וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יריב לוין על פרשת מינוי מנדלבליט: "שלטון חוק מסוג שקיים במדינות עולם שלישי"

עודכן לאחרונה: 5.9.2024 / 11:32

"אלו פניו של 'שלטון החוק' שהנהיגו כאן 'שומרי הסף'. מערכת המשפט זקוקה לשינוי עמוק": כך שר המשפטים הגיב על ההקלטות שנחשפו בערוץ 12, בהן נשמע ראש לשכת עורכי הדין לשעבר משוחח עם אביחי מנדלבליט לאחר מינויו לתפקיד היועמ"ש

פרשת אפי נוה ומעברי הגבול: בית המשפט המחוזי מרכז לוד דוחה את ערעורו של נוה וכן את ערעורה של המדינה/ראובן קסטרו, יותם רונן

שר המשפטים וסגן ראש הממשלה יריב לוין הגיב היום (חמישי) על ההקלטות שפרסם עמית סגל בחדשות 12 על מינויו של אביחי מנדלבליט לתפקיד היועמ"ש: "שנים מספרים לנו ששלטון המשפטנים הוא הדרך למנוע שחיתות. מספרים לנו שהפיכת היועץ המשפטי לממשלה לבעל הבית של הממשלה, והפיכת בג"ץ לשליט על המדינה כולה, זו הדרך להבטיח החלטות תקינות והגונות. שנים אני טוען שאין דבר יותר לא דמוקרטי מזה. היום כולנו רואים שאין דבר יותר שקרי ומושחת מזה. שומרי הסף מטעם עצמם מרשים לעצמם הכל. וזה לא מפתיע, כי כח בלתי מוגבל וחסינות של חבר מונע חקירה של חבר, לא יכולים להביא לתוצאה אחרת".

שר המשפטים יריב לוין במליאת הכנסת 24 ביולי 2024. יונתן זינדל, פלאש 90
שר המשפטים יריב לוין במליאת הכנסת 24 ביולי 2024/פלאש 90, יונתן זינדל

"איך מנדלבליט מונה אנחנו כבר יודעים. מה שלא כולם יודעים זו העובדה שהוא השאיר בייעוץ המשפטי לממשלה ממשיך - העוזר שלו. עוזר, אשר בדרך מופלאה דילג מכיסא העוזר הישר לתפקיד המשנה ליועצת המשפטית לממשלה. ועל מה הוא אחראי? על תחום ניגודי העניינים בממשלת ישראל ושלוחותיה", כך כתב השר. "כשכך מתמנים, אין פלא שכך גם פועלים. בטח כאשר יש גיבוי מהחברים בערכאה השיפוטית העליונה. אכיפה בררנית, גיבוי משפטי מוחלט לממשלה אחת והכרזת מניעה משפטית סיטונית ביחס להחלטות ממשלה אחרת, אפליה פסולה ושימוש לרעה בכח ובעוצמה".

לזה אי אפשר לסרב

וואלה מובייל במבצע מוגזם! 4 מנויים ב-100 שקלים וגם חודש חינם

לכתבה המלאה
צילום מסך מתוך חשיפת חדשות 12 על הקלטות היועמ"ש לשעבר אביחי מנדלבליט עם יו"ר לשכת עוה"ד לשעבר אפי נוה. חדשות 12, צילום מסך
צילום מסך מתוך חשיפת חדשות 12 על הקלטות היועמ"ש לשעבר אביחי מנדלבליט עם יו"ר לשכת עוה"ד לשעבר אפי נוה/צילום מסך, חדשות 12

"אלו פניו של "שלטון החוק" שהנהיגו כאן "שומרי הסף". שלטון חוק מסוג שקיים במדינות עולם שלישי - יש כאלה שמותר להם כי הם בצד הנכון, וכאלה שאסור להם כי הם לא מ"שלנו". מערכת המשפט זקוקה לשינוי עמוק. רבים מאלה שתמכו ביוזמותיי בעבר, ורבים מאוד מאלה שרצו להאמין שאין בהן צורך, דורשים זאת היום כאיש אחד ובקול גדול".

בהקלטות שפורסמו נשמע אפי נוה, לשעבר ראש לשכת עורכי הדין, אומר למנדלבליט מיד לאחר פסק הדין של בג"ץ שבו מועמדתו של לתפקיד היועץ אושרה, ש"מחר בשעה 12:00 בצהריים יש לי ישיבה עם נשיאת העליון. אני לא רואה בעניים, כבדרך אגב מפתח איתם המון שיחות של סמול טוק וכמון מעלה הנושא של היועץ אני אספר להם על פלאן בי (רוטקופף)".

מנדלבליט, כך לפי ההקלטות, עונה: "היית גבר גבר, זה לא עניין של עבודה".

נוה נחקר בחשד שדאג למנות את השופט איתן אורנשטיין לנשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב כחלק מעסקה שהיה בין תן וקח לכאורה בין השניים.

חה"כ קארין אלהרר (יש עתיד), חברת הוועדה לבחירת שופטים וחברת ועדת חוקה, הגיבה לדבריו של לוין "שמחה לשמוע שיריב לוין מבין שכוח בלתי מוגבל בידי גורם אחד הוא דבר לא תקין. רק לא ברור איך הדבר מתיישב עם התכנית שלו לרכז את כל הכוח וכל הסמכויות בידי הממשלה. במקום להתעסק להתעסק בענייניהם הבוערים של אזרחי ישראל המפונים, המילואימניקים והחטופים, הממשלה רומסת את שלטון החוק ושריה מצפצפים עליהם ועושים כל העולה על רוחם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully