וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמוש פתח באש לעבר הקונסוליה הישראלית במינכן, משטרת גרמניה: מדובר בפיגוע

עודכן לאחרונה: 5.9.2024 / 18:22

הירי התרחש ביום השנה לטבח הספורטאים הישראלים באולימפיאדה בעיר, ולכן הקונסוליה הייתה סגורה. לא היו נפגעים נוספים בתקרית. לפי דיווחים, היורה היה בן אוסטרי בן 18, שהיה מוכר לרשויות הביטחון כאסאלמיסט, והיה חמוש ברובה ממלחמת העולם ה-2. הרצוג: "זו מתקפת טרור"

ירי מחוץ לקונסוליה הישראלית במינכן, גרמניה./לפי סעיף 27א

אדם פתח היום (חמישי) באש לעבר הקונסוליה הישראלית במינכן, ונורה למוות על ידי המשטרה. לא היו נפגעים נוספים בתקרית. המשטרה שלחה כוחות גדולים לאזור, שבו שוכן גם מוזיאון לזכר קורבנות הטרור הנאצי. המשטרה ציינה שהיא לא מאמינה שיש חשודים נוספים. הרשויות במינכן אישרו שהיעד להתקפה היה הקונסוליה הישראלית, ושמדובר בפיגוע.

לפי דיווחים בגרמניה, היורה היה בן 18, יליד אוסטריה, שהגיע לאחרונה למדינה. הוא התגורר באזור זלצבורג, בסמוך לגבול עם בוואריה, והיה מוכר לשירותי הביטחון כאסלאמיסט. הרשויות בגרמניה לא הגיבו על הדיווחים. הוא היה חמוש בנשק ארוך, ככל הנראה מתקופת מלחמת העולם השנייה.

משרד החוץ מסר שהוא מודע לאירוע, וציין שהמקום היה סגור בשל טקס זיכרון לטבח 11 הספורטאים הישראלים באולימפיאדת מינכן 72'. ראש ממשלת בוואריה אמר שייתכן שהירי היה קשור ליום השנה לפיגוע, שבוצע בידי ארגון הטרור הפלסטיני "ספטמבר השחור".

הקונסוליה הישראלית במינכן, גרמניה.. רויטרס
הקונסוליה הישראלית במינכן/רויטרס

שרת הפנים של גרמניה, ננסי פייזר, אמרה אחרי הירי שהאבטחה של מוסדות ישראליים נמצאים בעדיפות עליונה. לדבריה, זו "תקרית חמורה". הוא הוסיפה שהיא נמצאת בקשר עם שירותי החירום, אך לא רוצה להעלות השערות לא מבוססות לגבי התקרית.

נשיא המדינה, יצחק הרצוג, שוחח בטלפון עם מקבילו הגרמני פרנק-וולטר שטיינמאייר, ואמר ששניהם הביעו גינוי משותף ל"מתקפת הטרור" בסמוך לקונסוליה.

"ביום שנקבע בגרמניה לציין את זכרם של י"א הספורטאים הישראליים שנרצחו באולימפיאדת מינכן לפני 52 שנים על ידי מחבלים בני עוולה, מחבל מלא שנאה ביקש שוב לרצוח חפים מפשע במינכן", מסר הרצוג. "אני מבקש להודות לשירותי הביטחון בגרמניה על פעולתם המהירה. יחד מוכרחים לעמוד מול הטרור ולהכריע אותו".

גרמניה הייתה עדה לעלייה חדה במספר התקריות האנטישמיות מאז 7 באוקטובר. בחודש שעבר נרצחו שלושה בני אדם בפיגוע דקירה בפסטיבל בעיר זולינגן במערב המדינה, שבוצע בידי אזרח סורי שהיה תומך ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש). בקבלת האחריות של ארגון הטרור, נטען שהייתה זו "נקמה עבור המוסלמים בפלסטין ובכל מקום אחר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully