וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב הטילה סנקציות על ערוץ RT הרוסי: "מנסה להשפיע על הבחירות"

עודכן לאחרונה: 5.9.2024 / 12:38

וושינגטון הטילה עיצומים על עורכים בכירים על שופר הקרמלין, והגישה כתבי אישום נגד שניים מעובדיו. לדבריה, הם חלק מקמפיין של מוסקבה להפצת דיסאינפורמציה לקראת הבחירות באמצעות משפיעני רשת אמריקנים. פוטין, מצדו, ממשיך להטריל: "תומכים בקמלה בשל צחוקה המדבק"

פוטין וקים ג'ונג און חותמים על הסכם לשיתוף פעולה אסטרטגי/סוכנות הידיעות הרוסית TASS

ארצות הברית חשפה אמש (רביעי) כתבי אישום נגד שני עובדים של רשת RT הרוסית והטילה סנקציות על עורכים בכירים של ערוץ החדשות, המשמש שופר של הקרמלין. הם נאשמים בניסיון להשפיע על הבחירות לנשיאות, שייערכו בעוד חודשיים.

בין שני הגופים ועשרת האנשים שעליהם הוטלו הסנקציות החדשות נכללים העורכת הראשית של RT, מרגריטה סימונובנה סימוניאן וסגניתה, אליזבטה יורייבנה ברודסקאיה. לפי משרד האוצר, העורכת הראשית של RT היא "דמות מרכזית במאמצי ההשפעה הזדונית של ממשלת רוסיה" על הבחירות. סגניתה, כך נטען "מדווחת לנשיא רוסיה פוטין ולפקידי ממשל אחרים".

"הפעולה של היום מדגישה את המאמצים המתמשכים של ממשלת ארצות הברית לדרוש מגורמים הפועלים בחסות מדינה לתת דין וחשבון על פעילויות שמטרתן לדרדר את אמון הציבור במוסדות שלנו", אמרה שרת האוצר ג'נט ילן. "משרד האוצר לא יהסס במחויבותנו לשמור על העקרונות הדמוקרטיים שלנו ועל שלמות מערכות הבחירות שלנו", אמרה ילן.

אילוסטרציה של אפליקציית ערוץ RT הרוסי. רויטרס
אילוסטרציה של אפליקציית ערוץ RT הרוסי/רויטרס

התובע הכללי מריק גרלנד, שניהל ישיבה של כוח המשימה העוסק באיומים על הבחירות, אמר ששני עובדי RT הואשמו בהלבנת כספים והפרת חוק רישום סוכנים זרים.

הם מואשמים בכך שמימנו חברה שבסיסה בטנסי "כדי להפיץ תוכן שנחשב חיובי לממשלת רוסיה", אמר גרלנד, ושכרו משפיעני רשת בארצות הברית כדי לשתף תוכן "העולה בקנה אחד עם האינטרס של רוסיה להגביר את הפילוג הפנימי בארצות הברית".

גרלנד אמר שמשרד המשפטים החרים במקביל 32 כתובות רשת שממשלת רוסיה השתמשה בהן "כדי לנהל קמפיין חשאי להתערבות ולהשפעה על תוצאות הבחירות" בארצות הברית. לדבריו, חברים ב"מעגל הפנימי" של פוטין הנחו חברות יחסי ציבור ברוסיה "לקדם דיסאינפורמציה ונרטיבים בחסות המדינה" כחלק מהתכנית.

RT, בתגובה, דחה את הטענות האמריקניות וכינה אותן "קלישאות מפוצצות". "שלושה דברים בחיים הם בלתי נמנעים: מוות, מסים ו'התערבות RT בבחירות בארצות הברית'", נכתב בציניות בערוץ הטלגרם של הערוץ הרוסי.

sheen-shitof

עוד בוואלה

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקל

בשיתוף כללית
נשיא רוסיה וולדימיר פוטין בפורום כלכלי בעיר ולדיווסטוק, רוסיה.5בספטמבר 2024. רויטרס
בוחש בפוליטיקה האמריקנית. פוטין בפורום כלכלי, היום/רויטרס

למרות הצהרותיה של רוסיה שהיא אינה מתערב בבחירות בארצות הברית, סוכנויות המודיעין האמריקנית טענו כבר בשתי מערכות הבחירות הקודמות שהיא פועלת לטובתו של טראמפ, המרבה להרעיף שבחים על פוטין.

פוטין, באופן פומבי, טוען אחרת. בחודשים האחרונים הוא הצהיר, בנימה אירונית מסוימת, שמוסקבה מעדיפה לראות את הנשיא ג'ו ביידן זוכה בכהונה שנייה, משום שהוא פוליטיקאי צפוי יותר מ"הדור הישן".

היום, שעות אחרי חשיפת האישומים בארצות הברית, אמר נשיא רוסיה שהוא תומך בקמלה האריס, סגניתו של ביידן, בזכות "הצחוק המדבק" שלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully