וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רק כומתות אדומות: למה הלוי מנסה להימנע מקצינים דעתניים בפורום מטכ"ל

עודכן לאחרונה: 5.9.2024 / 11:36

סיום שירותו של האלוף עשור יותיר רק שני אלופים במטה הכללי חובשי כומתה חומה, מה שגורם לבכירים בצה"ל לבקר באופן חריף את הרמטכ"ל. לפי מקורות צבאיים, הלוי, נושא הכומתה האדומה, מעדיף קצינים בכירים שפועלים לרוחו. דובר צה"ל: "אין זה המקום לדון בעתידם של קצינים"

בווידאו:הרמטכ״ל, רב-אלוף הרצי הלוי, מפקד על פעולות ההתקפה וההגנה מהבור בקריה, ומקיים הערכת מצב מתמשכת עם חברי פורום המטכ״ל, חיל האוויר, פיקוד הצפון ואגף המודיעין, 25 באוגוסט 2024/דובר צה"ל

הרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי החליט לקיים דיון שיבוצים לתפקיד ראש אכ"א במקומו של האלוף יניב עשור. הדיונים מתקיימים תוך כדי המלחמה וחרף הביקורת הציבורית בתוך צה"ל סביב השאלה העיקרית: האם הרמטכ"ל בכלל יכול ברקע הכישלון הצורם ב-7 באוקטובר למנות אלופים למטכ"ל?

לאחר גיבוי מצד שר הביטחון יואב גלנט ובתום הדיון, הוחלט למנות במקומו של האלוף עשור את מפקד אוגדה 36 תא"ל דדו בר כליפא לראש אכ"א הבא. לתדהמת קצינים בצמרת הצבא, לא הציע הרמטכ"ל לאלוף עשור תפקיד נוסף סביב שולחן המטה הכללי. הבכירים העריכו כי יציע לו תפקיד בו יביא את ניסיונו המבצעי והפיקודי.

עשור נולד במושב מבטחים שבנגב המערבי, נשוי ואב לארבעה. הוא התגייס לצה"ל בשנת 1990 לחטיבת גולני, ומאז טיפס בסולם הדרגות ומילא שורה של תפקידי מפתח: מפקד פלוגת ההנדסה של החטיבה, סמג"ד 51 במבצע חומת מגן, לימודי פו"ם במרינס בצבא ארה"ב, מג"ד 51 במלחמת לבנון ה-2 - עליו הגדוד עוטר בצל"ש אלוף פיקוד צפון. בנוסף כיהן כמפקד אגוז, מח"ט גולני, מפקד אוגדה 210, ראש חטיבת המבצעים, ולאחר מכן ראש אכ"א לתדהמת רבים.

הרמטכ"ל הרצי הלוי בטקס סיום קורס קצינים. דובר צה"ל
מעדיף לראות אדום בפורום מטכ"ל. הרמטכ"ל הרצי הלוי/דובר צה"ל

לדברי מקורות צבאיים בכירים, רא"ל הלוי והאלוף עשור היו ידועים במטכ"ל כחברים - אך נוצרה בין השניים מתיחות. לא ברור האם היו אלו ויכוחים על סוגיות עקרוניות, דעות שונות לגבי תהליכים במטכ"ל, או ביקורת על תפקודו. בפורום מטכ"ל אין עוררין כי האלוף עשור הוביל תהליכים היסטוריים ופורצי דרך באכ"א בארבע שנים בהם מכהן בתפקיד, ובשילוב ניסיונו המבצעי העשיר במבצעים ובמלחמת לבנון ה-2 כולל תפקידי מטה היה טבעי שיתמנה לתפקיד נוסף.

לפי מקורות צבאיים לא ניתן להתעלם כי האלוף עשור נושא כומתה חומה. הרמטכ"ל, נושא הכומתה האדומה, מעדיף כפי הנראה קצינים בכירים שפועלים לרוחו ולא קצינים דעתניים מהסוג של האלוף עשור. זאת, אחרי שמפקד זרוע היבשה האלוף תמיר ידעי הודיע על פרישה מתפקידו.

sheen-shitof

עוד בוואלה

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סו

בשיתוף סאנופי
אלוף יניב עשור נכנס לתפקידו כראש אגף כוח האדם בצה"ל. דובר צה"ל
מראים לכומתות החומות את הדרך החוצה? האלוף יניב עשור נכנס לתפקידו כראש אגף כוח האדם בצה"ל/דובר צה"ל

המטכ"ל ההומוגני הנוכחי שעמד לו לרועץ ב-7 באוקטובר מורכב מרוב מוחץ של חובשי כומתה אדומה. בין החובשים הם הרמטכ"ל בעצמו, סגן הרמטכ"ל האלוף אמיר ברעם ושלושה אלופי פיקוד מרחביים: צפון, דרום, ומרכז. כך גם ראש אגף אסטרטגיה ואיראן האלוף אליעזר טולדנו, מפקד מפקדת העומק והמכללות הצבאיות האלוף נמרוד אלוני, וראש אמ"ן האלוף שלומי בינדר.

סיום שירותו של האלוף במטכ"ל יותיר רק שני אלופים במטכ"ל חובשי כומתה חומה: מפקד ההכשרות והאימונים האלוף דוד זיני, ומתאם פעולות הממשלה בשטחים האלוף רסאן עליאן. טרם נקבע מועד החלפה לתפקיד ראש אכ"א.

תגובת דובר צה"ל: "אין זה המקום לדון בעתידם של קצינים. בניגוד לפרסומים, לא תוכננו ולא מתוכננים מינויים בעת הזו. כל המשך של תהליך זה יתבצע כמקובל בצורה מקצועית ועניינית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully