וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבצע החיסונים לשפעת יוצא לדרך: "בטוח, יעיל, ומציל חיים"

עודכן לאחרונה: 5.9.2024 / 12:33

קופות החולים בארץ נערכות לחסן החל מהשבוע הבא מאות אלפי ישראלים נגד הנגיף העונתי. החיסון, שמותאם לכלל האוכלוסייה בארץ, מומלץ במיוחד לקבוצות בסיכון, בהן אזרחים מעל גיל 65. "כבר רואים את פעילות הנגיף בעולם. החיסון מוכח למניעת סיבוכים"

בווידאו: החיסונים שאסור לוותר עליהם בגיל השלישי/עריכה: גלעד מן מנהיים

מבצע החיסונים לשפעת יוצא לדרך בשבוע הבא: כמדי שנה, קופות החולים בארץ נערכות לחסן מאות אלפי ישראליים לנגיף העונתי, וכבר הזמינו את מנות החיסון הנדרשות לכך. המנות השונות מותאמות לגילם של המתחסנים, כשאנשים בני 65 ומעלה יזכו למנה מוגברת. לצד האוכלוסייה הכללית, החיסון מיועד בפרט לחולים כרוניים, מרותקי בית, נשים המתכננות הריון, נשים הרות ולאחר לידה, תינוקות וילדים, עובדי מערכת הבריאות, דיירי בתי אבות.

על פי משרד הבריאות, שפעת היא מחלה נגיפית מדבקת מאוד, שעלולה להיות קשה. דרכי ההדבקה בשפעת הן על ידי פיזור הנגיף לסביבה בעת שיעול, עיטוש או מגע עם הפרשות מהאף וליחה, שמפיצים תרסיס של טיפות רוק מיקרוסקופיות המכיל כמות גדולה של הנגיפים. מידת ההדבקה בשפעת גבוהה מאוד.

נגיף השפעת תוקף את דרכי הנשימה. המחלה מתבטאת לרוב בחום (מעל 38 מעלות צלזיוס), כאב גרון, כאב ראש, נזלת, שיעול, כאב שרירים, וכן חולשה ועייפות ואובדן תיאבון. סיבוך אופייני של השפעת הוא דלקת ריאות, שבגללה זקוקים החולים לעיתים לאשפוז, בעיקר ילדים קטנים, נשים בהיריון, קשישים וחולים עם דיכוי של מערכת החיסון. השפעת עלולה להיות קטלנית.

כל שנה חולים בשפעת 20-30 אחוזים מהילדים ו-5-10 אחוזים מהמבוגרים בכלל האוכלוסייה. משרד הבריאות ממליץ על חיסון נגד שפעת לכל האוכלוסייה מעל לגיל 6 חודשים. החיסונים מעניקים הגנה טובה נגד שפעת למשך חורף אחד. בכל סתיו מיוצר חיסון בתרכיב חדש שמכיל את ארבעת זני השפעת הצפויים להיות שכיחים בשנה הקרובה.

אדם מבוגר מקבל חיסון. ShutterStock
אדם מבוגר מקבל חיסון/ShutterStock

"החיסון נגד נגיף השפעת הינו חיסון בטוח ויעיל, שיכול בהחלט למנוע תחלואת חורף ואף להציל חיים. הדרך הטובה ביותר להתגונן מפני מחלת השפעת ולמנוע את סיבוכיה האפשריים היא באמצעות התחסנות. לפי ארגון הבריאות העולמי אנו עדים לפעילות שפעת מוגברת בחצי הכדור הדרומי ולפיכך ההערכה היא לפעילות דומה גם באזורנו עם תחילת עונת הסתיו הקרובה". מסרה תמי אלקלעי, האחות הראשית של קופת החולים מכבי. "אנו ממליצים לכולם להגיע למרפאות שלנו ולהתחסן, בדגש על אוכלוסיות שנמצאות בקבוצות הסיכון, לרבות: גילאי 65 ומעלה, נשים בהיריון, ילדים וחולים כרוניים".

רות ברוך, שמנהלת את מבצע החיסונים בכללית, הוסיפה: "מבצע ההתחסנות נגד שפעת הינו חלק משמעותי בהיערכות של כללית ומערכת הבריאות לקראת החורף הקרב. חיסון נגד שפעת הוא אמצעי יעיל ומוכח למניעת תחלואת השפעת, סיבוכיה ולהפחתת אשפוזים. האתגר שלנו הוא לחסן בשלושה חודשים את מרב אוכלוסיות היעד והציבור הרחב. מומלץ להקדים ולהתחסן על מנת להגיע לחורף מוגנים".

ד"ר רוני פרבר, מנהל מחלקת בריאות הציבור בקופת חולים מאוחדת: "ההיענות לחיסון בשנה שעברה הייתה נמוכה יחסית וראינו ירידה של כ- 4% בקרב מבוטחי מאוחדת לעומת השנה הקודמת, בעיקר בגלל שהמלחמה פרצה בשיא עונת החיסונים ולאנשים לא הייתה את הפניות הנפשית לזה והחורף ועונת הגשמים החלו מאוחר. כתוצאה מכך פקדה את ישראל מגפת שפעת נרחבת, שהייתה עוצמתית יותר מאשר בחורפים קודמים, והעומס בחדרי המיון ובמחלקות האשפוז עלה בהתאם. חשוב שנזכור שהדרך הטובה ביותר להתגונן מפני המחלה ולמנוע את הסיבוכים האפשריים שלה היא באמצעות חיסון".

"אנו קוראים לציבור לבוא ולהתחסן", אמרו בלאומית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully