וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש העיר בצפון דורש לפטר מורה שעודד תלמידים לא להתגייס. משרד החינוך: "מזועזעים מהאמירות"

עודכן לאחרונה: 5.9.2024 / 9:13

ראש עיריית נשר רועי לוי פנה למשרד החינוך בדרישה לפטר מורה בחטיבת הביניים בעיר, שסרטונים שלו קורא לסרב לשרת בשטחים הופצו ברשתות החברתיות. "שירתתי כקצין חי"ר בסדיר ובמילואים. סירבתי לשרת אז, הייתי מסרב גם היום"

עופר שור בסרטון שהופץ ברשתות החברתיות/סעיף 27

סרבנות, לא בבית ספרנו: ראש עיריית נשר רועי לוי דורש את פיטוריו של מורה שמעודד תלמידים לא לשרת בצבא. הוא פנה למנכ"ל משרד החינוך לפטר לאלתר מורה מחטיבת הביניים בעיר, "בעקבות התבטאויותיו נגד השירות בצה"ל".

במהלך היממה האחרונה הופצו ברשתות החברתיות סרטונים בהם נראה עופר שור, מורה בחטיבת הביניים בנשר, כשהוא מצהיר על סירובו לשרת בשטחי יהודה ושומרון וקורא לצעירים לא להתגייס לצה"ל. בתגובה לכך, הבוקר פנה ראש העיר למשרד החינוך בדרישה חד-משמעית להדחתו של המורה מתפקידו במערכת החינוך.

באחד הסרטונים ברשת, נראה שור האומר, "שירתתי כקצין חי"ר בסדיר ובמילואים. בשנת 2002 חתמתי על העצומה של תנועת אומץ לסרב לשרת בשטחים, ושוחררתי משירות מילואים. בסרטון זה אני מסביר מדוע סירבתי אז, ומדוע הייתי מסרב גם היום".

המורה עופר שור בסרטון שהופץ ברשתות החברתיות. 4 בספטמבר 2024. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
המורה עופר שור בסרטון שהופץ ברשתות החברתיות. 4 בספטמבר 2024/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

לוי כתב במכתבו: "במצב בו אנו כחברה מתמודדים עם אתגרים ביטחוניים מורכבים, יש חשיבות עליונה לחיזוק ערכי הגיוס לצה"ל מתוך מחויבות והבנה שהשירות הצבאי הוא נדבך מרכזי בבניית החברה הישראלית ובשמירה על ביטחונה. כאשר מורה מתבטא בצורה כזו, הוא פוגע ישירות בתהליך החינוכי ומעביר מסר שגוי ופסול לדור הצעיר".

לוי הוסיף במכתבו: "הדברים שנאמרו לא רק מערערים את האמון של תלמידינו במערכת הביטחון, אלא גם מסכנים את החינוך לאהבת המולדת ואת נכונותם לקחת חלק בשירות הצבאי. לאור האמור, אני דורש ממשרד החינוך לפעול מיידית להדחת המורה מתפקידו. עיריית נשר תמשיך לפעול לחיזוק ערכי השירות הצבאי והמחויבות הלאומית בקרב תלמידינו".

זו לא ההסתבכות הראשונה של עופר שור בשל עמדותיו והקריאה לסרבנות. בשנת הלימודים הקודמת נאלץ להפסיק על הרקע הזה את עבודתו במועצה האזורית חוף הכרמל שהודיעה כי "במהלך השנה החולפת נמצא המורה בשנת שבתון ואינו מלמד בבית הספר. החל מהשנה הבאה לא יעבוד עוד המורה בחוף הכרמל".

sheen-shitof

עוד בוואלה

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
ראש העיר נשר רועי לוי. דוברות עיריית נשר, אתר רשמי
ראש העיר נשר רועי לוי/אתר רשמי, דוברות עיריית נשר

אורי ולטמן, חבר הנהגת "עומדים ביחד" בה חבר גם עופר שור, אומר מנגד כי "מורים שקוראים לתלמידים להימנע משירות צבאי בשטחים הכבושים, הם מורים שמבטאים בכך את אהבתם לארץ ולתלמידים שלהם. השירות מעבר לקו הירוק, כלומר מחוץ לגבולות מדינת ישראל, לא תורם לביטחונה של החברה שלנו, אלא רק משרת את סדר היום של סמוטריץ', בן גביר, ושאר המתנחלים המשיחיים".

עופר שור, תושב חיפה כבן 57 המתאר את עצמו כמי שעבד בהייטק עד שקיבל את ההחלטה הטובה בחייו ועבר להוראה, הוא מורה לספרות ומחנך ובעצמו מתרגם וסופר עטור פרסים שמאמריו וכתביו התפרסמו בכתבי עת שונים. במאמר שפרסם בעיתון הארץ בשנת 2022, כתב כי "אי אפשר להכחיש את הנטיות ההרסניות השוררות כיום במערכת החינוך, שמגבילות בתורן את חופש הביטוי של המורים, החל מניסיונות ישירים להשתיקם ועד לעיסוק בצנזורה עצמית והעלמת עין מהמתרחש. הנגע הזה פגעה בכל החברה הישראלית. עם זאת, המורים היו החולייה החלשה ביותר בשרשרת זו, ובמידה רבה גם היו קורבנותיה".

ממחוז חיפה במשרד החינוך נמסר כי המשרד מזועזע מהאמירות הקשות נגד חיילי צה"ל המיוחסות למורה ומגנה אותם בתוקף. נוכח חומרת הדברים, המורה יוזמן לבירור ונושא העסקתו ייבחן ע"י הגורמים המקצועיים והמשמעתיים במשרד.

  • עוד באותו נושא:
  • גיוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully