וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבא של איתן ויאיר הורן: "החלטת הממשלה על פילדלפי היא גזר דין מוות לחטופים"

5.9.2024 / 14:04

איציק הורן, ששני בניו נחטפו מקיבוץ ניר עוז ב-7 באוקטובר, תוקף בחריפות את נתניהו: "עכשיו הוא נזכר בפילדלפי? הוא ראש ממשלה כבר 17 שנה". בראיון לסופ"ש שלו הוא מספר על הייאוש והתקווה שאיתם הוא חי כבר 11 חודשים, ועל יום הולדתו שחל היום: "מה נותר לחגוג?"

בווידאו: איציק הורן ששני בניו חטופים בעזה בריאיון לסופ"ש שלו/צילום סטילס: ראובן קסטרו

בין החלטת הקבינט על ציר פילדלפי, להפגנות ההמוניות בדרישה לשחרור החטופים, זה היה אחד השבועות המטלטלים והקשים עבור בני המשפחות שיקיריהם נחטפו ב-7 באוקטובר. "החלטת הממשלה על פילדלפי היא גזר דין מוות לחטופים", מאשים איציק הורן, אביהם של האחים איתן ויאיר הורן שנחטפו מקיבוץ ניר עוז.

בראיון לסופ"ש שלו הוא אומר שהתעוררות המחאה הציבורית מחזקת אותו ואת שאר המשפחות, אך מפנה אצבע מאשימה ישירות לראש הממשלה בנימין נתניהו: "ברור שאכפת לו רק מהקדנציה שלו והקואליציה שלו", הוא אומר, "עכשיו הוא נזכר בציר פילדלפי? הוא יודע מה קרה שם, הוא אישר שמשם ייכנס הכסף מקטאר לרצועה. הוא ראש ממשלה 17 שנה". לדבריו, "זה קרה במשמרת שלו, הוא אחראי על מה שקרה, והוא אשם במה שקרה. הייתי הרבה שנים מנהל בית ספר. אני בתור מנהל - אם מורה מהצוות שלי עשה פאשלה, הוא אשם, אבל אני בתור המנהל אחראי. אז ביבי נתניהו הוא מנהל הבית ספר. האחריות נופלת עליו כי הוא ראש הממשלה".

איציק הורן אבא של איתן ויאיר שחטופים בעזה. 5 בספטמבר 2024. ראובן קסטרו
איציק הורן אבא של איתן ויאיר שחטופים בעזה. 5 בספטמבר 2024/ראובן קסטרו
יאיר הורן החטוף בשבי חמאס. רונאל ברכה, באדיבות המשפחה
יאיר הורן החטוף בשבי חמאס/באדיבות המשפחה, רונאל ברכה

הריאיון נערך ביום הולדתו ה-72 של הורן האב, שמחלק את זמנו בין פעילות במטה המשפחות לבין טיפולי דיאליזה קבועים שהוא עובר. "זה יום ההולדת הכי עצוב שהיה לי, מה יש לי לחגוג?". מאז חודש נובמבר, הוא מספר, לא קיבל שום סימן חיים מבניו, יאיר בן ה-45) ואיתן בן ה-37. באותו בוקר ארור, הוא משחזר, הוא אפילו לא ידע שאיתן נסע לבקר את יאיר אחיו הגדול בביתו בניר עוז, משם שניהם נחטפו בידי מחבלי חמאס. "כמעט חודש לא ידענו שום דבר, רק אחרי כמעט חודש יצרו קשר מהצבא והודיעו לנו שהם נעדרים. בשביל ארגנטינאי, במיוחד בגילי, כשמודיעים לו שמישהו נעדר זה מחזיר אותנו לימים השחורים של הדיקטטורה הצבאית. היו 30 אלף נעדרים וכמעט אף אחד לא חזר בחיים". כעבור חודש, עודכן שבניו חטופים. "כמה שזה נשמע מוזר, נשמתי לרווחה. כי חשבתי שישמרו עליהם, כי הם נכס אסטרטגי, וישמרו אותם לחילופי שבויים מתישהו. נכון שהם לא שבויים בידי צבא שבדיה, ששומרים על זכויות אדם וכו'. אבל כל זה התנפץ בשבוע האחרון".

מראש הממשלה אין לו כבר ציפיות או תקוות. "אם הוא היה מתקשר אלי, לא הייתי מקבל את השיחה. אין לי שום אינטרס לדבר איתו. אדבר איתו אולי כשיוציא את כולם, גם לא בטוח". בהתייחס להתנגדויות בממשלה לעסקה הוא אומר: "אני מציע לכל מי שמתנגד - תאספו את סבא סבתא והיקרים שלכם לעזה, תוציאו את היקרים שלנו. אני רוצה לראות אותם מתנגדים אז. אני חושב שהם טועים בדרך. הלחץ הצבאי רק הביא לנו מתים. אני לא רוצה יותר לשמוע "הותר לפרסום", וגם לא שחולצו גופות .אני רוצה אנשים חיים. את כולם". ובנוגע להכנות של הממשלה ליום השנה הראשון לטבח הוא אומר: " הדבר היחיד שהם צריכים לעשות זה להוריד דגל לחצי תורן ושיבקשו כולם סליחה. וזהו. כולם הולכים לנאום, בשביל מה? רק אם הוא יבקש סליחה. אבל הוא לא יבקש. אין צורך בו, אין צורך בשום טקס".

איציק הורן אבא של איתן ויאיר שחטופים בעזה. 5 בספטמבר 2024. ראובן קסטרו
איציק הורן אבא של איתן ויאיר שחטופים בעזה. 5 בספטמבר 2024/ראובן קסטרו

הורן, שהוא ובניו ילידי ארגנטינה, אומר ש"זה הדבר האחרון שחלמנו שיקרה במדינת היהודים, בשביל זה עלינו. אני לא מאמין שאחרי כל מה שעברתי בארגנטינה - פיגוע בשגרירות, דיקטטורה צבאית - אני עוד צריך להתחנן מראש ממשלת ישראל שיוציא את הבנים שלי מהשבי. אם היו אומרים לי שזה יקרה בישראל, הייתי אומר: אתה אנטי ציוני, אנטישמי. אני מרגיש יותר מחוזק משגרירות ארגנטינה מאשר מממשלת ישראל".

תחושת הבטן שלו, הוא אומר, מספרת לו ששני בניו עדיין בחיים. במידה והם שומעים או צופים, הוא מבקש להעביר להם מסר: "שיחזיקו מעמד עוד קצת. שאנחנו עושים כל מה שיכולים כדי להוציא אותם מהגיהינום. שימשיכו להיות חזקים. הם חסונים. כשהם יחזרו אני אכעס עליהם, כי בטח הגזימו עם הדיאטה. נקווה שהם יחזיקו מעמד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully