וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משה בר סימן טוב: "בריאות הנפש - הנושא הכי חשוב שמשרד הבריאות עוסק בו"

עודכן לאחרונה: 5.9.2024 / 1:59

בכירים בעולם הבריאות הגיעו לנאום בבכנס בריאות הנפש מהאישי ללאומי של עמותת אנוש. "כולנו מתמודדי נפש בין אם בדרך ישירה או בליווי אנשים קרובים", אמר מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב. השר בוסו: "בשנת 2025 יוכפל סכום התמיכות ויעמוד על כ-600 מיליון שקלים"

בווידאו: השקת המרפאה החדשה של כללית לבריאות הנפש/עריכה: גלעד מן מנהיים

"בריאות הנפש הייתה הסיפור של כולנו עוד לפני המלחמה", אמר היום (רביעי) מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, בכנס בריאות הנפש מהאישי ללאומי של עמותת אנוש. "כולנו מתמודדי נפש בין אם בדרך ישירה או בליווי אנשים קרובים אלינו, עכשיו בריאות הנפש היא הנושא הכי חשוב שאנחנו עוסקים בו במשרד הבריאות".

המנכ"ל הוסיף ואמר כי הדור הצעיר מתמודד עם קשיים רבים. "היה את אתגר הקורונה שהביא צרכי בריאות נפש רבים ועכשיו המלחמה. וגם אי החזרה ללימודים תורמת לעניין", אמר. "אנחנו גם רואים את החוסן של החברה הישראלית שמהווה נקודת עוצמה ביכולת שלנו להתמודד עם הדברים האלה. חוסן שלא פותר אותנו מלעשות את העבודה בעצמנו. אנחנו לא רק מדברים על בריאות הנפש אנחנו עושים בריאות נפש".

בדבריו התייחס לגבי יצירת 'הרפורמה הרביעית בתחום', כפי שמכנה זאת. "אנו פועלים כדי לייצר את הפסיכיאטריה החדשה, במטרה להעביר את בריאות הנפש כמה שיותר לקהילה וכמה שפחות מבוססת אשפוז", אמר. "אנחנו רוצים אינטגרציה בין מערך הבריאות הכללית לבריאות הנפש. אנחנו פועלים כדי לקדם את האוטונומיה של הפרט ולקדם את נושא השיקום ולחשוב עליו מחדש. עכשיו זו האחריות שלנו להפוך את השנה הקרובה לשנה טובה יותר מהשנה שהייתה".

משה בר סימן טוב מנכ"ל משרד הבריאות. דרור סיתהכל, אתר רשמי
"אנו פועלים כדי לייצר את הפסיכיאטריה החדשה". משה בר סימן טוב מנכ"ל משרד הבריאות/אתר רשמי, דרור סיתהכל

שר הבריאות, אוריאל בוסו הדגיש כי הגדילו את התקציב לתחום. "פרסמנו השנה מבחני תמיכה משמעותיים לקופות החולים בהיקף של 300 מיליון שקלים, שתפקידן להגדיל את המגעים, לבנות מרפאות חדשות, לשפר מענים, להגדיל את היקפי הבתים המאזנים ואשפוזי הבית ולהטמיע טכנולוגיות חדשות", אמר. "יחד עם הרחבת צוותי המשבר בבריאות הנפש והכשרת מקצוע תומך בריאות הנפש. המלאכה רבה ובשנת 2025 יוכפל סכום התמיכות ויעמוד על כ-600 מיליון שקלים. אנו מבצעים שינוי מעמיק ורחב ופועלים בכל הגזרות כדי להביא לתוצאה שלאורך שנים תניב פירות".

ד"ר הלה הדס, מנכ"לית עמותת אנוש הדגישה אמרה כי תחום בריאות הנפש מתמודד עם חוסר במשאבים. "אני מצפה ומאמינה בשינויי שאפשרי בנושא הזה", אמרה. "ב-10/10/23 היינו אמורים להיפגש בהרכב דומה ובגישה דומה - ולציין באופן משמעותי את יום בריאות הנפש הבינלאומי בבית הנשיא ביוזמת רעיית הנשיא. אירועי ה-7/10 דרסו את המפגש והוסיפו ללוח השנה הלאומי סמיכות תאריכים שתהיה מצמררת לעד".

sheen-shitof

עוד בוואלה

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
שר הבריאות, אוריאל בוסו. דרור סיתהכל, אתר רשמי
"פרסמנו השנה מבחני תמיכה משמעותיים לקופות החולים בהיקף של 300 מיליון שקלים". שר הבריאות, אוריאל בוסו/אתר רשמי, דרור סיתהכל

"לכן ובמכוון, בחרנו להקדים והתכנס בשבוע הראשון של ספטמבר, במטרה להצביע על החשיבות והאחריות לפעול לפני", ד"ר הלה הדס. "הרי תמיד יחכה לנו - האנשים שמובילים ומשפיעים - היום שאחרי על כל השלכותיו. מנהיגים מתקנים את הגג הדולף כשהשמש זורחת. חלה עלינו חובת המוכנות, ההערכות והתכנון - ליזום ולתרגל את המחויבות והאחריות לפעול יחד כדרך לצמצם את עצמת ההפתעה שכנראה תגיע. רק ביחד משנים מציאות, גם זו שנכפית עלינו כפרטים וגם זו שאנו פועלים בה כמנהיגים".

אשת הנשיא, מיכל הרצוג שהגיעה לכנס שיתפה בתחושותיה על החטופים. "אני מאמינה שמדינת ישראל עושה הכל להחזיר את החטופים הביתה", אמרה. "אסור שזה יהיה פוליטי, צריכים להביא ולהחזיר כל אחד ואחת הביתה. אני יודעת עד כמה הסיטואציה הזאת קשה וחוסר וודאות זה הכי קשה שיש. קראתי הבוקר חלקים מכתב האישום של משרד המשפטים האמריקני את התיאורים זה שוב מכה בך בבטן וזה קשה מאוד. אחד מהמשפטים עוסק בנוגע לתקיפות המיניות ששימשו כחלק מכלי המלחמה של ארגון הטרור האכזרי הזה ואסור לנו לשכוח".

ד"ר הלה הדס, מנכ"לית עמותת אנוש. דרור סיתהכל, אתר רשמי
"מנהיגים מתקנים את הגג הדולף כשהשמש זורחת". ד"ר הלה הדס, מנכ"לית עמותת אנוש/אתר רשמי, דרור סיתהכל

"אני מכירה את משפחות החטופים כבר 11 חודשים וזה מאוד אישי", המשיכה הרצוג. "ההורים של הרש, הפכו לחברים של ממש. מי שחי שם בתופת אנחנו חייבים להחזיר אותם- החברה הישראלית לא תהיה אותו דבר. באופן אישי על הרגשתי הנפשית, אני מרגישה שזה מצטבר. אנחנו נחשפים להמון כאב, אבל ופחד, אך עם זאת יש כבר פחות בושה. אני שוחה, אז אני מרגישה שהמים יש להם אפקט משחרר רק אני לבד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully