף אחרים שנבחרו בתקופת ממשלות אחרות אינם 'מטעם'. גישה ממלכתית מחייבת כיבוד מוסדות המדינה בכלל ושומרי הסף בפרט. מעבר לכך - גם לא מצאתי בדברים תשתית עובדתית להטלת הדופי במר אנגלמן. גם אני נפגשתי עם צוות מטעם משרד מבקר המדינה והתרשמתי מגישה מקצועית ועניינית".

יו"ר יהדות התורה ושר הבינוי והשיכון יצחק גולדנקנופף הגיב לדבריו של לפיד: "אני רואה בחומרה את ההשתלחות חסרת הרסן של יו"ר האופוזיציה במבקר המדינה. כנציגי ציבור אנו מחויבים לשמור ולבצר את מעמדם של שומרי הסף במדינת ישראל, האמונים על שמירת החוק והסדר. מהיכרותי האישית עם המבקר, מדובר באדם ישר ונקי כפיים שעושה את מלאכתו נאמנה".

לפיד ענה לגולדנדנופף: "שמחתי לגלות שאתה 'מחוייב לשמור ולבצר את מעמדם של שומרי הסף במדינת ישראל', משוכנע שזה אומר שלא תתן לאף אחד לגעת ביועמ"שית, בפרקליט המדינה, בבית המשפט העליון וביועצים המשפטיים בכל המשרדים. יישר כוח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully